Slettet-P4UHS Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 nå er det slik at jeg lenge har vært pc frelst. har holdt på med spill, programmer og alt mulig rart i flere år og gang på gang viser interessen seg å bygge eller skifte ut deler på en pc. det er bare et problem, aner ikke hvordan. noen søk på google gjorde at jeg fant ut hvordan man skiftet ut enkeltkomponenter, men bare om jeg hadde kunnskap om enkelte ting fra før av x) nå er det dessverre slik at når det kommer til fysiske løsninger, så er jeg steike dum. jeg må ha det hamret inn i hodet med en hammer og være SIKKER på at jeg kan stole på instrukser, eller så ramler hodet sammen og nekter å fungerer....eller noe i den retningen. poenget er det samme: jeg har ikke peil på hardware. er det en plass jeg kan lære dette GRUNDIG? vil MEGET gjerne lære å bytte ut stort sett alt i maskinen (behovet kan jo komme en dag i stedet for å kjøpe en ny hele tiden...) så om noen har linker eller noe sånt som kan hjelpe med dette,hadde det vært fantastisk
PootieTang Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 HW.no har en fin guide for nybegynnere. Ellers kan et godt tips for å lære hvordan man monterer de forskjellige komponentene rent fysisk være å finne en gammel PC, som gjerne ikke funker, og ta av og på komponentene.
Nesumar Skrevet 27. januar 2010 Skrevet 27. januar 2010 (endret) Viktig nøkkelord når du jobber med det der: Statisk Elektrisitet Skal utrolig lite til før komponentene slutter å virke, å du sitter igjen med dyrt utstyr som kan kastes i søppla. Endret 27. januar 2010 av Nesumar
Slettet-P4UHS Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Skrevet 28. januar 2010 HW.no har en fin guide for nybegynnere. Ellers kan et godt tips for å lære hvordan man monterer de forskjellige komponentene rent fysisk være å finne en gammel PC, som gjerne ikke funker, og ta av og på komponentene. takk takk og skal være forsiktig med statisk elektrisitet (Y) bygger naken om jeg må....kanskje ikke
Bjonski Skrevet 4. februar 2010 Skrevet 4. februar 2010 HW.no har en fin guide for nybegynnere. Ellers kan et godt tips for å lære hvordan man monterer de forskjellige komponentene rent fysisk være å finne en gammel PC, som gjerne ikke funker, og ta av og på komponentene. takk takk og skal være forsiktig med statisk elektrisitet (Y) bygger naken om jeg må....kanskje ikke Hjelper nok ikke å være naken, men et lite armband(som er koblet til kabinettet) skal være alt du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå