Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med skjermdriver


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et problem når jeg har spilt Mass Effect og Crysis. Alt fryser en stund før skjermen blir svart. Ca. 10sekunder senere starter den igjen, og det står at det var en feil med skjermdriveren og at den måtte restarte. Når jeg har restartet PCn tar det vanligvis litt tid før det skjer, men når det skjer så skjer det konstant. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg besøkte ATI sine hjemmesider for å se om jeg kunne oppdatere driveren, men jeg kom meg ikke innpå.

 

Jeg har også et annet problem, det har skjedd mens jeg har spillt diverse spill, feks. Sacred 2, Mass Effect og Overlord 2. Plutselig fryser alt, og skjermen skrur seg av. Ingenting jeg gjør har noen effekt og jeg er nødt til å skru av med strømknappen forran på PCn.

 

Her er specs om det er nødvendig

 

Mushkin DDR3 6GB Essential Series ES3-12800 3x2048MB 1600MHz

Inter Core i7 920 2.66Ghz 8MB

Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe ATI RV790 i crossfire

Vista Home Premium 64bit

 

All hjelp er velkommen

Endret av Joakim Crichton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg også har dette problemet, men jeg har et nvidia kort, noen ganger(veldig få ganger) så kommer windows'n og sier at skjermkort driveren er herpa, og må restarte alle programma mine igjen, siden de har blitt svarte.

 

Andre ganger(veldig ofte) så skal jeg starte opp et spill, være seg torchlight, wow eller borderlands for den del, så fryser skjermen i det den skal inn i 3d-modus eller hva du skal kalle det.

 

Da er det bare 2-3 farver som blinker kraftig, kanskje 50-100pixler totalt spredt over hele skjermen, resten av skjermen er helt svart. Kan høre noe lyder som er i loop, slik sikkert 1/10 sek lange, så blir det bare stående der.

 

Dette skjer 99% av gangene når maskina er nyopp starta for dagen, og vil ikke komme igang med noen av spilla. Men alle program fungerer(photoshop, maya osv).

 

Jeg har hatt maskina mi nå i 10mnd snart, og aldri hatt dette problemet før.

 

Jeg har oppdatert til nyeste drivere og alt, akkurat som man skulle tro at mor satt i maskina og sa "ikke noe spilling før kl 6!". Fordi utpådagen så bruker den å komme seg.

 

Det er det merkeligste greiene jeg har opplevd i mine 20år med en data i hendene

 

 

Edit:

 

Spec:

 

I7 920 @ stock

evga 280 gtx 1gb

asus rampage 2 hovedkort

Corsair dominator 6gb

Tagan 800w PSU

 

windows vista med de nyeste oppdateringer

Endret av mayaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...