Gå til innhold

HTC Desire møter SE Xperia X10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal nevnes at brukeropplevelsen på disse 2 telefonene er forskjellige. Jeg har et eksemplar av begge telefonene og er fortsatt ikke helt fortrolig med X10i når det gjelder det vesentlige som å ringe, sende meldinger og behandle kontakter. Timescape oppleves som rotete. Her er Sense 2.1 som Desire leveres med vesentlig bedre. Desire er egentlig bedre på alt unntatt 1 ting og det er med alt som har med Media og gjøre.... dvs.. Video ( X10i har DLNA ) musikk ( bedre musikkspiller på x10i og bedre headset ) mer minne i X10i ( 8GB som leveres i salgspakke ). For de som ønsker plain Android opplevelse er det mulig med Desire å skru av Sense og da har du android sitt kjedelige brukergrensesnitt for hånden. Har kjørt benchmark på Desire sin lillebror Legend ( 600MHz cpu og 3,2" skjerm ) med følgende resultater:

Synlig bitmap;96.60Mp\s

Transparent bitmap;22.23 Mp\s

CPU;201.76

Minne;156.45

Filsystem;55.85

Skrive til minne;1.25M\s

Lese minne;111.11 M\s

Litt overrasket over at Legend gjør det så bra ( kanskje ike så dumt å ha litt mindre skjerm) :)

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt ikke spesifikasjonene man skal dømme etter når man skal finne ut hvilken modell som er best..

 

Heisann, tabellen vår er litt rotete, men det er ikke kun spesifikasjonene som er listet opp - også resultater fra ulike benchmark-programmer vi har kjørt for å blant annet måle hastighetene. Men selve brukeropplevelsen er vanskelig å måle, ja, så vi håper at leserne også kikker på helhetstestene vi har gjort av de to telefonene.

Lenke til kommentar

Ok, ett par viktige momenter. Jeg har BÅDE X10 og Desire (jobber i bransjen, er litt skadet..:)

 

Spesifikasjoner er én ting, hvordan det funker i praksis, er en helt annen

 

X10:

 

+ Større skjerm

+ 30 fps på video opptak

- Skikkelig plastikk følelse

- Android 1.6, mindre muligheter, virker mye tregere på visse områder enn 2.1 gjør.

- Når du skal ringe en kontakt, må du hente nr i kontaktlisten, du har ikke "smart dial" dvs, du skriver "347" (e-r-i) og den søker opp feks "erik"

 

 

Desire:

 

+ Svært god byggekvalitet

+ Andorid 2.1

+ HTC Sense er svært godt gjennomtenkt og integrert i telefonen

+ Super skjerm, klare farger, og sort er faktisk helt sort :)

+ Facebook bilder synkes mot kontaktene. Ikke en viktig funksjon, men jeg setter stor pris på dette :)

- mindre skjerm enn X10 (men 3.7" ER faktisk en stor skjem :)

- bare 15 fps på video, merker at det hakker

- Mindre minne til programmer, har du mange store spill installert (raging thunder II osv) så kan du faktisk risikere å måtte slette noe for å installere nytt

Lenke til kommentar

Disse to kan ikke sammenliknes, har testet begge opp mot hverandre og Desire gir en HELT annen brukeropplevelse. Xperia har som vanlige for SEs premium produkter en rekke med småbugs slik det har vært med alle "toppmodellene" de siste årene fra P800,P900, P1 og utover, i tillegg til at mediascape og timescape hakker til det ubrukelige og ingen nativ exchange støtte gjør valget enkelt for min del. Htc Sense er også en større fordel enn det ser ut til på papiret, rett og slett ett mer gjennomført produkt..

Lenke til kommentar

Utseende messig så vinner jo Desire lett ;)

X10 ser jo ut som en nintendo(nes) kontroll, mens desire ser ut som en fin slank PS3 kontroll eller lignende ^^

 

Utseende er så subjektivt at det er helt dødfødt å diskutere. Jeg syns Desire ser kjedelig ut. Hver gang jeg drar opp min hvite X10 måper folk over hvor fin den er, så skal ikke stå på det.

X10 er plastic fantastic. Den holder seg hvit sikkert lenge og lett å se riper på. :D

Endret av Jofa
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke prisen fra studrab.no ment for andre enn studenter. . .

RAM er rimelig relevant for mulittaskingog krevende programmer, synd dere ikke tok dett med.

 

Liker fremdeles Milestone godt, som nå har fått ny pris her http://www.expansys.no/d.aspx?i=190229 Svakere CPU (dog ahr alle snapdragonmodellene problemer med lydforsinkelse i Android), like stor skjerm som desire (3,7"), med oppløsningen til Xperia (854*480, ekte 16:9-oppløsning), mindre RAM, men samtidig dedikert skjermminne. Et absolutt reelt valg for de som vil ha fysisk tastatur - som meg :) Herlig til både skriving og spilling - spesielt klassiske (Super)Nintendospill jeg tenker på da.

Lenke til kommentar

Vår X10 ladet ut batteriet veldig fort.

I tillegg viser det seg at den kobler ned Wlan og går over til grps-trafikk i standby. Vi kjørte en test med "Gprs Monitor" som du finner på Android Market.

I løpet av en dag, med Wlan slått PÅ, fikk vi i overkant av 20MB nedlasting via mobilnettet.

For privatkunder som betaler opp til 10 kr,- pr.MB kan jeg tenke meg dette er en lite hyggelig overraskelse å finne i postkassa.

Enkelte operatører har ikke lagt inn et øvre tak på kostnader ved datatrafikk..

 

Forøvrig kan jeg nevne at i jobbsammenheng er HTC Desire mer enn nok kapabel.

Jeg bruker til daglig; Wlan, Push epost (3 kontoer). Bluetooth handsfree, aktiv bakgrunn(Google Maps, last ned siste oppdatering fra Market så kommer denne opp som valg under meny->bakgrunn->aktive bakgrunner.) I tillegg ringer jeg myyye i løpet av dagen.

 

-Knallfornøyd Desire bruker :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...