Gå til innhold

iPhone 4 eller HTC Desire - hvilken telefon skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg vil først si at jeg er tidligere eier av iPhone 3g, og har i dag en HTC google nexus one, hvilket i praksis er HTC Desire, men dog uten sense (er en pakke som endrer utseende til operativsystemet)

 

Et av mine hovedargumenter imot iPhone er kvaliteten på telefonen. Min varte i ca 9mnd. før av/på-knappen tok kvelden sammen med en rekke andre problemer, noe som slettes ikke er uvanlig på disse telefonene( 3g/3gs). Hvordan dette er på iPhone 4 er jeg usikker på, men som et resultat av dette har stort sett alle forsikringsselvskaper sluttet å dekke skader på iPhoner, og dette gjelder også for iPhone 4. Dette burde være et stort varselskilt om å holde seg vekk fra iPhone.

 

Fordelen med iPhone er selvfølgelig det meget enkle OSet som en hver idiot klarer å komme seg rundt på, og det havet av morsomme applikasjoner som fåes kjøpt på appstore. I tillegg kan man jo nesten ikke si noe på designet av telefonen, samt det fantastiske batteriet som faktisk holdt nesten 1 mnd. da jeg tok ut simkortet, og lot den ligge ubrukt påslått.

Det negative med iPhone 4 er at den er usedvanlig tung for en mobil å være... ble faktisk sjokkert da jeg tok i den for første gang ved lansering(er teleselger).

Det som jeg også synes er kjedelig er at alle de morsomme applikasjonene til apple koster penger, hvilket er gratis(fåreløbig) til Android telefoner(dog noe mindre utvalg).

 

når det gjelder spotify er det ganske likt på begge telefonene!

 

Det som også er bra med iPhone er det endeløse utvalget av ekstrautstyr som fåes til telefonen, som tilater et mer fleksibelt bruk av telefonen.

Håper innlegget hjalp;)

 

Når det gjelder bruk av datatrafikk ligger jeg på ca 2-300 Mbyte hver mnd. med min HTC, men da får jeg alle mailer som meldinger, og facebook og andre applikasjoner oppdateres løpende, noe jeg elsker med telefonen, da jeg bla. har timeplanen min til skolen gående i en app, hvor jeg kontinuerlig får informasjon om lekser osv. med google calender.

 

Jeg vil absolutt anbefale deg å gå for Desire (HD når den kommer) rett og slett pga. kvalitetsforskjellen, og for å slippe å være låst til apple og iTunes(pain in the ass).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

Den store oppdateringen som kommer i sommer kommer også til iPhone 3GS, vanig 3G for også de delene av oppdateringen som telefonen takler. Dette er noe jeg tror HTC er dårlige på (er litt usikker på dette).

Ohhh teh fanboyism :p

 

Dette er noe jeg tror HTC er dårlige på (er litt usikker på dette).

 

@backstabber, jeg vet ikke hvordan der har dannet seg et slikt inntrykk hos deg. Men etter et par mnd. intens søken etter innsyn og forståelse av Android-telefoner, støter jeg gang på gang at HTC annonserte oppdateringer -store eller små - kommer til den tid som er forespeilet. Mens bruker av andre Android telefoner, på samme forumer og tråde, er frustrerte over samme oppdatering ennu ikke er kommet til dem.

Så på den biten har HTC et godt renommé blant sin bruker.

 

 

 

 

 

 

På min HTC Desire er desverre FM-radio ubrukelig, fungerer ikke engang med Radio 1 i Bergen sentrum

 

 

@Atle

 

Dette høres virkelig ille ut. Har du gjort noen fremstøt eller blitt noe klokere på om det er telefonen din eller et eller andet helt spesielt i Bergen sentrum.

Dette er så urovekkende at jeg vil gå i gang på andre forum om andre brukere ute i den store verden opplever tilsvarene.

 

tilføyd: første svar er kommet inn, på FM radio problem. . . . "radioen på Desire er som på andre mobilradioer, noe variert når man er i bevegelse (både gående eller buss) og i slike situasjoner er Internett radio at foretrekke (hvis vi ser bort fra data trafikken). Men sitter du ned med en kopp mokka eller med noe lesestoff , er den god som hver en radio.

 

Nu vet jeg ikke om du er en gutt med kvikksølv i røva eller det helt reelt er en feil på din mobiltlf. Men prøv å vær rolig og gjør noen på nye FM radio forsøk, fra forskjellige steder i Bergen.

Vil gjerne høre nye erfaringer Atle.

