Gå til innhold

copy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ta en copy av en dvd MED TO LAG?( DUAL LAYER,DVD 9) Er det mulig og få brennt den til EN dvd?? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan ta en copy av en dvd MED TO LAG?( DUAL LAYER,DVD 9) Er det mulig og få brennt den til EN dvd?? :o

Konverter den til DivX eller XviD med svært høy bitrate, og brenn den til en DVD. Blir ikke DVD i den forstand, men kvaliteten blir nesten ikke forskjellig fra originalen.

Skrevet

Tull&tøys. Bombesikker på at du får bedre kvalitet med DivX/XviD!

Men, du får ikke spillt den av i vanlige dvd spillere....

Prøvde å kopiere en DVD med DVD-Shrink, måtte sette ned kvaliteten 25% for å få den på vanlig DVD-R, og så ikke forskjell på kopien og orginalen.

Skrevet

DVDXCopy XPress does it. And its the same quality on the movie as on the orginal. But when using this program you wont get the menu, or any of the exstra features. So all you get is the movie (with one voice track that you gotta chose, and one subtitle if you want that with). The movie will start asap this dvd is put into the dvd player.

Bah, beklager for å ha svart i engelsk. Har sjekka for mange engelske forum i dag... Har du problemer med å forstå det, så gje beskjed så skal eg oversette.

Skrevet

Har nå mine tvil jeg, sa grisen når han så slakter`n...

Jeg pleier å bruke dvd2one, og merker fint lite forskjell fra original dvd.

Mulig det bare er undertegnede, men jeg vil nå påstå at dvd2one gir bedre kvalitet enn xvid/divx...

Skrevet

MPEG4 (DivX/XviD) er i utgangspunktet en bedre codec enn MPEG2 (DVD), så fullifaencom vil sansynligvis ha rett, om man bruker samme båndbredde. På den andre siden er det jo som nevnt veldig praktisk å kunne spille av platen i en vanlig DVD-spiller, så å si "Tull&tøys" til folk som forslår DVD Shrink virker litt barnslig.

Skrevet

Prøvde med dvdshrink i går,klatre å brenne den, men grier ikke å se den på dvd spilleren min, kun på data maskinen..? Nå vet ikke jeg hav jeg skal gjøre.. Dette DivX/XviD er det et bra program? kan jeg se den på dvd spilleren min da? :(:(:(

Skrevet

Tull&Tøys, hvorfor skulle det bli dårligere?

Fordi du har en kilde som er komprimert i et lossy format, MPEG2. Du komprimerer en gang til med enten DivX/XviD eller MPEG2 på nytt igjen (DVD-shrink). Siden MPEG4 er MPEG2 overlegent, er det ganske åpenbart hvorfor det blir dårligere. Men som en nevnte, med DVD-Shrink har du jo selvfølgelig den fordel at du kan spille av produktet på en standalone-spiller. Det tenkte jeg ikke på, siden jeg selv aldri bruker standalone-spiller.

Skrevet

Tull&Tøys, hvorfor skulle det bli dårligere?

Fordi du har en kilde som er komprimert i et lossy format, MPEG2. Du komprimerer en gang til med enten DivX/XviD eller MPEG2 på nytt igjen (DVD-shrink). Siden MPEG4 er MPEG2 overlegent, er det ganske åpenbart hvorfor det blir dårligere. Men som en nevnte, med DVD-Shrink har du jo selvfølgelig den fordel at du kan spille av produktet på en standalone-spiller. Det tenkte jeg ikke på, siden jeg selv aldri bruker standalone-spiller.

Lure ville sikkert ikke ha den på DVD for ingen grunn

Skrevet

Når man bruker MPEG2 som kilde, så kan vel ikke MPEG4 bli bedre ? Det hadde vært noe annet om man jobbet med ukomprimerte data, men dette gjør man vel ikke?

Komprimering og yterligere komprimering fører i de fleste tilfeller til dårligere kvalitet.

Skrevet
Fordi du har en kilde som er komprimert i et lossy format, MPEG2. Du komprimerer en gang til med enten DivX/XviD eller MPEG2 på nytt igjen (DVD-shrink). Siden MPEG4 er MPEG2 overlegent, er det ganske åpenbart hvorfor det blir dårligere.

Det er ikke helt riktig. DVD2One, DVD Shrink og InstantCopy bruker transcoding, som betyr at de bare forandrer/fjerner litt informasjon fra MPEG-filen, og ikke rekoder. I enkelte tilfeller, der man ikke trenger å gjøre filen mye mindre (kanskje 5-10%), kan man derfor oppleve at resultatet blir bedre enn det ville blitt om man rekodet til MPEG4. I praksis vil det neppe skje med D2O eller DVD Shrink, siden de gjør en nokså dårlig jobb, men det er ikke så usansynlig om man bruker IC.

Skrevet

Takk for alle tips.Men dette ligger litt over det jeg kan ennå da. Er V E L D I G ny, som dere sikkert forstår. Tror jeg må lese MYE mer.. :-?

Skrevet

Når man bruker MPEG2 som kilde, så kan vel ikke MPEG4 bli bedre ? Det hadde vært noe annet om man jobbet med ukomprimerte data, men dette gjør man vel ikke?

Komprimering og yterligere komprimering fører i de fleste tilfeller til dårligere kvalitet.

takk takk og takk!!!!! :) endelig noen som forstår dette!!! dette irriterer meg veldig, at folk ikke skjønner at det null poeng å komprimere en VCD fil til divx eller mp3'ene sine til ogg eller i høyere/lavere bitrate...

Skrevet

takk takk og takk!!!!! :) endelig noen som forstår dette!!! dette irriterer meg veldig, at folk ikke skjønner at det null poeng å komprimere en VCD fil til divx eller mp3'ene sine til ogg eller i høyere/lavere bitrate...

Poenget mitt var at VCD->DivX er bedre enn VCD->VCD (dersom du re-encoder).

Tvangsgreie: OK, det visste jeg ikke... :oops:

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...