Gå til innhold

Two Worlds II - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testa å spille dette co-op? Går det an å spille gjennom kampanjen co-op og hvilke erfaringer har i så fall folk gjort? Sitter med ps3, så kult om noen har erfaringer med ps3. En god co-op øker dette fra et kanskje-kjøp til et must-have for min del.

Lenke til kommentar

Noen som har testa å spille dette co-op? Går det an å spille gjennom kampanjen co-op og hvilke erfaringer har i så fall folk gjort? Sitter med ps3, så kult om noen har erfaringer med ps3. En god co-op øker dette fra et kanskje-kjøp til et must-have for min del.

ser det er achievements for aa spille igjennom alle kapitlene paa co op (mp

Lenke til kommentar

Noen som har testa å spille dette co-op? Går det an å spille gjennom kampanjen co-op og hvilke erfaringer har i så fall folk gjort? Sitter med ps3, så kult om noen har erfaringer med ps3. En god co-op øker dette fra et kanskje-kjøp til et must-have for min del.

ser det er achievements for aa spille igjennom alle kapitlene paa co op (mp

Da er det i alle fall mulig å spille co-op i kampanje tydligvis, men ingen som har erfaringer fra dette altså?

Lenke til kommentar

Man vet at rollespillet man spiller ikke helt fenger når man ikke kan huske navnet på verdenen man er i engang etter over 9,5 timer ingame. Two Worlds 2 sin historie er med andre ord det siste jeg bryr meg om. Det sluttet jeg vel med for rundt fire timer siden og etter det har jeg skippet alt av dialoger. Det hender fremdeles at jeg prøver å få med meg noen av dem, men jeg begynner alltid raskt å skippe dem igjen.

 

Heldigvis har det andre sider ved seg som er mer attraktivt. Som loot. Masse, masse loot. Det er vel faktisk den største grunnen til at jeg spiller det. Det er alltid nytt utstyr å jage etter og man blir aldri fornøyd med det man har.

Lenke til kommentar

Mener du Andaloor, Antaloor eller noe sånt? Selv nå på fylla husker jeg det, og jeg har ikke spilt TW2 på flere dager. :p På den annen side spilte jeg LotRO i godt over to år, og jeg hadde en veinninne med meg hver eneste gang begge to var online samtidig for å slippe å lese quest descriptions. :p Hun gjore quester, jeg fulgte etter henne og lekte body guard for å slippe å gjøre questene selv. Vi gikk helt fra Lone Lands til godt ut i Mirkwood uten at jeg hadde peiling på hvorfor. :p

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Ufattelig skuffende at det praktisk talt ikke eksisterer freeroam i singleplayer. Gav meg derfor ende over og sluttet å spille da historien var over. Planen var egentlig å fullgjøre historien og så gjøre alt av sidequests, men da jeg fant ut at jeg var begrenset til de relativt få områdene jeg allerede hadde vært i gadd jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde alle sidequests (så å si) før jeg fullførte hoved-questet. Free-roam er det masse av, men ja spillet begrenser deg innenfor visse områder til tider, på grunn av at visse historieelementer fortsetter i de nye områdene man åpner opp. De aller ferreste RPGer er helt åpne fra starten av nå til dags. Fallout New Vegas er veldig åpent, og vi ser jo alle hvilket buggy søl det spillet endte opp som.

 

Spillet tok meg godt over 50 timer å fullføre, jeg husker alle navn på øyer, byer og områder og hadde ingen problemer med å unnlate å skippe cutscenes. Også i side-quests. Ja historien er tynnere enn hva du forventer i et spill som Dragon Age, Baldur's Gate og Neverwinter Nights. Men dette er ikke et tungt RPG. Dette er et action-RPG á la Gothic-serien, Risen og et utall hack-n-slash spill.

 

At du klager over manglende innhold og frihet synes jeg er pussig. Ja det kunne vært mer oppdrag og dungeons og greier i savannen, og hvorfor den største øya er såpass lite interaktiv virker svært snodig.... men 50 timer singleplayer OG en heftig multiplayer-komponent? Ærlig talt virker du litt vel "bortskjemt", muligens av noen andre RPGer.

 

ZickVi: som det har blitt nevnt tidligere her så følger COOP'en en egen storyline, en prequel til historien i TW-spillene, hvor du (og dine venner) er leiesoldater sendt ut av Gandohar for å finne en viktig magisk gjenstand. Historien sitter dog i baksetet. Det er levling og looting multiplayeren handler om. Områdene du spiller gjennom er basert på landskap i hovedspillet, og er brutt opp i 7 kapitler. Noen har sagt at det tar 25 timer å gå gjennom, dette tviler jeg sterkt på. Andre mener at det tar 10-15 timer å fullføre. Det er mulig å spille med opptil 7 andre kompiser.

