Gå til innhold

Playstation 3 og online spilling


KraniC

Anbefalte innlegg

ja som undertittelen sier så sitter eg å lurer på om eg skal ta å kjøpe meg en PS3. eg har allerede en xbox 360 (arcade :( ), men eg tenkte eg ville begynne å komme ut i online spilling verden nå.

 

xboxen min har verken trådløst nettverk eller harddisk siden det er en arcade så det må eg kjøpe ekstra visst eg skal spille online (eller harddisken trenger eg ikke, men liker å kunne laste ned demoer og slike flotte ting) og kan teknisk sett bruke en bærbar pc som trådløst nettverk for xboxen, men så har du også det at det koster penger å bruke xbox live til å spille online med. det og pågrunn av noen gode eksklusive spill tenkte eg at det var på tide med en PS3.

 

men når eg snakket litt rundt om her på forumet så fikk eg intrykk av at PS3 var veldig dårlig å spille online med, vanskelig å spille med vennene dine og lang vente tid for å få en kamp, men når eg snakket med en kompis som hadde PS3 så sa han at det var ganske bra og at han foretrokk det over xbox live.

 

så generellt sett så ble eg litt usikker på mine valg, er det noen som kan gi meg noen råd og tips og PS3 er verdt å kjøpes? enten for online spilling eller spilling generellt.

 

ja også er det jo faktumen om mine venner har x360 eller ps3 og der har eg et lite problem for sånn 50% har x360 og 50% har PS3, av de eg kunne tenkt meg å spille med altså :p

 

sorry visst dette ble litt tungvindt forklart, tidlig på morgen vettu. men håper det er noen som har noen formeninger om dette. ville sotte stor pris på deg og på forhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men når eg snakket litt rundt om her på forumet så fikk eg intrykk av at PS3 var veldig dårlig å spille online med, vanskelig å spille med vennene dine og lang vente tid for å få en kamp, men når eg snakket med en kompis som hadde PS3 så sa han at det var ganske bra og at han foretrokk det over xbox live.

 

Som 360 spiller og med ps3 som konsoll nr 2 så er mitt inntrykk at psn nettverket lider av sonys manglende online visjoner (utover home som er morro i 5 minutter før det blir kjedelig). Jeg synes ps3 online delen er tricky, svært få spillere har mikrofoner og denda færre vet å bruke den men så skal det sies at min online erfaring med ps3 er begrenset til Uncharted 2 og IL2 Birds of Pray... begge 2 er på hver sin side av onlineskalan utmerket til "halllllooooo er noen der?".

 

Xbox er etter min mening rake motsettningen de fleste har mikrofon og bruker den noe som gjør det å samarbeide online så mye lettere, minuset er at xbox live koster penger å bruke.

 

Det var mine 2 eurocents om saken

Lenke til kommentar

da lure e på ken du har snakka med? altså, jeg har begge konsollene, men jeg spiller ikke på xboxen i hele tatt. jeg vil absolutt kunne påstå at ps3 sin online del er like god som xbox sin og på xbox betaler du. altså, det jeg prøver å si er at det ikke er noe forskjell på online delene til xbox og ps3, det går fin an å invitere venner i gamene på ps3. OM du velger xbox og ikkje kjøper ny maskin blir det faktisk ganske mye penger uansett. trådløst nettverk 600 + gold membeship 500 + harddisk over 1000. altså man bruker over 2000 på ting til xboxen, ps3'en får du for 2700 kr. dessuten om du skal ha en blu ray også blir det 2000 til. altså 4700

 

Jeg råder deg til å ta ps3, jeg er ingen fanboy, men jeg har begge konsollene og kan dermed ha et litt objektivt syn.

 

Men ettersom xbox også kommer med noen gode spill har jeg den også, så om du har råd til det hadde jeg bare tatt begg, og spilt hipps som happs.

 

Jeg hadde også en test, jeg lastet ned battlefield 1943 til begge konsollene, og det var faktisk best grafikk på ps3.

 

 

og det med at det tar lang til å komme i en game på ps3 er bare tull, det er masse makkverk på xbox med NAT og firewall, jeg rukte flere timer på å komme online med xboxen, ps3'en var bare å skrive inn wep og ferdig.

 

 

konklusjon. ps3'en er ei bedre maskin ettersom den har alt du trenger, hdd, blu ray, wifi..

Lenke til kommentar

Er enig i at PS3 er en bedre maskin mtp ytelse og grafikk. Erfaringen min med den online hva angår mikrofonbruk er at jeg som oftest setter de andre spillerne på mute. Når noen bruker mikrofon så blir det ofte bare rot, eller de snakker andre språk enn hva som er hensiktsmessig. Det er forbedringspotensiale her.

 

Xbox Live er en bedre online service. Oppdatering av spill osv går lettere enn på PSNetwork.

Lenke til kommentar

Er enig i at PS3 er en bedre maskin mtp ytelse og grafikk. Erfaringen min med den online hva angår mikrofonbruk er at jeg som oftest setter de andre spillerne på mute. Når noen bruker mikrofon så blir det ofte bare rot, eller de snakker andre språk enn hva som er hensiktsmessig. Det er forbedringspotensiale her.

 

Xbox Live er en bedre online service. Oppdatering av spill osv går lettere enn på PSNetwork.

 

 

uttdyp hvorfor xbox er bedre online enn ps3?

Lenke til kommentar

hmmm var veldig splittede meninger her må eg si, men bertha91 har noen veldig gode poeng om priser og sånn for å få xboxen min til å gjøre som eg vil. også har eg jo en del spill som ikke er på xbox som er ønsker meg.

 

og party chat bruker eg trolig ikke så mye at det gjør noe, er jo seff alltids gøy å bruke det og hadde nok likt det, men tenker det ikke er det eg legger mest vekt på. det som er viktigst for meg er at eg kan spille med mine venner og visst PS3 klarer det så har den jo stort sett alt eg trenger.

 

kan heller gjøre klar xboxen min til online spilling i en seinere tid, takk for mange gode svar og eg tror eg har konkludert til å kjøpe en PS3 med mindre noen kommer med et godt argument om kofor eg ikke skal det. (altså mange gode argrumenter her, bare at argumentene for var litt bedre tilpasset meg :p )

Lenke til kommentar

Har begge maskiner og PS3 er like bra online...ikke tregere eller dårliger. Det er gratis og fungerer utmerket. Det at mange ikke har mic siden dette ikke følger med når en kjøper en PS3 var et "problem" tidligere.

 

Men nå som MW2 er kommet så har vesentlig mange kjøpt seg mic, om en har lyst å høre på idioter snakke piss mens en spiller. Med venner er det selvf kjempe morro.

Lenke til kommentar

hmmm var veldig splittede meninger her må eg si, men bertha91 har noen veldig gode poeng om priser og sånn for å få xboxen min til å gjøre som eg vil. også har eg jo en del spill som ikke er på xbox som er ønsker meg.

 

og party chat bruker eg trolig ikke så mye at det gjør noe, er jo seff alltids gøy å bruke det og hadde nok likt det, men tenker det ikke er det eg legger mest vekt på. det som er viktigst for meg er at eg kan spille med mine venner og visst PS3 klarer det så har den jo stort sett alt eg trenger.

 

kan heller gjøre klar xboxen min til online spilling i en seinere tid, takk for mange gode svar og eg tror eg har konkludert til å kjøpe en PS3 med mindre noen kommer med et godt argument om kofor eg ikke skal det. (altså mange gode argrumenter her, bare at argumentene for var litt bedre tilpasset meg :p )

 

 

da ser jeg fram til å møte deg online =)

Lenke til kommentar

hehe gleder meg til å se deg der og bertha91 :D

 

lite spørsmål, er det noen spesielle headset eg må ha for PS3 eller kan eg skaffe meg et som eg kan bruke på både PS3 og PC? (med mic seff)

 

ja og en ting til, går det ann å spille med tastatur og mus når man spiller MW2 på PS3? og visst ikke er det forsatt verdt å skaffe seg det på PS3 isteden for pc?

Lenke til kommentar

Synes PS3 er genial online jeg

Har begge maskinene, men det eneste jeg savner på PS3en er Party-Chat.

Har kuttet ut Live fordi jeg spiller seriøst ingen onlinespill der mer og da er det greit med en PS3 der man kan velge, mens Live så føler meg at du må forholde deg til det siden man betaler for det.

 

Kjenner en som brukte Live i 13 timer iløpet av 1 år, det var dyre minutter med Live ja.

 

Så jeg anbefaler PS3 sin online, og bluetoothmic er billig å få tak i ;)

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstod riktig så vil du ta del i online verdenen, da syntes jeg ikke at du skal kjøpe deg ny konsoll bare pga det. Har hatt ps3 ganske lenge nå, og den er flott, men den har åpenbare mangler, som xbox har (fikk xbox i dag, og merker allerede forskjell).

 

Hvis du vil bare er interessret i online, så ville jeg kjøpt meg hd fra ebay, det koster like mye som en mic til ps3.

 

Dette forutsetter at ingen av de eksklusive titlene til ps3 frister noe særlig.

Lenke til kommentar

Bare til informasjon så har Dustinhome.no kampanje på PS3 slim akkurat nå til 2490,- http://www.dustinhome.no/pd_5010331373.aspx

Dog er den ikke lagervare akkurat nå. De har også gratis frakt for studenter.

 

Når det gjelder PS3 vs xbox så er nok xbox sin online del hakket bedre en PS3 sin. Men det bør den i aller høyeste grad være når du faktisk må betale for å få lov til å spille over nettet.

 

Sony har forøvrig planer om å tilby utvidet funksjonalitet til PSN som premium betal tjeneste i framtiden, så man skal ikke helt utelukke at den kommer på høyde en gang.

 

Personlig foretrekker jeg PS3 selv, men smaken er som baken.

 

Ellers så får du for eks hos Amentio.no trådløse headset laget spesifikt for PS3 til en rimelig penge slik som Logitech Vantage til 289,- eller det offisielle headsettet til 389,-

Utover dette får du blåtann headset laget for telefon som i prinsippet skal fungere fint til PS3 fra rundt hundrelappen.

 

Så at det er billigere å kjøpe HD fra ebay (hd + frakt + moms + toll) har jeg lite tro på. 120gb ser ut til å ligge mellom 300-400 kroner.

Internasjonal frakt fra USA ligger på rundt kr135 ($24) fra USA.

Moms vil da bli rundt 134 kroner pluss forenklet tollgebyr på 106. Da er du oppe i 775 Norske. Da sparer du knappe 200 kroner i forhold til billigste norske nettbutikk.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

det var et veldig bra tilbud fra dustin der, takk for tipset :D

 

og ja dette at eg må betale for å spille online er et veldig drag, betaler allerede for å spille et MMO som om eg ikke skal begynne å betale for å spill vanlige online spill og.

 

synes virkelig ikke at 300kr er gale for et bluetooth headset så det kan eg lett ta meg pengene til å kjøpe og du har veldig rett, kjøp av HDD til x360 er kanon dyrt og det er ikke vits i å kjøpe slike ting fra utlande visst det koster mer en 200 (pågrunn av ekstra konstnader) så HDD til xbox skal eg nok ha en gang, men då vil eg heller ha PS3 først.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i å betale for Live. Man får jo en del eksklusive ting som de som ikke betaler får (som kanskje burde vært tilgjengelig for alle i utgangspunktet..). Pluss at det er jo temmelig stabilt og sjeldent noe trøbbel. Serverne taklet fint 2 millioner MW2 spillere bl.a, mens Sonys servere hadde noen problemer.

 

Ca 20kr i måneden for Live har jeg ingen problemer med å betale. Dropp to flasker cola i måneden ;)

 

Uansett.

Tror ikke jeg ville kjøpt en PS3 kun for online spilling, særlig ikke når du har en 360 fra før. Kjøp den heller for alt annet.

"It only does everything", amirite?

 

Selv spiller jeg stort sett multiplayer-spill på 360, og singleplayer-spill, Blu-ray, DVDer og videostreaming osv på PS3-en.

 

Så egentlig synes jeg du skal kjøpe en PS3 uansett, men samtidig gjøre de nødvendige oppgraderingene til Xboxen din :p

Lenke til kommentar

ja altså eg kommer nok til å kjøpe ekstra sakene til xboxen etter hvert, må jo nesten det for eg har et par xbox spill eg ønsker DLC-er til å slik.

 

men tenkte det at siden PS3-en er fullt klar når eg kjøper den og det er et par andre ting eg ønsker med den så burde eg kjøpe den først.

