1ronaldnho10 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hei! jeg har kansje tenkt å kjøpe meg en ny bærbar pc ... jeg har desse kravene : 500gb (eller mer) harddisk, 6gb RAM, ca. 2,5 Ghz prosessor dual core (eller quad-qure seff ), høyere oppløsning enn 1366 x 768 + ett passe bra grafikk kort. det er vel alt ... (batteritid spiller ingen rolle) har tenkt å bruke pcen til hjemmebruk. Det blir nok også litt gaming men jeg har ikke tenkt å spille spill som Crysis på max grafikk, men litt "tunge" spill må den tåle... takk på fårhånd =) Endret 10. juni 2010 av Hardgamer
PC-sigurd Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 6gb ram veit æ ikkje om du får. Æ trur du må kjøpe en med 4-5gb ram, åsså sjekke ka maks ''rammen'' er. Sånn at du kjøper et ekstra ram kort å bytte inn, for viss det er 5 gb er det f.ex et 3gb's kort å et 2gb's kort. Viss maks rammen er 6gb, så må du legge til et 3gb's kort til. Men du burde kanskje sjekke komplett.no, har hørt at di ska ha litt ''crazy'' tilbud
1ronaldnho10 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Skrevet 13. juni 2010 Kansje det bare er meg som vil ha for høye krav Men jeg har sett en på elprice.no med de spesifikasjonene nevnt øverst til bar 8700kr : ( jeg får bare fårtsette å lete, noen andre forslag ? (prisen bør ikke vere mer en 9000 )
Angel_InnleggNO Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Hei! jeg har kansje tenkt å kjøpe meg en ny bærbar pc ... jeg har desse kravene : 500gb (eller mer) harddisk, 6gb RAM, ca. 2,5 Ghz prosessor dual core (eller quad-qure seff ), høyere oppløsning enn 1366 x 768 + ett passe bra grafikk kort. det er vel alt ... (batteritid spiller ingen rolle) har tenkt å bruke pcen til hjemmebruk. Det blir nok også litt gaming men jeg har ikke tenkt å spille spill som Crysis på max grafikk, men litt "tunge" spill må den tåle... takk på fårhånd =) Kansje det bare er meg som vil ha for høye krav Men jeg har sett en på elprice.no med de spesifikasjonene nevnt øverst til bar 8700kr : ( jeg får bare fårtsette å lete, noen andre forslag ? (prisen bør ikke vere mer en 9000 ) http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/hp-pavilion-dv6-2170-baerbar-pc-vy115ea-uuw Den har i7 Quad Core, 640 GB lagring, 1366 x 768, 6GB RAM, Nvidia GT 230M (1 GB). Prosessoren har 1,6 GHz frekvens men tror nok denne er kraftigere enn en normal dual core på 2,5 GHz, da det er en Quad Core i7 (4 kjerner, 8 tråder) og har 6 MB cache. Et minus er jo 1366 x 768 oppløsning da du vil ha en høyere oppløsning. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591298 Den har samme prosessor som den andre (i7 Quad Core 720QM), 500 GB lagring, 1366 x 768, 4GB RAM (max 8GB), Nvidia GT 330M (1 GB). Samme minuset som den andre, jeg fant ikke en med høyere oppløsning som samtidig har veldig gode specs. Da må man nok opp i pris. Endret 13. juni 2010 av Angel
1ronaldnho10 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Skrevet 14. juni 2010 Nice den Hp'en er nseten akkurat det jeg leter etter bare med litt lav oppløsning, men ellers topp ! takk skal du ha. (personlig har jeg ikke alt for gode erfaringer med Acer )
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juni 2010 Skrevet 20. juni 2010 (endret) Nice den Hp'en er nseten akkurat det jeg leter etter bare med litt lav oppløsning, men ellers topp ! takk skal du ha. (personlig har jeg ikke alt for gode erfaringer med Acer ) ok flott bare hyggelig Endret 20. juni 2010 av Angel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå