Gå til innhold

Fem klassiske PC-pek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ctlr og piltast endrer vinklingen av skjermbildet. Veldig morsomt! Låser du maskinen etterpå kan man ikke rette opp skjermbildet uten å låse opp maskinen først.

Har kollegaen din laser-mus, fest en tapebit under. Vanskelig å se, og det er fare for at din kollega vil bytte mus uten å tenke på å sjekke under :)

Mente Ctrl+alt+piltast

Lenke til kommentar

Mange fine triks her! At Microsoft selv har lagd en BSOD skjermsparer finner jeg noe ironisk, men ser heller at de tar det med den humoren! :p

 

Selv synes jeg det er fryktelig festelig å endre på ikoner på skrivebordet samt å endre navn på snarveier. Helst med de "ekte" ikonene gjemt unna i en skjult mappe slik at det ikke blir for mye arbeid å fikse det.

Ellers, hvis en kjenner noen med et solid tastatur som ikke er helt sikre på touch, så er det alltid moro å bytte om på noen bokstaver. Irriterende som rakkern, men fytti katta så moro det kan være! =D

Lenke til kommentar

Et annet lite triks er å stille dobbelklikkhastigheten til maks. Dermed vil ikke dobbelklikking fungere i det hele tatt. Frustrerende, enkelt og relativt uskyldig.

 

"Er du full av f... eh moro kan du som en bonus nappe ut ledningene til mus og tastatur, men pass i så fall på at arbeidet er lagret. (Ettersom han da trolig vil bruke svenskeknappen for å forsøke komme ut av knipa)."

 

.. Jeg er litt nyskjerrig på hvordan svenskeknappen (ctrl+alt+del) skulle fungere når tastatur er nappet ut ..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...