 

men kor mye koster det å kjøpe gold membership i butikkene då?

Lenke til kommentar

ja altså eg kommer nok til å kjøpe ekstra sakene til xboxen etter hvert, må jo nesten det for eg har et par xbox spill eg ønsker DLC-er til å slik.

 

men tenkte det at siden PS3-en er fullt klar når eg kjøper den og det er et par andre ting eg ønsker med den så burde eg kjøpe den først.

 

men kor mye koster det å kjøpe gold membership i butikkene då?

Det koster 500kr på Elkjøp og Spaceworld. Jeg har PS3 og spilte en del X360 hos en venn(han er X360 fanboy :p noe som jeg hater sykt mye). Jeg kunne ikke si at X360 var like usosial som på PS3 på MIC. Siden folk gidder ikke sitte der og høre på dritunger snakke piss 24/7. Når de har venner på serveren eller voksne så har de det gøyt. Til en dritunge kommer og ødelegger hele spillet. Det er samme med PS3. Jeg spilte MW2 ingen som snakket på serveren(No party allowed). Selvom nesten alle hadde mic. Så etter den kampen byttet jeg lobby og der var det folk som snakket hele tiden. Jeg måtte rett og slett bare mute dem. Folk som sier at X360 kontrollen er bedre...så er det helt på smak og behag. Nå er det sånn at X360 sin online er bedre pga Microsoft er jo software folk, Og sony er hardware. Da er det store forskjeller i online delen. Btw ingen kunne vite at online skulle bli så populær på konsoller. Som gjore sånn at PC gaming dør. Det gjore i hvertfall konsollene. Men du sa at du vil ha MGS 4. Rett og slett det beste 3rd person spillet i hele mitt liv. Solid Snake <3 ^^

 

Men det jeg skal si deg er at når Live er bedren PSN. Så ville jeg uansett kjøpt meg PS3. Ser seriøst ikke så dårlige ting med PSN. Alt PSN mangler er cross party/voice/chat. Så alle PS3 og X360 er bare så dårlige til og si at PS3/X360 er bedre. Det var en fyr som sa at PS3 er så mye bedre pga vi ikke trenger cross game chat og at psn er gratis. Men alle vet at PS3 trenger cross game chat. Skal laget en liten oppsumering her

 

X360:

Xbox Live +

Hardware/HDD/mic/accesories +-

Kontrolleren +- (batteri pakken som irriter meg noe sykt, bruk blå tann neste gang MS)

 

Totalt : A

 

PS3:

PSN +(thats what you get for free, stop complaining!)

Hardware/HDD/mic/accesories +- ( hardware og HDD er perfekt, men noen ting som er ganske irriterende og det kan være mikrofonen og useriøse ting)

Kontrollen +- (den er perfekt mye bedren X360 imo. Den er kanske for små. Men hvis de lager like stor som 360 og joystcene bedre så er PS kontrolleren den beste

 

Totalt : A

-------------------------------------------

Oppsumering var imo. Vil du flame meg og klage go ahead, men snart skal PS3 ha premium online. Som er som gold. Så det vil si at de som vil ha GOLD på PS3, må begynne og betale for premium på PSN. Men den gamle gode gratis PSN vil bli der som silver. Å det vil være bedre en X360 silver. Pga vi kan fortsatt spille online( ripoff fra MS :S)

 

Kjøp deg PS3. Spar penger til X360 HDD neste gang :). Da går du ikke glipp av noe. H2H( head 2 head) kamper er bare drit. Folk sa at AC grafikken var bedre på X360, men de hadde det feil. Siden når man bruker forskjellige TV og innstillinger kan du ikke ha H2H. lensoftruth,gameswire og eurogamer har sine meninger. Det er sånn med folk også. Det er opptil spilleren. Liker han/hun spille best på PS3 eller X360. Så aldri se på H2H fights. Da taper du mye... begge konsollene er konge. Så lenge fanboysene holder kjeft når de ikke klarer og compare 2 forskjellige konsoller. Jeg så ikke noen fanboys på denne topicen eller forumen. Men sier at det er mye fanboys på IGN og gamespot.

 

Edit : mye skrivefeil gidder ikke og gå gjennom

Endret av ismo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...