Gå til innhold

Damn you, Batman!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Damn you trådstarter, nå ble spillhandlelista mi enda litt lenger. ><

Husker jeg ikke var fantastisk imponert etter demoen men etter all lovprisingen her er jeg jo pent nødt til å ta en ordentlig titt. :)

Urelatert: Oh Lord! Hvordan skal man egentlig få tid til å spille en brøkdel av alle de gromme spilla vi har blitt servert det siste halvåret + nærmeste fremtid!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det blir å ta litt vel i dette her.

Spillet var bra, men ikke så sinnsykt utrolig som noen visstnok skal ha det til.

Et bra action adventure spill var det i mine øyne, men ikke the second coming av genren.

Er man superihuga Batman fanboy så kan man sikkert skalere spillet opp en del hakk hehe.

Skrevet (endret)

La meg få være litt Welhaven her eller hva nå enn. Jeg kan nemlig ikke begripe hvordan noen kan synes spillet er noe annet enn et ytterst gjennomsnittlig spill som det nesten blir urettferdig å sammenligne med de langt mer gjennomtenkte og gjennomarbeidede Uncharted og Assassin's Creed 2. Ved slutten av Arkham Asylum føltes det fremdeles som om spillet nettopp hadde startet med sin merkelig sammensatte historie. Slåssingen opplevde jeg som alt annet enn god. Spilte jeg på Easy eller Normal hadde det ingenting å si hva jeg trykket så lenge jeg trykket i og med at jeg uansett vant alle slosskamper, mens det på Hard et eller annet sted i løpet av spillets siste halvdel rett og slett ble ødelagt. Selv om jeg trykket reagerte ikke spillet fort nok, og slåsskamper ble dermed frustrerende flaksbaserte. At alle slosskamper ender med en stygg animasjon av Batman som slår ned den siste fienden i sakte film hjelper heller ikke. Videre blir den samme bossen resirkulert gjennom hele spillet, bortsett fra kanskje to-tre avbrekk hvor en av disse avbrekkene, faktisk sluttbossen, går ut på noe så latterlig som å banke grupper av slike fiender som du har slåss mot gjennom hele spillet før du river ned skurken og får slå vekk en tredjedel av livet hans før han hopper vekk igjen. La oss heller ikke glemme at spillet rent visuelt kan oppsummeres med nøkkelordene unreal, mørkt, realistisk og skittent. Dette burde vel si sitt om akkurat hvor spennende det er å se på. Av en eller annen grunn gjør figurmodellene meg også fordelig ubehaget.

Jeg respekterer selvfølgelig at det er folk som liker spillet, jeg har selv satt pris på en hel rekke upopulære spill uten å nevneverdig ha brydd meg med å forklare eller finne ut hvorfor, men nå har dere i hvert fall et alternativt syn på saken. For meg var nemlig ikke Arkham Asylum annet enn en kjedelig og frustrerende opplevelse.

Endret av Leksandar
Skrevet

Batman AA

UC2 og

AC2

Tror faktisk jeg vil kåre Batman til den beste opplevelsen. Åpningsscenen var kongebra og stemmeskuespillet det beste til nå i ett spill. Akkurat da det begynte å bli litt repetetivt, så tar historien en ny vri.

For dere som ennå ikke har testet Batman Arkham Asylum så koster det nå ca 170,- kr inkl. frakt (dvs ingen toll heller) på play.com. Årets røverkjøp!

Skrevet

Vær så snill dere!

Ikke start å diskutere begrepet "flow"... det er så subjektivt og dårlig at jeg nesten blir flau bare av å høre det bli nevnt av andre.

"Flow" e et abstrakt begrep man aldri vil bli enig om hva betyr.

Dette kan jo fort utarte seg til en lik diskusjon som en man hadde på Massively forumet etter Aion kom ut. Artikkelforfatteren som brukte uttrykket "flow" mistet ALL troverdighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...