 

I tillegg har du (team) deathmatch, duel, Village ( som er veldig interessant: Du bruker pengene du tjener i MP til å investere i bygging av hus og foretninger i din egen landsby, gjør oppdrag for befolkningen og bevitner veksten av landsbyen din), og en annen som jeg ikke helt husker. Den minner dog litt om klassisk Capture The Flag, med en vri.

 

Alle disse modusene starter du fra "lobbyen", som egentlig ikke er en lobby men en stor by hvor du finner merchants og andre spillere. Her kan du starte opp eget guild og invitere folk til spillet ditt (eller joine andre folk).

 

Jeg har dog IKKE spilt det på PS3. Dette er mine erfaringer fra PC-versjonen. PC-versjonen er absolutt å anbefale over konsoll-versjonene, da det er mange kommandoer som kan skrives inn i console (for å gjøre grafikken skarpere og mindre... vel... "konsollaktig"), og det er fullt mulig å modde spillet.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Ja jeg leste litt tilbake og ser at du har sagt du liker (eller likte) spillet, beklager om jeg virket hissig eller noe, var ikke meningen å fremstå slik.

 

MEN du har helt rett, spillet har klare svakheter, slik som at.... tja... For eksempel WHAT WERE THEY THINKING når det gjaldt den største øya? HVORFOR er det bare to små områder man kan dra til? Har lest litt rundt på nettet, noen mistenker at utviklerne ikke klarte å fullføre spillet før det gikk "gold". En utvikler har visst gått ut og sagt at det ikke er grunn til bekymring, uten å være mer konkret enn akkurat det. Noen har tolket dette som at innholdet i den største øya i spillet vil bli lagt til og barrieren rundt vil bli åpnet i en av de store patchene som kommer før jul. Denne patchen vil også inneholde DirectX 11 support (dette har blitt bekreftet).

 

At man ikke kan endre kontrollene til noe mer tradisjonelt på PC er også helt idiotisk. Jeg har lyst til å ha "Use"-knappen på E, jeg har lyst til å hoppe med Space, snike med CTRL og sprinte med Shift. Hvorfor får jeg ikke lov? PC'en HAR tross alt flere muligheter OG taster enn det en håndkontroll har. Latskap fra øverste hylle fra utviklernes side.

 

Den blur-effekten er alt for overveldende. Det ser ikke naturlig ut, heller det motsatte. Det sliter på øynene. En konsoll-kommando fikser enkelt dette, men herregud de måtte da ha skjønt dette under beta-testingen. En kompis av meg ble nærmest sjøsyk av å spille det.

 

Ja, og for ikke å snakke om at spillet mitt kræsjer hvert tiende minutt. Det gjorde dette gjennom hele SP-kampanjen, så jeg måtte lagre hele tiden. Det ble aldri mer enn en liten egrelse, da spillet går glatt som faen (etter siste ATI Catalyst-driver), oppstarten og innlastingen av spillet går kjapt som faen.

Det er dog en annen historie på Multiplayer-siden. Om spillet kræsjer der, midt i en session, mister jeg alt av fremgang til karakteren min, og blir satt tilbake til det nivået jeg var før jeg startet. MILDT sagt irriterende.

 

Two Worlds 2 er et flott spill, i tillegg til å være et kult rollespill som følger en fin trend, har det også en del elementer som overgår alle andre RPG'er før det (tenker spesielt på spell-creating, crafting-systemet, alchemy og lock-picking)... men det har som sagt klare svakheter som burde bli fikset - og ser man på TW1 sin patch-historie, tror jeg det er trygt å si at utvikleren er til å stole på. Dette er ikke Infinity Ward. De vil ikke bare la spillet dø ut.

 

 

PS: Ser at noen i tråden har nevnt Royal Edition. Bare for å gni litt salt i sårene til folk: Jeg var i Amsterdam for noen uker siden, og fikk tak i den siste eska de hadde i en Game Mania butikk der. Tror hele Amsterdam var tomt på dette tidspunktet, måtte reise over hele byen for å finne den ene. Den håndmalte statuetten passer ypperlig i nerddom-hylla mi, kartet kommer til god nytte og art-book'en er kjempefin. Dragon Armor in-game fungerer faktisk bra til langt uti spillet også. Så der. :D

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

PS: Ser at noen i tråden har nevnt Royal Edition. Bare for å gni litt salt i sårene til folk: Jeg var i Amsterdam for noen uker siden, og fikk tak i den siste eska de hadde i en Game Mania butikk der. Tror hele Amsterdam var tomt på dette tidspunktet, måtte reise over hele byen for å finne den ene. Den håndmalte statuetten passer ypperlig i nerddom-hylla mi, kartet kommer til god nytte og art-book'en er kjempefin. Dragon Armor in-game fungerer faktisk bra til langt uti spillet også. Så der. :D

 

Er veldig misunnelig på deg som har fått tak i den. Er en stor samler av CE av spill, og den versjonen av TW II skulle jeg så gjerne hatt i samlingen. Det er en skikkelig tøff CE, en av de aller tøffeste jeg har sett faktisk.

