Gå til innhold

Test av Apple MacBook Pro 13"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei omtale, men det er vel muligens på tide å sjekke signaloverføringsstandarder-håndboka?

 

DisplayPort er "arvtageren" til HDMI og er en direkte utvidelse av HDMI-standarden, som igjen er en utvidelse av DVI-standarden. Det vil si at, selv om Apple (av en eller annen merkelig grunn) ikke leverer mini-DisplayPort til HDMI overgang så er det i utgangspunktet ikke noe større problem enn at man faktisk kjøper den fra annet steds (f.eks. komplett.no). Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at de ikke gjør det er for å forkle at de faktisk ikke har greid å få lyd på utgangen.

 

DisplayPort, slik som HDMI, støtter jo digital lydoverføring på samme utgang. Den største forbedringen med DisplayPort kontra HDMI er støtten for datatrafikk (f.eks. nettverk). Det vil si at man en gang i fremtiden kanskje kan se muligheten til å f.eks. koble mus og tastatur til TV'en, surfe på nettet, hente filer fra PC'en og spille de på TV'en gjennom kun en kabel (og uten bruk av trådløst nettverk).

 

Hvorvidt Apple har støtte for dette aspektet av DisplayPort standarden eller ikke vet jeg ikke.

 

Selv er jeg glad for at det er noen som faktisk prøver å drive utviklingen fremover, i stedet for å holde den tilbake.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...