Gå til innhold

PS3 Slim 250GB varmeutvikling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en PS3 Slim 250GB for noen dager siden og er fornøyd med den. Den har kanskje ikke de samme plussene som en xbox360 men å sammenligne de to konsollene er veldig vanskelig, men nok om det.

 

Jeg synes PS3 Slim er veldig varm. Vet ikke om Fat er det, men har nettopp kjøpt meg en vifte til min PS3 Slim.

 

PS3 Slim Nyko Intercooler

 

Jeg er fornøyd med denne viften, men synes ikke PS3 er noe spesielt mere kald.

 

Noen som har forslag til å kjøle den enda mere ned? Den er fremdeles den varmeste konsollen jeg har vært borti og utgir enda mer varme enn min plasma tv fra panasonic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kim

 

jeg har lånt kammeraten min ps3 nyko intercooler, men likevel var det varmt under deksel, når jeg satt inn ps3 nyko intercooler så fjerner varmen ut bak siden, men jeg brukte også notebook cooler pad satt under ps3 deksel, det ble litt varmt, men likevel hjelper ikke. Jeg var hos kammeraten min og han har ps3 fat, samme som varmeutvikling på ps3 slim. Jeg kjøpte for 2 dager siden ps3 slim 250gb hdd og det ble varmt. Du kan se på siden http://www.xunlock.no/product_info.php/cPath/144_153/products_id/1146 den har 19 blader vifter mye bedre enn 15 blader vifte. Jeg vet ikke om den er bygget til slim, jeg ser bildet så er den bygd 19 blader vifte til ps3 fat.

 

PS3 WHISPER VIFTE:::::::::::::::::

Spesifikasjoner:

 

19 bladers vifte <li>Strømforbruk 2,6A <li>Vifte hastighet 2450RPM <li>Støy 54.32d(b)A

Lenke til kommentar

Merker du noe av at den er varm når du spiller/ser på film? Husk at disse er designet for å tåle varme også.

 

Du skal heller ikke glemme at det gjerne er varmere i huset om sommeren. Noe som vil føre til at varmere luft kommer inn i kjølesystemet enn normalt. Vifter som er så små som det der flytter veldig lite luft. Vil derfor ikke hjelpe stort. Prøv å la være å sett din PS3 ved siden av andre enheter som avgir varme. Istedet for en liten vifte koblet til maskinen som du gjør, vil jeg heller anbefale å sette en liten bordvifte som blåser kald luft mot maskinen. Mye mer effektivt om det gjøres rett.

 

 

Lenke til kommentar

Merker du noe av at den er varm når du spiller/ser på film? Husk at disse er designet for å tåle varme også.

 

Du skal heller ikke glemme at det gjerne er varmere i huset om sommeren. Noe som vil føre til at varmere luft kommer inn i kjølesystemet enn normalt. Vifter som er så små som det der flytter veldig lite luft. Vil derfor ikke hjelpe stort. Prøv å la være å sett din PS3 ved siden av andre enheter som avgir varme. Istedet for en liten vifte koblet til maskinen som du gjør, vil jeg heller anbefale å sette en liten bordvifte som blåser kald luft mot maskinen. Mye mer effektivt om det gjøres rett.

 

jeg merker at den blir varm uten at jeg ser på film eller spill. Den trenger å stå på i 5 min også er den glovarm.

Nå har jeg den stående rett vedsiden av plasma tven, men har en bordviftre som blåser rett på PS3 å TV'n, men den er fortsatt varm :(

Nå er ikke jeg så veldig Playstation 3 ekspert, har jo nettopp anskaffet meg en. Det som bekymrer meg er om den vil slutte å virke når den blir for varm.

 

Jeg har tatt noen klikk på youtube for å sjekke hvordan andre løser dette problemet, men fant ikke så veldig mye brukbart der. Vil helst ikke skru opp maskinen, for det burde ikke være en nødvendighet. Det som er synd med PS3 Slim er at det er plastikk og ikke aluminium, som gjør maskinen kald.

 

Jeg bestilte nettopp denne i håp om at det kan hjelpe

Turbo Cooling Fan Cooling Device PS3 Slim

 

Men jeg håper på flere gode råd, kunne trenge å få den ned noen grader selv om den blir god å ha mot vinteren. :p

Endret av kim_edward
Lenke til kommentar

I midten av juni startet ps3 min og bli veldig varm og spill begynte å uspillbarlige av div grunner, skjermen mistet bilde i noen sek osv. Jeg hadde den nærme tv på soverommet hvor det er lite og varmt, heldigvis er rommet i kjelleren så jeg satt konsollen ut i kjeller-gangen hvor ikke noe støm er på og det generelt er litt kjølig. Og vips fungerte den stålende. Så tempraturen rundt har mye å si.

Lenke til kommentar

I midten av juni startet ps3 min og bli veldig varm og spill begynte å uspillbarlige av div grunner, skjermen mistet bilde i noen sek osv. Jeg hadde den nærme tv på soverommet hvor det er lite og varmt, heldigvis er rommet i kjelleren så jeg satt konsollen ut i kjeller-gangen hvor ikke noe støm er på og det generelt er litt kjølig. Og vips fungerte den stålende. Så tempraturen rundt har mye å si.

