Gå til innhold

De forskjellige nettbutikkene og RABATT...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har fått rabatt hos noen nettbutikker??

 

Hva må kjøpssummen vere for at man skal få noe rabatt, da tenker jeg ikke på kjøp av tilbudsvarer og demovarer!!

 

Noen som vet noe om dette eller fått rabatt noen plass???

 

Hvorfor skulle di gi rabatt? Fordi de tjener så mye på det du kjøper? Neppe. Fortjenesten ligger maks på 10%, dvs at hvis du handler for 20000 så tjener de makst 2000 som skal gå til garanti utgifter, lønn og husleie. De tjener omtrent det samme på dressmann for en jakke til 3000. Der burde man fått rabatt.

Lenke til kommentar

Her bare lurer jeg da lissom, er bare et spørsmål, ikke en terror aksjon....

:cry:

Var bare det at en, der jeg jobba før, fikk med seg flere og kjøpte for da fikk vist han rabatt....

 

Så de tjener max 10% på alt de selger??? Hmm....

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

 

Bank i bordet :grumpy: de tjener mer en bare 10% jobber selv i databutikk, så vet ca "hvor landet ligger" på mye av det.....

 

Hvis de tjener max 10% så må det vere dårlig butikk å drive på nettet!!!!

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

 

Bank i bordet :grumpy: de tjener mer en bare 10% jobber selv i databutikk, så vet ca "hvor landet ligger" på mye av det.....

 

Hvis de tjener max 10% så må det vere dårlig butikk å drive på nettet!!!!

 

Fortjeneste er nok ikke mer enn 10% maks. Vet ikke hvilken databutikk du jobber i, men den kan ikke være billig. Det er stor forskjell mellom bransjene. Data er den minst lønnsomme bransjen, mens klær så ganges det med både 3 og 4 gangen i forhold til innkjøpsprisen.

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

En dagligvare butikk tar litt over 40%...

 

De gjør nok ikke det. Vet om pc tilbud til 10000 hvor fortjenesten har vært så dårlig som en 100 lapp. I databransjen er det sinnsyk lave marginer, derfor har de ikke råd til å gi så mye support.

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

En dagligvare butikk tar litt over 40%...

 

:lol: Statoil er ikkje ein dagligvarebutikk.... :wink: Det er nok ikkje så gode marginar i ein matvarebutikk....

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

 

Bank i bordet :grumpy: de tjener mer en bare 10% jobber selv i databutikk, så vet ca "hvor landet ligger" på mye av det.....

 

Hvis de tjener max 10% så må det vere dårlig butikk å drive på nettet!!!!

 

Ok, siden du avslører hvor du jobber ber jeg deg trykke k på MED10002947 eller dj5550. Hvorfor tror du komplett kun setter ned prisene når de har tømt varepartiet med gammel kost. I butikken til komplett tipper jeg de ligger på ca 15-20%.

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

En dagligvare butikk tar litt over 40%...

 

:lol: Statoil er ikkje ein dagligvarebutikk.... :wink: Det er nok ikkje så gode marginar i ein matvarebutikk....

Hva veit du om det a?

Jeg jobber i matbuttikk sjæl. Vi operer med ca 40%

Lenke til kommentar
Du bør nok ikke regne med å få noe rabatt nei.

 

Men de må da tjene mere enn 2000 per 20k? det er jo bare 10%

 

 

Bank i bordet :grumpy: de tjener mer en bare 10% jobber selv i databutikk, så vet ca "hvor landet ligger" på mye av det.....

 

Hvis de tjener max 10% så må det vere dårlig butikk å drive på nettet!!!!

 

Det ER dårlig butikk å drive nettsjappe. Ihverftfall når man ser på fortjenste per enhet. Det er derfor man ønsker store volumer og små lager.

 

I den virkelige verden, så tar det tid å kjøre rundt og sjekke priser, se på varer. Men på nettet tar det kun sekunder å hoppe fra butikk til butikk. Det sier seg selv at konkurransen derfor må være beinhard. Beinhard konkurranse går selvfølgelig ut over lønnsomheten per enhet og butikkene blir tvunget til å drive med små lager, og hurtig omløpstid på de varene de faktisk har på lager.

 

Også jeg veit hvordan det ligger ann med fortjeneste BÅDE for nettbutikker, lokale datasjapper, samt i større riksdekkende kjeder som forhandler "elektronikk". Det ER forskjeller mellom nettdrift og vanlige sjapper. :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Hva veit du om det a?

Jeg jobber i matbuttikk sjæl. Vi operer med ca 40%

 

Og likevel klager folk på bøndene fordi maten er dyr :roll:

 

Folk burde ikke klage på bønder nei. Jeg har selv vært avløser i et fjøs, de hadde fri fra jobb ca. 30 dager i året, avløsertilskuddet dekker ikke mer (ikke noe som heter helg selvsagt!) og hadde en årlig inntekt på rundt 200000. Det er mindre enn hva en barnehagetante tjener. Og så er det selvsagt endel utgifter til landbruksutstyr m.m... Dette var en lite bruk, og eieren måtte ha en heltidsjobb for å overleve. Matvarer er BILLIGE i Norge! Bøndene kunne ikke tjent mindre. Grunnen til at mat utenfra er billigere er selvsagt at kronekursen er svært høy i Norge. Klag heller på at bensinen er dyr! 70% av prisen er avgifter. Og hva går pengene til? Veibygging? Nei. Veiene i Norge er svært dårlig vedlikeholdt. Bygges det en ny vei, er den alltid bomfinansiert.

Lenke til kommentar

Jasså overload..... hva mener du med kostprisen på hpdj5550 og MED10002947????? Var det noen sammenheng mellom de 2??

 

Vet om maskiner som er solgt med tap og jeg....... er ikke dermed sakt at de gjør det på alle varer vel???

 

Jeg mener fast bestemt at de tjener mer en 10% :grumpy:

 

Se på Expert vs Elkjøp........ Elkjøp banker Expert.... betyr ikke at den billigste ikke tjener noe...... selv om det er konkurannse i markedet så er betyr ikke det at de kjører hverandre konkurs vel.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...