Gå til innhold

Lyden på PS3 funker ikke ordentig? Hva er galt?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har hatt problemer med lyden på PS3? Har de siste dagene opplevd at lyden skurrer, er ujevn og at bassen er altfor høy. Nytter nesten ikke ha på lyd lenger, opplevelsen blir passe forferdelig.. Noen som har noen idee om hva som kan være galt? Dette passer utrolig dårlig nå i julen! sad.gif

 

 

Kan være mye rart dette...så vi må bare systematiskt gå igjennom endel ting.

 

Ny PS3? Har lyden vært i orden tidligere? Om så, har du gjort noe eller skiftet noe siden den gang?

 

Er det lyd via tv eller et anlegg?

 

Hvilke kabler bruker du?

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! Er i utlandet, så har ikke fått svart før.

 

 

 

 

PS3en er ikke ny og jeg bruker HDMI. En overpriset ekstra tjukk kabel med ekstra beskyttelse rundt slik at ikke uvedkommende signaler skal forstyrre. Litt rart om denne er ødelagt, men er jo en mulighet. Ser dog ut til at jeg fjernet problemet midlertidig ved å endre på bitmap instillingene og skru konsollen av og på flere ganger. Er dog antydning til skurring av og til fortsatt og låter med dårlig kvalitet lyder enda dårligere enn før. Dessuten funker ikke Vidzone, der er lyden grusom, gjør direkte vondt å høre på, stakkars høytalere!

 

Noen tips?

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hadde også noe problem med lyd på min PS3 men kan ha vært noe annet.

 

Hos meg var lyden perfekt men plutselig så kom det utrolig mye støy i høyttalerne. Skraping og piping og veldig høy lyd. Det løste seg kun ved å slå PS3'n av og på igjen.

Snakket med EBGames der jeg kjøpte den og de sa jeg skulle komme innom og få en ny. Det løste ikke problemet.

Jeg koblet HDMI kabelen i tv'n i stedet for hjemmekino anlegget og brukte en optisk kabel til anlegget for lyd i stedet. Da forsvant problemet.

 

Det er nok hjemmekino anlegget som skaper problemer hos meg men vet ikke hvorfor. Prøvde å justere på det meste i lyd innstillinger på PS3'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...