Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det ligger inne en del feil i den modellen...

Fikk beskjed om at jeg burde velge Tele2 Champion om jeg sendte 300 sms, hadde 120 ringeminutter fordelt på 30 samtaler og 1000MB pr mnd. Fikk da opplyst at jeg ville havne på minstefaktureringen på 49,- pr mnd.....vel. Neppe. Sjekk den igjen. :)

 

Hei, du har selvfølgelig helt rett. Det er maksprisene i Tele2 sine dataabonnement som har spilt oss et lite puss og blitt regnet ut med negativ kostnad. Dermed ble abonnementene langt billigere enn de burde vært.

 

Her finner du link til oppdatert oversikt med priser som skal være riktige:

120 ringeminutter, 300 SMS og 1000 MB

Lenke til kommentar

Hei! Ser at dere ikke har lagt til datapakkene til Chess. Noen spesiell grunn?

 

Tusen takk for tipset! Datapakkene er lagt til nå. Rett og slett uteglemt i den store gjennomgangen med å legge inn abonnementer.

 

Tips oss hvis dere ser andre feil eller mangler. Vi setter svært stor pris på alle tilbakemeldinger som dette.

 

Chess OnFlex vil koste 278 pr mnd. Hvorfor er ikke denne prisplanen tatt med?

 

Kan du hjelpe meg med å finne info om Chess OnFlex? Jeg finner nemlig ikke dette abonnementet på deres abonnement-oversikt, men det er jo mulig jeg har oversett noe.

 

Jeg kikker på denne abonnementsoversikten hos Chess: https://www.chess.no/abonnement/abonnement2

Lenke til kommentar

 

Der var den ja. Problemet med OnFlex er at det ikke er ett abonnement, men faktisk like mange abonnement som det er kombinasjoner av alternativer. For OnFlex blir det 300 forskjellige kombinasjoner (5x5x4x3).

 

Det er mulig vi klarer å regne ut dette bedre i den nye kalkulatoren, men jeg vil trenge litt tid på å teste ut dette før det kan publiseres. Mulig vi også må inn med ytterligere forbedringer av kalkulatoren for å få dette riktig, og tar derfor forbehold om at det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar

Veldig bra, bedre enn telepriser vi jeg si, men mangler fortsatt litt småpuss før den er perfekt. iTalk Large f.eks. er oppgitt med startpris, dette har den ikke. Som en liten bonus, kunne faktureringsgebyr for de som har det (papirfakura) stått i parantes :)

 

Godt innspill angående faktureringsgebyr. Enig med deg! :)

Lenke til kommentar

 

Der var den ja. Problemet med OnFlex er at det ikke er ett abonnement, men faktisk like mange abonnement som det er kombinasjoner av alternativer. For OnFlex blir det 300 forskjellige kombinasjoner (5x5x4x3).

 

Det er mulig vi klarer å regne ut dette bedre i den nye kalkulatoren, men jeg vil trenge litt tid på å teste ut dette før det kan publiseres. Mulig vi også må inn med ytterligere forbedringer av kalkulatoren for å få dette riktig, og tar derfor forbehold om at det kan ta litt tid.

 

Da burde dere vel enten fjerne oversikten eller gjøre brukerene oppmerksom på at oversikten ikke er komplett. Jeg har sjekket en del kombinasjoner og for alle bortsett fra de med lavt forbruk kommer OnFlex best ut. Når dere skal få forbrukerene til å spare penger må det jo opplyses om det billigste alternativet.

Lenke til kommentar

Da burde dere vel enten fjerne oversikten eller gjøre brukerene oppmerksom på at oversikten ikke er komplett. Jeg har sjekket en del kombinasjoner og for alle bortsett fra de med lavt forbruk kommer OnFlex best ut. Når dere skal få forbrukerene til å spare penger må det jo opplyses om det billigste alternativet.

 

Det er bra du ikke gir deg så lett :-)

 

Ett lite dykk i arkivet (den gamle løsningen) ga meg noen ideer til hvordan vi kunne løse det, og nå har vi lagt til Chess On Flex i Ringepriser. Du har helt rett i abonnementet kommer godt ut for kombinasjonene med høyt forbruk.

 

Jeg ser at Telepriser har plukket ut tre kombinasjoner og presenterer disse som tre ulike abonnement. Siden vår kalkulator støtter utregning ut billigste kombinasjon av tilleggspakker valgte jeg å samle alt i ett abonnement. Den eneste ulempen jeg kan se nå er at kalkulatoren ikke klarer å ta hensyn til oppstartsprisen per samtale fordi denne avhenger av hvilke "minuttpakke" som blir valgt.

 

Er du enig i at utregningen ser riktig ut? Jeg ser også behovet for at vi sorterer de ulike tilleggspakkene i en naturlig rekkefølge. Slik det er nå kommer de hulter i bulter og det blir ganske uryddig: http://ringepriser.mobilen.no/products/124

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...