Gå til innhold

Gran Turismo 5-datoen klar (PS3)


Anbefalte innlegg

 

At det er i beste fall en "halvsimulator".. En ting er kjørefysikken i seg selv som er omtrent av samme realisme som i de første Need for Speed - spillene, og milevis fra GTR-spillene, Live for Speed, RIchard Burns og Forza. En annen ting er at det er helt latterlig med tusen biler! Da har de ikke lagt mye jobb i hver modell, utover den felles fysikkmotoren de har!

 

hvis en fysikkmotor er VIRKELIG bra så skal man slippe å legge mye jobb på hver modell.. verdien som gjengir vekt, luftmotstand, dekkstørrelse/type etc skal da være nok info til at fysikkmotoren selv skal gjøre forskjell på bilene. er liksom hele poenget med en egen fysikkmotor.

 

Gran Turismo er en BRA sim. men problemet har alltid vært fartsfølelse.. man klarer ikke krappe svinger i 150kmt i spillet som i virkeligheten problemet i forhold til andre SIMer er at det føles som man kjører 70 når speedoet viser 150kmt. dette gjør at Forza, GTR, LFS,rFactor osv føles mye mer realistiskt :) merker dette spesielt på kjipeste dekk type i feks gt4. man føler bare at bilen er usannsynlig understyrt selv om man ikke "kjører så fort". men ta en titt på speedoet og tenk deg om du hadde klart den svingen i din egen bil i farten du nettopp endte i autovernet.

 

så Polyphony.. GI MEG FARTSFØLELSE! plis? ;)

Endret av SaXXXon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...