Gå til innhold

Piratene har knekket Playstation 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utestengelse fra Live er ingen gråsone. Selve boksen virker jo fremdeles helt fint. Du "skriver under på" en avtale når du oppretter en profil på Xbox Live som sier at om du gjør X, Y eller Z med konsollen din vil du ikke lenger være tillat adgang til tjenesten. Nettopp fordi det kan ødelegge for andre medlemmer (modding av våpen, stats og nivåer i Borderlands f.eks) og fordi de ikke tillater at man spiller stjålne kopier, logisk nok. Eneste måten de kan (lovlig) begrense piratkopiering er å utestenge konsollen fra nevnte tjenester. De gjør med andre ord ingenting med konsollens funksjon til å spille spill, men de utestenger den fra tjenesten på bakgrunn av "kontraktbrudd" med det du skrev under på i førsteomgang. Husk det at nr du kjøper en konsoll så kjøper du konsollen, med mulighet til å bruke Xbox Live.

 

For å si det sånn: Hadde det vært ulovlig hadde de (Microsoft) blitt saksøkt så fort, hardt og av så mange i statene at de ikke ville vært i stand til å i det hele tatt reise seg opp om morgenen.

Lenke til kommentar

Tåpelig. Leste litt gjennom kommentarlisten på Youtube, og dersom dette argumentet er generelt gjennomgående for pirater så er det svært, svært trist.

 

"#manuel221988

19 timer siden

 

@MrGordonification

 

acasero 11 is rite. Companies cud give 2 fuks about us. They just want 2 hit u wit BS 2 make u spend $. Pirating will stop wen games are wat they should be, not 65$ for a 4 to 5 hr long game wit no replay value & gamestop giving u 10$'s back 4 it, only 2 sell it for 55 again. No company cares. Y shud I pay 50$ for 1yr online wit xbox wen ppl use hardware cheats. Y get free internet frm sony wen i have 2 update every day & free frm nintendo wen nothing is playable online ?"

 

Kan noen hjelpe meg med å forstå denne tankegangen? Er det en rettighet å ha tilgang til andres eiendeler? Dere som piratkopierer, er det ok at jeg går inn i huset deres og tar TV, musikkanlegg og sølvbestikk?

 

Har du interesse for spill gjør du følgende: Enten kjøper du, eller så utvikler du selv. Og hvorfor skal det koste 100 kroner for et nytt spill? Det er kollosale utviklingskostnader knyttet til ethvert spillprosjekt, og prisen er forsvarlig. Jeg refererer igjen til sitatet: dersom et spill ikke gir deg noe, eller svarer til prislappen - hvorfor i det hele tatt spille det? Selv piratkopier? Er det en ren abstinensa å spille spill? Spiller du spill kun for å spille et helvetes mange spill i løpet av X antall måneder?

 

Meg midt i skuten, håper på det sekund nettverkskabelen kobles til PS3en til disse lavpannede pjokkene at Sony presser igjennom en irreversibel oppdatering som deaktiverer vifter o.l. og tar fullstendig knekken på HW.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...