Gå til innhold

Innkjøp av vifte, CPU vifte bråker!


PC-sigurd

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg satt sammen og kjøpte en ny Stasjonær PC for ca 1,5 - 2 månder siden. Jeg fikk allerede da oppleve at CPU vifta til min: AMD Phenom II X4 955 Black Edition var ganske høylytt. Når jeg hadde sittet og spilt Call Of Duty: World At War kanskje 1 time kunne jeg høre den, veldig høyt og irriterende. Men nå, bråker den hele tiden, fra jeg slår på til jeg slår av. Selvom jeg bare chiller på MSN eller sjekker facebook. Jeg har Cooler Master Elite 310.

Så nå trenger jeg hjelp fra dere, noen har sagt jeg burde kjøpe ny CPU kjøler og erstatte. Mens andre sier jeg mye heller burde kjøpe en/flere kabinettvifter.

Av CPU kjølere har noen anbefalt: ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 S-775/1156/1366/AM2+/AM3

Mens med kabinettvifte ble denne anbefallt: Nexus 120mm Blå LED Vifte

 

Hovedpoenget med innkjøpet er å forminske lyden. Hva er bra, hva burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hvis den bråker mer nå enn det den gjorde før, tyder på at du bør rengjøre kjøleren.

 

Jeg fant ut problemet hvorfor den bråket mer nå, det var fordi jeg hadde et program kallt Folding@HomeCPU eller noe sånt, som fikk det til å bråke mer. Men jeg skal fortsatt kjøpe meg en eller flere vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...