Gå til innhold

Hansol 920P - skjermbildet skjelver...


Anbefalte innlegg

Hei, så for første gang i går kveld at bokstaver, vinduer etc på skjermen min har begynt å skjelve. Ikke mye, men såpass at det er irriterende. Har prøvd degauss samt moire-kontrollen on og off uten at det gir noen endring. har heller ingen (nye) magneter i stua mi som skulle påvirke. Det har jo fungert 100% frem til nå.

 

Noen som vet hva dette kan komme av? :roll:

 

Litt spes. på maskinen;

 

- AMD K6-2 500mhz

- Sapphire Radeon 7500 (64mb)

- Epox hovedkort

- 512 mb SDRAM

- Hansol 19" (920P), oppløsning 1280x1024x32bit farger på 85 hz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har pc'en tilkoblet stereanlegget, har ikke pc-høyttalere i det hele tatt. Det eneste jeg kan komme på er at jeg har lånt det trådløse tastaturet og musa til brodern. Sentralen til denne tastatur/mus - løsningen har jeg plassert oppå pc-kabinettet som står like ved skjermen... har aldri hørt at slike ting kan forstyrre... høyttalerne er av merke DALI og skal være veldig godt skjermet. Har heller ikke hatt noe problem med at disse har forstyrret noe før... :o

Lenke til kommentar

Jeg har og har hatt flere Hansol 900P (Ikke 920P). De to modellene skal være tilnærmet lik bare at 900P er en modell eldre.

 

Denne feilen er en kjent feil på Hansol 900P. Jeg har hatt dette problemt med 2 av mine skjermer at bilde rister/vibrerer til tider. Jeg har også prøvd alt med å flytte høytalere, avmagnetisere osv til ingen nytte. :shrug:

 

Resultatet ble at jeg måtte sende skjermen inn for reparasjon. Dette er en garantisak.

 

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med det firma du kjøpte den å spørre om råd.

Lenke til kommentar

Det var vel igrunn det jeg tenkte jeg også... har etterhvert dårlig erfaring med Hansol. Broren min kjøpte en 920D og den var det tull med fra første stund. Ikke mulig å få skjermen skarp. Etter MYE om og men og bytteskjermer i "hue og rævva" via det elendige firmaet Effekt fikk han hevet kjøpet og kjøpte en Hyundai isteden. Selv har jeg ikke hatt tull med min 920P før nå, men har vel skjønt at det måtte komme no tull en eller annen gang. Nå som 19" er så billig er det vel stor sjans for at jeg kjøper meg en annen skjerm hvis det blir for ille.

 

Det er forøvrig Komplett denne skjermen er kjøpt gjennom. Får se om jeg gidder å ta bryet med å bytte den. :cry:

Lenke til kommentar

Har en 920D som også skelver litt, dette gjelder kun hvite/lyse farger. Betyr det at skjermen er ødelagt? Har hatt den i et par mnd. nå men jeg trodde at det var normalt at skjermen var sånn. Det irriterer meg egentlig ikke, men hvis jeg har kjøpt en skjerm som er ødelagt, vil jeg gjerne ha en ny en!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...