Gå til innhold

Nexus One


Anbefalte innlegg

Da var det offisielt, Google har vist Nexus One for første gang.

nexus-one-specs-shot.png

 

Info om mobilen finner du her: Google phone

 

Jeg hadde Dev 1 fra før, og overgangen til Nexus One var smertefri. Det er en helt eventyrlig mobil, som overgår alle forventninger. Perfekt størrelse, sylskarp skjerm, jeg har fortsatt ikke noe å utsette på den.

 

Er spent på hva prisen blir i Norge...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One.

Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het?

 

Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe?

 

Takk

Jeg ville ventet på HTCs egen modell. Den har samme egenskaper, men kommer i tillegg med Sense 3.0 og optisk styring istedet for den lille track-ballen.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One.

Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het?

 

Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe?

 

Takk

Jeg ville ventet på HTCs egen modell. Den har samme egenskaper, men kommer i tillegg med Sense 3.0 og optisk styring istedet for den lille track-ballen.

"AMOLED capacitive touch screen with pinch-to-zoom capability" får du også på HTC Desire. Dvs. du bruker to fingere til å zoome inn og ut. Det er ikke på Nexus One. Der kommer det et "forstørrelsesglass" som du må trykke på + eller - for å "zoome".

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe en Nexus One.

Kan jeg like greit bare hoppe i det, eller bør jeg vente til en av disse nye HTCene kommer på markedet? Supersonic , eller Desire eller hva den het?

 

Ev. andre ting jeg heller bør kjøpe?

 

Takk

Jeg ville ventet på HTCs egen modell. Den har samme egenskaper, men kommer i tillegg med Sense 3.0 og optisk styring istedet for den lille track-ballen.

"AMOLED capacitive touch screen with pinch-to-zoom capability" får du også på HTC Desire. Dvs. du bruker to fingere til å zoome inn og ut. Det er ikke på Nexus One. Der kommer det et "forstørrelsesglass" som du må trykke på + eller - for å "zoome".

 

Dette var forsåvidt riktig om Nexus One da den ble lansert, men to OTA-oppdateringer fra Google har gitt pinch to zoom i både browser, gallery, maps og earth.

 

Videre er det verd å merke seg at Paul på modaco.com, som har portet en lekket beta-utgave av Desire-ROM-en til Nexus, mener ROM-en tyder på at bootloaderen på Desire er låst (som på Tattoo), slik at det vil være vanskelig å roote den/flashe custom-ROMs. Såvidt meg bekjent er det fortsatt ingen som har klart å låse opp Tattoo-loaderen. Som kjent er alt du trenger å gjøre for å låse opp bootloaderen på N1 en ADB-kommando og å akseptere ansvaret du tar ved å gjøre det.

 

Legg til at Google har kastet N1-telefoner etter utviklere, at både XDA-devs og modaco er fulle av folk med telefonen og at HTC har en passe elendig track-record hva softwareoppdateringer angår (jeg venter fortsatt på Hero-oppdateringa jeg ble lovet første gang i september) - så ble konklusjonen min å avbestille Desire og kjøpe N1.

 

Jeg skulle gjerne hatt den optiske trackball-løsninga og hardwareknapper, men særlig HTCs treghet med å få oppdateringer ut gjør at ulempene med berøringsfølsomme knapper og Hero-trackball blir mindre viktige for meg.

 

-LB

Endret av lamabodo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...