Gå til innhold

Napoleon: Total War


Anbefalte innlegg

Jeg vil si at det er utrolig forbedret. :)

Klarte endelig å få nå noen til å surrender byen sin ved å trykke ¨Demand Surrender¨ :D

 

Elsker at man endelig kan bruke den funksjonen....det var jo ALDRI noen som ga seg i Empire.

 

Synes også ytelsen når man spiller kampanjer er bedre, husker det var seigt og hakkete når jeg spilte Empire med mer enn nok maskinkraft.

 

Røyken som legger seg etter at linjene har åpnet ild er helt konge! Ellers synes jeg ikke grafikken er så mye bedre...skygger ser fortsatt helt jævlige ut, selv på ultra, måtte bare skru de av fullstendig.

 

Så jeg er stort sett fornøyd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg også er veldig fornøyd med spillet :D

WASD kan brukes så man slepepr å bruke piltastene :rolleyes:

Demand Surrender er genialt når man har en stor hær :D

Campaignen er også bra, litt vanskelig syns nå jeg, men jeg liker å være "træg" i slike spill. Noe som Napoleon tydligvis ikke var :whistle:

 

Noe jeg savner er egentlig mest en sånn mode hvor man velger et lag og skal ta over resten av verdenen. eller er det bare jeg som har gått glip av noe?

Lenke til kommentar

kan man coope i multiplayer campaign? Jeg hadde håpet på å få tak i noe slikt til ett total war spill lenge, eneste grunnen til at jeg aldri har kjøpt ett total war spill.

 

Det kan man :) . Det vil si, du kan spille campaign sammen med en annen spiller. Om dere ønsker å spille det coope er helt opp til dere, om dere lager allianser eller ikke. Om dere spiller på lag eller ikke kan jo forandre seg opptil flere ganger i løpet av et game også, alt etter den strategiske sittuasjonen og hvordan dere ønsker å spille.

Lenke til kommentar

Har de fikset AIen?

 

Prøvde Empire igjen for et par dager siden, og de har fortsatt ikke fikset problemet med fiender som står rett opp og ned forran geværmunningene mine og blir meiet ned uten å gjøre en dritt.

 

Hender ofte også at de sender én kavaleriunit for å flanke meg. Jeg tar den greit, så sender de en til og slik går det helt til de er tomme for kavaleri. Da setter de inn infanteri.

Lenke til kommentar

Har de fikset AIen?

 

Prøvde Empire igjen for et par dager siden, og de har fortsatt ikke fikset problemet med fiender som står rett opp og ned forran geværmunningene mine og blir meiet ned uten å gjøre en dritt.

 

Hender ofte også at de sender én kavaleriunit for å flanke meg. Jeg tar den greit, så sender de en til og slik går det helt til de er tomme for kavaleri. Da setter de inn infanteri.

 

På den høyeste vanskelighetsgraden er AIen kraftig forbedret fra Empire. Fienden prøver hele tiden å angripe din svakeste flank og omringe deg.

 

Men det er fortsatt noen bugs. I noen slag opplevde jeg at fiendens artilleri ikke gjorde annet enn å hele tiden gå noen skritt fram og tilbake. I andre slag har jeg opplevd at kavaleriet mitt har låst seg fast når de løper forbi hus det går ann å gå inn i.

 

I tillegg har jeg opplevet at fienden ikke angriper deg i løpet av et helt slag (selv om de er den angripende parten) når du står passiv i en defansiv posisjon. Dette hender når jeg ikke har artilleri.

Endret av Anarion
Lenke til kommentar

Ok, men de har i hvert fall fikset det verste høres det ut som.

 

 

Sist nå i Empire skulle jeg forsvare et fort, det hullet jeg hadde laget for å komme inn når jeg overtok det var fortsatt der. Så fienden gikk hele veien rundt for å komme dit.

 

Uansett, greia var at han hadde ca 600 mann, jeg hadde kanskje 300. Men han sendte en og en gruppe inn den åpningen, og jeg hadde selvfølgelig satt opp artilleriet inne i "shottgun" modus. Et slag jeg trodde jeg kom til å tape vant jeg suverent. Tapte vel ti mann, mens de stod igjen med femti. Blir kjedelig å spille når det er slik.

 

Mulig jeg kjøper det etterhvert, opptatt med Bad Company 2 nå

Lenke til kommentar

Hei folkens , fant ikke empire total war tråden så bare spør i denne. Jeg betraya en nation og nå hater alle meg, vet noen om dette går over ?

 

Tror kanskje det... I diplomati skjermen (om jeg ikke husker feil) så kan du se forskjelige stats på hvor mye eller lite noen liker deg. f.eks som dette -40 krig med alliert. + 30 handelsavtale. Noen av disse kan gå ned av seg selv over tid. Men du kan jo gi land gaver for å få dem til å like deg bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...