Lenke til kommentar
Fallout New Vegas er veldig åpent, og vi ser jo alle hvilket buggy søl det spillet endte opp som.

 

Gjør vi det? :huh: Det har jeg ikke fått med meg, selv etter 25+ timer på xboks før boksen streika. Har heller ikke opplevd noen særlig bugs på TW2 på PC. Spiller for øvrig med xbox360 gamepad. Blur gjør meg ingenting. Tvert imot liker jeg det. :)

Lenke til kommentar

PS: Ser at noen i tråden har nevnt Royal Edition. Bare for å gni litt salt i sårene til folk: Jeg var i Amsterdam for noen uker siden, og fikk tak i den siste eska de hadde i en Game Mania butikk der. Tror hele Amsterdam var tomt på dette tidspunktet, måtte reise over hele byen for å finne den ene. Den håndmalte statuetten passer ypperlig i nerddom-hylla mi, kartet kommer til god nytte og art-book'en er kjempefin. Dragon Armor in-game fungerer faktisk bra til langt uti spillet også. Så der. :D

 

Er veldig misunnelig på deg som har fått tak i den. Er en stor samler av CE av spill, og den versjonen av TW II skulle jeg så gjerne hatt i samlingen. Det er en skikkelig tøff CE, en av de aller tøffeste jeg har sett faktisk.

 

Den er visst helt utsolgt i hele verden (selv om at spredte butikker her og der - spesielt i sentral-Europa kanskje vil ha den).... MEN, ikke gi opp håpet!

 

Spillet kommer i USA i begynnelsen av neste år. Det er godt mulig at de lager en ny serie med Royal-versjoner til den lanseringen.

Det er en svær pakke som garantert vil koste en del. €69,99 betalte jeg i Amsterdam - en høyst overkommelig pris, men bestiller du på nett må du regne med å betale en del moms og fortollingsgebyr.

... Men det skal sies at pakken absolutt er verd prisen. Altså, da mener jeg pakken alene. Spillet er flott, men selv om det ikke hadde vært noe bra, ville pakken være verd den prisen jeg betalte. I allefall for en samler som du sier du er. :)

 

 

PityTheFool: Jeg opplevde veldig få bugs i Fallout (på PC), men om du leser anmeldelser - spesielt av konsoll-versjonene - så nevner de aller fleste at spillet er fullt av bugs, store og små. Fiender som forsvinner i bakken, spill som kræsjer osv.

Hovedproblemet med New Vegas er at om du gjør ting i en viss rekkefølge, kan du risikere å ødelegge hele progressen din, umuliggjøre flere oppdrag osv. Og da prater jeg ikke om at man har konsekvenser av valgene man tar, disse er rett og slett bugs.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Føler meg nesten misbrukt og trampet på av Direct2Drive.com...........

 

Kjøpte spillet i sepember: Release Date: Unknown

 

Desember: Spillet er gitt ut via andre nettsteder og i butikker, 4. Januar på D2D. Greit nok fikk tross alt god pris (150 kr)

 

3. Januar 2010: Current Release Date: 4. January aprox @ 11.00

 

4. Januar 2010: Current Release Date: 25th January

 

Er det mulig?! Kunne vel gitt advarselen litt før? Har gledet meg hele romjulen til å spille. Hadde jeg visst dette hadde jeg kjøpt det igjen hos noen andre.

 

Direct2Drive har nok mistet en god kunde her ja, skuffelsen overskygger fornuften.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Føler meg nesten misbrukt og trampet på av Direct2Drive.com...........

 

Kjøpte spillet i sepember: Release Date: Unknown

 

Desember: Spillet er gitt ut via andre nettsteder og i butikker, 4. Januar på D2D. Greit nok fikk tross alt god pris (150 kr)

 

3. Januar 2010: Current Release Date: 4. January aprox @ 11.00

 

4. Januar 2010: Current Release Date: 25th January

 

Er det mulig?! Kunne vel gitt advarselen litt før? Har gledet meg hele romjulen til å spille. Hadde jeg visst dette hadde jeg kjøpt det igjen hos noen andre.

 

Direct2Drive har nok mistet en god kunde her ja, skuffelsen overskygger fornuften.

 

 

 

Nå fikk jeg pengene tilbake i og med at det kom frem at man bare kunne kjøpe 2worlds2 i usa og canada :rolleyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...