Gå til innhold

Helsvart Wii før jul (Wii)


Anbefalte innlegg

 

En ekte gamer som jeg så fint kaller det er en person som ikke bryr seg om det er 1 eller 99999999 piksler i et spill, men som ser på gameplay og kvaliteten på spillet han spiller. Det er ikke alle som helt klarer å forstå dette og det er nå greit...men dere kan kanskje spare dere for idiotiske kommentarer...spesielt på et spill forum hvor dem fleste av oss faktisk bryr oss om spill.

 

Personlig tror jeg "ekte gamere" innser at spill er en pakke, at både historie, hva slags gameplay det er bilde og lyd spiller inn på totalopplevelsen. Alle er en del av spillets kvalitet. Det er også gjort forskning som viser at god grafikk gjør spill morsommere. At grafikk ikke betyr noe er rett og slett feil, til tross for at det er på moten å late som man er hevet over grafikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[klippet masse copy-n-paste-specs fra wikipedia]

 

Det er veldig lite enkle tall forteller om hvor godt en teknisk plattform yter i forhold til en annen. Det er langt mer vesentlige ting enn et par MHz her og der som avgjør noe som helst, og det gjelder både for GPU og CPU.

 

Telltale sliter tydligvis med å få nok minne til teksturene sine på Wii, noe som er forståelig med tanke på minnemengden som er tilgjengelig for sånt der. Det betyr ikke at det er umulig å trikse det til på andre måter, men for deres del funker det tydligvis dårlig. iPhone-en kjører i motsetning på lavere oppløsning, noe som gjør at du kan klare deg med noe lavere oppløsning (samt at punktene er fysisk mindre når du ser de på en iPhone) - og som igjen gir deg langt mindre belastning på minnebåndbredden til gpu-en. Minne er ikke minne !

 

Med mindre du har noen veldig gode, tekniske argumenter for at den ene plattformen er fullstendig overlegen den andre, så vil jeg anbefale å la de helt bastante påstandene ligge og heller forholde deg til resultatet - hvor godt noe fungerer til den bruken det er aktuelt for.

Lenke til kommentar

synes at:

graffiken kommer som nummer to.

gameplay nummer en.

spiller gjevnlig på min sega 16 bit.atari2600,amiga500,wii, osv.

orker ikke og liste opp flere maskiner som jeg har nå.

nei nå får jeg ta en runde på wii får det blir for sent pluss må bli ferdig med ølen jeg har åpnet. ;)

 

 

SKÅL :D

Endret av rbr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...