 

Takk for svar. Men hva mener dere med at dere bruker/ikke bruker flash ofte? Er det spesielle program som krever flash dere savner?

 

 

@AltF4

 

Fler og fler TV stasjoner - dessverre viker det som også NRK velger denne veien - sender direkte-TV og arkiv i Flash. Tour de France blir sendt over weben i Flash, Intetnasjonal Grand Prix og Internasjonale skikonkurranser osv. kan du få tilgang til via Internett.

 

Har selv hatt iPhone i to år og tenker på å gå over til Android, som feks med en Desire.

 

 

. . . og i Desire sitt tilfelle må man jo vente på at HTC får ut fingeren og oppdaterer Sense UI til å støtte And 2.2. Det er jo kjipt.

 

 

 

Nu var det i inneværende år - midten av feb. - at HTC kunngjorde arbeide med å gjøre Sense II tilgjengelig for bl.a Desire

Og like en ikke uvesentlig opplysning: Sense II er ikke en kjip liten oppgradering, men en attraktiv utvidelse med nye funksjoner:

 

* You can use Sense UI in Landscape mode

* Recent apps appear in notification bar

* More camera options and effects

* Improved Youtube player

* Fast Boot to power up the phone in a few seconcs

* DLNA support

* Faster Maps with a possibility of caching them offline

* Digital Maps automatic orientation

* Unified Inbox for email clients

* Improvements on UI speed and graphics

* Ability to receive information selectively and customized

* HTCSense.com with Phone Locator, Backup and Phone Hystory, Remote Wipe

 

forøvrig har HTC ikke offisiell lovet Sense II til Desire. Men at den kommer på Desire HD og Desire Z

 

 

 

Ja, iPhone har blitt en veldig anonym telefon siden så mange har den,

iphone, android er samme nesten da bare at iphone er særere på ting

 

Jeg har de siste to år sett/lest mye om iPhone som har fått mine øyne til sperre seg opp - både negative og positive ting - men disse to sitater, får henholdsvis 1, plass og 2. plass som særdeles originale.

Endret av Rizla
Lenke til kommentar

Se forsiden på mobilen.no

 

for dem som måtte læse denne tråden om to iker eller to måneder: http://www.mobilen.no/wip4/sniktitt-tommelen-opp-for-htc-desire-hd/d.epl?id=46729

 

For meg forekommer Desire HD - i dag - å være noe av det ypperste innen mobiltelefoner som er tilgjengelig.

Men har, etter (forhåpentlig) grundig og lange overveielser nettopp bestilt meg en Desire med Froyo.

Skulle så gjerne har kjøpt en Desire HD - eller for den saks skyld 10 stykker - med det er utelukket med en skjerm på 4.3" . Så derfor handlet jeg litt med meg sjøl (premisser for en riktig mobil for meg) og det måtte bli Desire v. 2.2 Og ved årsskiftet kommer Gingerbread ovenpå.

Og som jeg tidligere har påpekt, har Desire HD en S-LED skjerm

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skriver dette innlegget fra min forholdsvis nye iPhone 4.

 

Jeg liker den utrolig godt! Ja, jeg ble overrasket over tyngden når jeg tok den ut av esken, men det ble fort helt naturlig. Er litt skuffet over batteriet, som jeg må lade annenhver dag (bruker telefonen mye til litt av hvert, så det er jo ikke så overraskende egentlig), men min fem år gamle Nokia n72 holdt i én uke før den måtte lades. Er også småting her og der jeg savner eller tenker at kunne vært løst på en bedre måte, men jeg elsker telefonen alt i alt fordi den er så morsom å bruke og fordi AppStore har mye moro å by på.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøper du HTC Desire får du en telefon som lagger, er ustabil, og som henger iblant. Videre har spesielt Desire HD en helt aldeles elendig batteritid.. Og skjermen er temmelig dårlig. Jeg har vært gjennom den vurderingsprosessen nettopp, og jeg har kjøpt iPhone 4 etter å ha solgt Desire.

 

Med HTC Desire ble jeg svært skuffet og følte at disse telefonene burde ikke vært sendt ut enda. Jeg har derimot et meget godt inntrykk av iPhone. Det er den mest stabile og gjennomprøvde telefonen jeg har hatt. Med minus for klokketullet og antenne"problemet". Det kunne vi ha klart oss uten.

 

Jeg vil på det varmeste anbefale deg å gå for iPhone og droppe android på NÅVÆRENDE tidspunkt. Hva som skjer med android fremover skal man ikke ta lett på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...