Gå til innhold

Ukestilbudet på komplett (amilo A7600)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært litt bori en litt eldre amalio (husker ikke hvilken), men der går vifta hele tida, og den bråker noe grusomt.

 

men over til noe annet: Det grafikkortet som er der, er det noe tess? hadde vært kjekt hvis pcen hadde kunnet kjøre noen 3d spill (som f.x. warcraft 3)

Lenke til kommentar

Hei du

 

Har nettop vært i samme situasjon, skulle ha bærbar til studier.

 

Men skal du bruke denne på "Hybelen" eller skal den brukes aktift i timer/forelesninger? Hvis så ville jeg ikke valgt en bærbar med dekstop cpu. Jeg aner ikke hvordan den xp prosesoren er, men ville nok sett etter en Centrino bærbar pc. Da vet du de er stille hvertfall.

Lenke til kommentar

Det er centrinoer jeg har sett mest etter faktisk, for det er primært til bruk under forelesninger og på lesesal. Jeg skal uansett holde meg unna desktop prosessorer, men jeg antok at den prosessoren som var på det komplett tilbudet var en sånn mobile XP prosessor som jeg har lest at skal være temmelig strømgjerrig (omtrent like mye som centrinoen) og dermed også ha lav viftestøy.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller kjøpt denne på Elkjøp:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

 

Den er 1000 kr dyrere, men har bedre prosesser, skjermkort, mere minne.Test her http://www.dinside.no/php/art.php?id=88560

Jeg vet ikke hvordan Geforce4 420Go er i forhold til Radeon A320, men er ikke Athlon XP-M 2500+ (barton) bedre enn den Pentium4'en på 2,4GHz ? Da tenker jeg både på ytelsen og på strømforbruket (P4-M 2,4 = 48W max, og Athlon XP-M 2500+ = 33W max)

 

Mer minne er jo alltis bra og ha, men de 256MB som er i forskjell er ikke i seg selv verd 1000kr. (koster under 400kr for 256MB DDR SODIMM mange plasser)

Lenke til kommentar
Det er centrinoer jeg har sett mest etter faktisk, for det er primært til bruk under forelesninger og på lesesal. Jeg skal uansett holde meg unna desktop prosessorer, men jeg antok at den prosessoren som var på det komplett tilbudet var en sånn mobile XP prosessor som jeg har lest at skal være temmelig strømgjerrig (omtrent like mye som centrinoen) og dermed også ha lav viftestøy.

 

De Athlon XP m jeg har vært borti er ikke stille. Siemens klarer å lage støy ut av de minst strømkrevene cpu. Brudern har en Fujitsu med P-M CPu og jeg hører godt gjennom telefonen når den starter opp når jeg snakker med han. God garanti på fujtsu. Generelt er Toshiba de stilleste, selv desktop cpu får de helt stille.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke hvordan Geforce4 420Go er i forhold til Radeon A320, men er ikke Athlon XP-M 2500+ (barton) bedre enn den Pentium4'en på 2,4GHz ? Da tenker jeg både på ytelsen og på strømforbruket (P4-M 2,4 = 48W max, og Athlon XP-M 2500+ = 33W max)

 

Mer minne er jo alltis bra og ha, men de 256MB som er i forskjell er ikke i seg selv verd 1000kr. (koster under 400kr for 256MB DDR SODIMM mange plasser)

 

Den Toshiba maskinen gir ca 4000 poeng i 3dmark, mens A320 gir ca 1400. Så det er stor forskjell. En p4 2.4 yter en god del bedre enn XP2500+ ifølge det jeg har testet med blant annet pc mark.

Lenke til kommentar
Jeg ville heller kjøpt denne på Elkjøp

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Den er 1000 kr dyrere, men har bedre prosesser, skjermkort, mere minne.

 

Test her http://www.dinside.no/php/art.php?id=88560

 

Hilsen

Trond

 

Hvordan vil denne maskinen bli mot en elitegroup 732?

Har egentlig bestilt egroup 732 fra pcmax, men får jo ikke noe svar på mail om antatt leveringstid osv. Og etter å ha lest her at noen har ventet i opptil 4 uker, vurderer jeg og kanslere bestillinga mi og heller kjøpe denne maskinen.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke stort med gullkorn å komme med til denne tråden, men vil gjerne oppfordre flere til å komme med meninger om Amilo'en kontra andre bærbare i 10.000 kroners klassen. Jeg har blitt rekruttert av min søster til å finne nettopp dette, men har begynt å forstå at bærbart er en ganske annen kategori enn de stasjonære jeg kjenner og elsker...

 

Noen tanker om Dell, forresten? Jeg kommer nok til å anbefale enten Dell eller Komplett... bæsjer jeg skikkelig i skuffen da, eller hva?

 

PS. Hva farken skal man med bærbar egentlig. Når var du egentlig ute av stua sist??? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...