Gå til innhold

Guide: Hvordan streame Spotify til din Xbox 360


Gal_ape

Anbefalte innlegg

Fant en hendig

som viste hvordan man kan streame Spotify til Playstation 3, og brukte de samme prinsippene til å streame Spotify til xboxen min.

 

1. Opprett en konto og last ned JamCast fra følgende side

 

2. Installer programmet, logg inn, og du er tilnærmet ready to go.

 

3. Etter å ha instalert JamCast og du har logget inn skal det komme opp et vindu hvor du

kan sette opp server. Ikke forandre på noen av instillingene, bare gi serveren ditt et eget navn. Selv valgte jeg "stajonær pc".

 

4. På din xbox 360: velg music library. Din nye server skal dukke opp helt nederst på listen over hvilke devices du kan velge. Trykk på denne.

 

5. Gå til "Saved Playlists" og velg "Virtual Soundcard" og deretter "Play Saved Playlist".

 

Gratulerer, du har nå Spotify på Xboxen din!

 

Husk at det er rundt 5 sekunders forsinkelse fra datamaskinen til Xboxen, så det kan være en fordel å mute lyden på maskinen. Det kan og være, avhengig av lokalnettet ditt, at du tidvis opplever litt lag i lyden. Har selv brukt dette oppsettet i et par små timer nå, og kan ikke si at jeg plages nevneverdig av det.

 

*edit*

Skal sant sies opplever jeg en del problemer med dette oppsettet allikevel. Sangene har en tendens til å hakke VELDIG mye dersom jeg bruker nettverket på andre måter - eks. ser gjennom forumet ect, samt opplevde jeg at dersom man skiftet sang fikk jeg sporadisk masse statisk støy, og jeg måtte stoppe musikken på xboxen for så å velge musikkilde på nytt.

Endret av Gal_ape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi gjennom Spotify får du praktisk talt fatt i all musikken du noensinne vil trenge. Det er ikke et program for å streame til Xboxen, men et musikkavspillingsprogram til PC. Se for deg en slags iTunes Store hvor du kan fritt høre på alt sammen ved å streame det. Det er dette som er spennende å ha på Xboxen, ikke det å streame musikk gjnnom den samme boksen i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...