 

Ja, nå har jeg et såppas lite rom der TV'n og PS3 står og bare ett vindu.

sålangt så er tipsene:

 

- Flytte konsollen bort fra tven eller andre varme apparater.

- Bruke bordvifte.

- Plassere inærheten av vindu eller kalde omgivelser, som for eks. kjeller.

 

Flere forslag? Bor i hybel, så det er ikke så mye kjeller å gå på:p

Lenke til kommentar

Om det er mulig, sett viften slik at den blåser kald luft i fra vinduet.

 

Det er akkuratt det jeg har gjort ;) men den er fremdeles veldig varm fra midten å bakerst på konsollen.

Merker at disc'ene jeg har i maskinen er kjempe varme når jeg tar de ut, å da har jeg knapt spilt i 20 min.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt at baksiden på maskinen er varm. Dit bil all varme fra innsiden bli blåst ut. Viktigste for din del er at du blåse kaldere luft mot luftinntakene. Og det at platene er varme er også ganske normalt. Ingen fare.

 

Det er jo riktig det at konsoller har en tendens til å bli varme..men blir litt små bekymra for at konsollen skal dø ut på grunn av varme, som har vært et stort problem med PS3.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut problemer ps3 varmeutvikling, endelig jeg fikk til. Noen sa bruk bordvifte, jeg syns ikke det så lurt ut, under dekslet mitt på ps3 veldig varm, da begynner å brenne plastikk, man vet aldri. Og andre sa at mista skjermbildet det på grunn av ps3 bak vifta som lufter ut og du setter inn hdmi cabel kan bli veldig varm, selvfølgelig da mister skjerm bildet og hdmi cable kan går ut stykker og jeg har fått samma problem jeg har. Jeg brukte ps3 nyko intercooler + jeg kjøpte clas ohlsen notebook cooler pad 299 kr. = mindre varm og veldig fornøyd :D Ps3 nyko intercooler sette bak vifte blåser alle luft, slipper å få varme luft ut på hdmi cabel. Notebook cooler pad satt under deksel ps3 slim mindre varm på under deksel. NÅ vente jeg med ps3 turbo cooler og jeg skal testet den og jeg skal sjekke hvordan virker den. Jeg sitter ikke kjellern, men jeg sitter oppe rommet mitt og spiller ps3. Og kammeraten min bestilte ps3 whisper vifte til ps3 fat og passer ikke ps3 whisper vifte ps3 slim det er synd, når han får det og jeg skal demontere for han ps3 fat, etter han har gjort det så skal han kjøpe notebook cooler pad samme som meg, fordi han har redd for å ha varm på under deksel.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut problemer ps3 varmeutvikling, endelig jeg fikk til. Noen sa bruk bordvifte, jeg syns ikke det så lurt ut, under dekslet mitt på ps3 veldig varm, da begynner å brenne plastikk, man vet aldri. Og andre sa at mista skjermbildet det på grunn av ps3 bak vifta som lufter ut og du setter inn hdmi cabel kan bli veldig varm, selvfølgelig da mister skjerm bildet og hdmi cable kan går ut stykker og jeg har fått samma problem jeg har. Jeg brukte ps3 nyko intercooler + jeg kjøpte clas ohlsen notebook cooler pad 299 kr. = mindre varm og veldig fornøyd :D Ps3 nyko intercooler sette bak vifte blåser alle luft, slipper å få varme luft ut på hdmi cabel. Notebook cooler pad satt under deksel ps3 slim mindre varm på under deksel. NÅ vente jeg med ps3 turbo cooler og jeg skal testet den og jeg skal sjekke hvordan virker den. Jeg sitter ikke kjellern, men jeg sitter oppe rommet mitt og spiller ps3. Og kammeraten min bestilte ps3 whisper vifte til ps3 fat og passer ikke ps3 whisper vifte ps3 slim det er synd, når han får det og jeg skal demontere for han ps3 fat, etter han har gjort det så skal han kjøpe notebook cooler pad samme som meg, fordi han har redd for å ha varm på under deksel.

 

Det er sikkert en grei løsning for de fleste, men det vil ikke passe inn der jeg har PS3 Slim.

Da må den ikke være noe større enn selve konsollen for at det skal passe.

Lenke til kommentar

hva er som ikke passer ps3 slim ??? og hva heter den du har, det kan være forskjellig notebook cooler pad.

 

jeg har ps3 slim selv 250 gb og , det er mye bedre enn før. Det hjelper ikke bare å ha ps3 nyko intercooler, da blir veldig varm på under og oppe deksel. jeg må også ha notebook cooler pad, det ble mindre varm med under og oppe deksel. Faktisk jeg er kjempefornøyd.

 

Jeg skal gi bedre forklaring:::::::

 

Jeg skal filmen den og legge på youtube. Etter det jeg legger innlegg forume på nytt så får dere linken av meg.

 

Notebook cooler pad = kjøpte hos clas ohlsen og bruker til ps3 slim.

Endret av gandi89
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sånn bekalger tok lang tid

 

nå har jeg filmet og lagt inn på youtube, nå får du linken av meg :

 

Men litt dårlig forklaring på grunn av jeg ble stressa, men se på video hvordan jeg gjør det.

 

Annen ting blu-ray cd blir ikke varm på både film og spill, jeg er veldig fornøyd. snart får jeg turbo cooling fan ps3 slim, den tester jeg også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...