Gå til innhold

Førsteinntrykk: Age of Conan: Rise of the Godslayer (PC)


Anbefalte innlegg

Etter min mening er Age of Conan er definitiv det beste MMOet ute på marketede nå. Den største grunnen for dette er et combat system som slår alle monotone MMOs overlegent. Aldri spillt et spill som krever så mye trening på movement, timing og lærdom som AoC PvP. De som ikke tåler å bli ganket burde velge Crom. Fury er en server for veteraner, man blir spist levende vist man starter der som en casual.

 

Stabiliteten til spillet er forbedret kraftig, å klage på for mye grind er rett å slett en unskylding for å ikke åpne øya, det er mer enn nok quest for å nå 80. Og vist ikke det er nok har også AoC lansert offline progression slik at man får litt ekstra lvls på veien opp.

 

PvP har blitt fokusert og ja det trengs litt til content nå som folk begynner å bli lei av Shrines of Bori, Funcom er fullt klar over dette og dette er neste på lista dems. I løpet av sommeren/tidlig høst vil patch 2.01 komme og den vil være PvP fokusert først og fremst.

 

Til de som lurer på alt som er nytt, knock your self out:

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=148705

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=144976

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=144976

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=124848

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=147423

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=135811

Endret av Psy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artikkelforfatter kunne vel ha justert opp grafikken sin noe før han tok screenshots. Spillet ser mye bedre ut i 1920x1200 med litt mer eyecandy enn han har på disse bildene her ;) Gleder meg til å komme hjem fra jobb idag for å spille. Kommer nok først og fremst til å teste dungeons med mine level 80 characters. Khitan Assassins kommer det nok til å vrimle av!!

Lenke til kommentar

Har seriøst veldig lyst å komme tilbake til AoC som jeg forlot for litt under 1 år siden. For meg ble det å være på PvP server spikeren i kisten. Store problemer med å levle, men det var jo tross alt mitt eget valg.

 

Kommer jeg tilbake blir det definitivt på PvE, men mitt problem er rett og slett tid. Jeg har ikke tid til å spille så mye som jeg kunne tenke meg.

 

Men AoC var allerede i fjor sommer kraftig forbedret i forhold til Launch og til de som er usikre, man trenger IKKE noen monster pc for å kjøre AoC lenger.

 

Kjørte det på FULL grafikk 1920*1200 oppløsning med min P4 Quad 2,26, 4 gb ram, og oppjustert til GTX275 skjermkort i fjor.

 

Forøvrig kjører jeg to skjermer og spilte spillet slik at jeg kunne "alt tabbe" ut uten problemer.

Lenke til kommentar

Skulle virkelig ønske at AoC kunne fenge meg, jeg tenkte å prøve meg igjen siden jeg har en PoM, ToS og barbarian som er over level 50 på Crom serveren. pvp servere i AoC kan ikke sammenlignes med WoW pvp servere på noen som helst måte. Er to vidt forskjellige ting.

pvp i AoC er noe jeg holder meg mest mulig unna da jeg spilte dette.

 

Problemet mitt er at guildet jeg har vært med i siden 2003 (ble med der i Anarchy Online) spiller på fury serveren og ingen av de jeg ellers spiller med uten om guildet tør å prøve dette igjen siden de tror det bare er en døgnflue uansett. Så å tasse rundt alene på Crom blir rett og slett for tørt for meg. En av hoved elementene i et MMO er jo det sosiale, og det blir det så å si ingenting av annet enn en og annen random hyggelig kar man møter ingame.

 

Hadde vært morro å teste denne expansionen, men vet ikke helt om jeg gidder å svi av pengene på det hvis det bare blir en døgnflue hvor jeg bare spiller til jeg går lei av å tulle rundt alene, noe som mest sannsynlig vil skje innen en måned.

Endret av Amorphis
Lenke til kommentar

Klarer man ikke kjøre AoC , så sliter man med de fleste andre spill også.Spillet har blitt veldig lettdrevent , noe annet er sludder og vås !

 

Snakker ik om å kjøre spillet., snakker om å kjøre det på noe lunde max med god fps (rekner ik 20 som god) og stabilt system.,

 

Klarer å "kjøre" det på laptopen min også., men er ik noe eg anbefaler.., AoC er det tyngste spillet jeg har på pcen by far! Alle andre spill er det bare å guffe på max og ik tenke på fps.,

 

Test rise of the godslayer før du skriver noe annet pls!!

Lenke til kommentar

Har seriøst veldig lyst å komme tilbake til AoC som jeg forlot for litt under 1 år siden. For meg ble det å være på PvP server spikeren i kisten. Store problemer med å levle, men det var jo tross alt mitt eget valg.

 

Kommer jeg tilbake blir det definitivt på PvE, men mitt problem er rett og slett tid. Jeg har ikke tid til å spille så mye som jeg kunne tenke meg.

 

Men AoC var allerede i fjor sommer kraftig forbedret i forhold til Launch og til de som er usikre, man trenger IKKE noen monster pc for å kjøre AoC lenger.

 

Kjørte det på FULL grafikk 1920*1200 oppløsning med min P4 Quad 2,26, 4 gb ram, og oppjustert til GTX275 skjermkort i fjor.

 

Forøvrig kjører jeg to skjermer og spilte spillet slik at jeg kunne "alt tabbe" ut uten problemer.

 

Snakker om å kjøre det på fullt? rekner med du hadde med full antializing og skygger i dx10? Det er forskjell på høg og max grafikk!! 20 fps er forsatt ik godkjent i mi bok

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har spilt både FPS og MMO's i en årrekke.

Har vært og er forsåvidt enda meget aktiv i wow, men etter å ha spillt wow siden release og har fått være med på omtrent det som er å få med seg så begynner man å se seg om etter andre spill som kan være av interesse intill noe nytt kommer på banen.

 

Eg var en av de mange som kjøpte AoC ved release og som la de på hylla kort tid etterpå pga. de problemer som var da.

For en tid siden så gjenåpnet eg kontoen igjen og logget på aoc.

Det er en utrolig forbedring Funcom har gjort med spillet siden release.

Aoc er et forholdsvis "tungt" spill, men vil ikke si det er noe tyngre enn andre mmo's/fps der ute.

Som en nevnte så er også wow forholdsvis tungt om man laster på med addons og eg vil tro at det var mange som ropte når Crysis kom ut for en stund siden også :)

Av maskineri så kan det nevnes at eg kjører selv med I7 cpu, 6BG ram og crossfire setup med radeon HD kort og det hjelper gost.

 

Buggs er omtrent som forduftet for solen (ja, det er noe enda, men ikke i nærheten av det som var og de som er vil sikkert bli rettet på.)

Med den nye rasen Khitai så fikk spillet et kjærkommet tilskudd til den heller mager stall av raser som er tilgjegelig.

 

AoC er et mye mere "voksent" spill enn hva feks wow er (skriver om det man kjenner best) og det virker som om det retter seg mote et mere modent publikum enn hva wow gjør.

Har ikke angret på at man har re-åpnet kontoen og ser frem til mange timer fremfor tastaturet i de sene høst/vinterkvelder når man har fått lagt unga til sengs :)

 

 

Rise of the Godslayer anbefales :)

Endret av Zlave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...