Gå til innhold

Norges kjappeste på SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge har ikke forsatt rekorden, den ble slått i august.

http://www.theworld.org/2010/08/23/british-woman-breaks-texting-record/

 

Denne rekorden ble satt av en som brukte SWYPE på telefonen, ikke standard tastatur, og da er den ugyldig.

 

Jeg spurte imidlertid PR-byrået til arrangøren om de var sikre på at verdensrekorden fortsatt står, og nevnte både dette verdensrekordforsøket og et på 39 sekunder. Svar:

 

- Vi har ikke hørt noe om ny verdensrekord og vet at Sonja er oppført i Guinness-boka.

 

SWYPE: Reglene sier jo at man må ha ordbok slått av og at mobilen må ha standard tastatur.

39 sek: Sonja tastet på 37, 28 sek.

 

Jeg vet altså ikke noe mer om dette, men for å bli registrert hos Guinness er det en rekke kriterier som må oppfylles for at rekorden skal bli offisiell, noe Telekiosken gjorde under fjorårets NM.

 

Innen finalen går av stabelen skal vi få svar på om Sonjas rekord fortsatt er den offisielle Guinness World Records-rekorden i SMS. :)

Lenke til kommentar

Er en kar på youtube som gjør det på 21 sekunder med iPhone...

 

 

 

Denne rekorden ble satt av en som brukte SWYPE på telefonen, ikke standard tastatur, og da er den ugyldig.

 

Ikke så imponerende som 37 sekunder med et "gammeldags" tastatur etter min mening, da man må trykke på flere av tastene gjentatte ganger for å få bokstaven man er ute etter.

Lenke til kommentar

Er det bare denne lørdagen (den 23.okt) som er den faste dagen for å delta, eller er det fra 23.okt og til et ubestemt tidspunkt?

 

Er det klokkeslett eller er det bare å møte opp på en Telekiosk-butikk?

 

"Møt opp hos din lokale Telekiosk lørdag 23. oktober;" står det på nettsidene. Det er altså kun denne dagen det er kvalifisering til NM i SMS, men jeg vil tro at du kan delta i hele åpningstiden. :)

 

...alfanumerisk standard-tastatur på mobilen, ikke QWERTY/SWYPE etc., er det som teller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...