Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Tab


Anbefalte innlegg

Det burde vært mulig å melde slike artikler inn til PFU. Så lite balansert og dårlig artikkel er det lenge siden jeg har hvilt mine øyer på. Det er så dårlig at man blir nesten litt sur på seg selv etter man har lest den, for at man kastet vekk tiden sin.

 

Å begynne på noe oppramsing på hva som er galt er som å begynne å oppramse hva som var galt med Windows 98. Maken til dårlig og ikke minst lite grundig journalistikk finner man rett og slett ikke.

 

Klarer man ikke bedre bør man finne noe annet innteksgivende arbeid. Det eneste håpet jeg har er at artikkelen er kjøpt og betalt av Samsung, da gir det iallefall en liten forklaring på det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smaken er som baken. Veldig forskjellig. Mange fremhever Galaxy Tab som en knusende konkurrent til iPad, og selv trodde også jeg på dette inntil jeg fikk prøve denne sist lørdag. Har selv en iPad jeg har hatt en stund og jeg vil nå mene et Galaxy Tab hverken er fugl eller fisk. For stor til å ha i lommen, for liten til å surfe med. Bra med Android, men iPad sin størrelse appellerer nok mer til meg. Skal iPad’en byttes venter nå i alle fall jeg til andre 10 tommere kommer på markedet. Såpass må det være!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes Galaxyen havner i en håpløs posisjon mellom mobil og iPad (evt. laptop) av en eneste grunn: MOBILITET: Hvem gidder å drasse rundt på en Galaxy for Å RINGE?!?!? Skal den liksom erstatte mobilen? - glem det! Og motsatt: Er det noen som foretrekker G. framfor iPad i sofaen, når vi skal surfe (= tekst og BILDER!? Vel, dem om det. Jeg er ikke i tvil om at det er iPaden som fyller ut et tomrom bruksmessig, ikke Galaxyen. G. virker like håpløst som å tro at folk skal begynne å surfe på TVen (jf. Google TV).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal ærlig innrømme at jeg er Apple-frelst, og vil med det ikke bli tatt seriøst av mange her inne vil jeg tro. Men! Slik jeg ser det, er Galaxy Tab på mange måter et "vi-må-komme-med-en-konkurrent-NÅ"-produkt. Jeg sier ikke at det ikke er potensiale for at andre produsenter enn Apple kan lage gode duppedingser, faktisk håper jeg at noen klarer det for å få et jevnere priset marked (forhåpentligvis lavere, for ja, Apple er for dyrt). Jeg er meget positivt overrasket over Google's Android bla., for jeg har prøvd Desire HD over en lengre tid, og må si at når det kommer til telefoner, så er Anroid et pokker meg så bra alternativ til f.eks. iPhone! MEN (igjen), jeg har da en iPhone eller HTC som funker som bare F***!! Og den er både mindre (hvilket er praktisk), har bedre batterikapasitet og er mer gjennomført enn Galaxy Tab, så jeg trenger ikke en "telefon Tablet" som er halvveis god.

 

Halvveis god sier jeg fordi jeg oppfattet den som treg. Jeg fikk låne den en hel uke for å evaluere den, og fant ut at jeg syns skjermen var langt fra så responsiv som jeg ville, og (correct me if I'm wrong) den virker litt treg. Følte på en måte at den "lagget" litt hver gang jeg skulle åpne en applikasjon. Kanskje Samsung skulle hørt etter når Google frarådet produsenter å bruke Froyo 2.2 til databrett?

 

Problemet til Galaxy Tab er på mange måter at den er ubesluttsom. Den er hverken stor eller liten. For stor til å være praktisk som fancy mobiltelefon, men i grunn en heeel del for liten til å være noe særlig som fremvisningsapparat av både internett og film. Nå er ikke Apple's iPad så evig mye større, men jeg finner at den er såpass mye større at resultatet er tilfredsstillende.

 

Greit nok så kom iPad uten både kamera, Flash (som egentlig er bra, ettersom Flash drikker batteritid som om det var et godt, tysk øl), og sikkert mange andre funksjoner og. Men vet du hva? Jeg savner de faktisk ikke. Jeg har et speilreflekskamera til å ta bilder med, og hverken en tablet eller mobil vil kunne gi like gode bilder. Jeg har en mobil, så jeg trenger ikke den funksjonen i en tablet. Jeg har både en PC og en Mac, dersom jeg på død og liv må se Flash-støttet materiale, så jeg er fornøyd. Greit nok, iPad kan ikke gjøre alt. Men den kan gjøre det jeg vil den skal så rakst og presist som jeg forventer, og så lenge den kan det (og har noen hundre tusen apps jeg kan boltre meg i som om det var et sånn ball-rom som de har på McDonalds), er jeg fornøyd. Med Galaxy Tab føler jeg ikke at jeg får gjort det. Derfor kommer jeg ikke til å kjøpe den på en god stund.

 

PS: dersom Galaxy Tab kommer med robot-tannbørste, kaffemaskin og bilnøkkel-finner, skal jeg bytte;)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alle produsentene på død og liv ha logoen sin over eller under skjermen. (dvs alle utenom apple). kommer aldri til å kjøpe fra samsung når det finnes andre produsenter som har forstått dette.

 

Jeg skjønner ikke at du ikke kan velge et produkt som har en logo på forsiden av enheten. Du sier at du aldri kommer til å kjøpe noe fra samsung. Du bør kjøpe det produktet som passer deg best, uavhengig om det er en liten logo på forsiden eller ikke.

 

Jeg skjønner poenget ditt med at du liker at fremsiden er renere, men la oss si at samsung kommer med en ny tablet som ingen andre kan måle seg med. Høres rimelig barnslig ut å si dette 'Nei jeg kommer aldri til å kjøpe den nye enheten til samsung pga. at den har en logo på forsiden'. Folk skal jammen meg være sær om det skal være en stor hindring fra å kjøpe produktet. Tror du iPad ville hatt merkbart mindre salgstall om den hadde hatt en liten logo på forsiden? Jeg tror ikke folk hadde brydd seg stort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...