Gå til innhold

Alpha PAL8045 @ Microplex?


mFaFa

Anbefalte innlegg

32 er jo ikke akkurat utrolig mye støy , men det er litt for mye for meg.

 

Makina bråker med 26.4db og skal snart putte den i et skap osv.

 

Zalman viftene er ikke så stille i normal mode da , vifta bråker jo med 36db(!)

i silent mode så kjøler du jo ikke nok til en tbird1.4.

 

Så jeg holder meg til en alpha ribbe med en 120mm vifte jeg (bruker hjemmelaget funnel).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei "unger"!

 

Nå bør dere snart skjønne, at skal man ha en tilnærmet "lydløs" maskin så er det kun vannkjøling som gjelder!! Ok, det koster noen kroner ekstra, men er vel verdt det! Nok en "gevinst" er at man ofte får en mer stabil og overklokkingsvennlig maskin.

Vannkjøling er (som de fleste vet) et meget godt alternativ til all verdens "orkaner" i kabinettet, og er man litt nevenyttig kan man faktisk slippe unna for en relativt billig penge!

Er oppriktig lei meg for at jeg ikke disponerer et digitalt kamera, dermed har jeg ingen mulighet til å legge ut bilder av mitt oppsett som i stor grad er egenprodusert.

Om ønskelig, kan jeg imidlertid formidle et screenshot av diverse resultater i 3D-marks etc, men det kan jeg jo komme tilbake til?

Regner med at jeg nok provoserer noen nå, men det er faktisk meningen!

 

Mvh

Eldstemann i forumet(?)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-02 01:44, Skrue skrev:

Hei "unger"!


Nå bør dere snart skjønne, at skal man ha en tilnærmet "lydløs" maskin så er det kun vannkjøling som gjelder!! Ok, det koster noen kroner ekstra, men er vel verdt det! Nok en "gevinst" er at man ofte får en mer stabil og overklokkingsvennlig maskin.

Vannkjøling er (som de fleste vet) et meget godt alternativ til all verdens "orkaner" i kabinettet, og er man litt nevenyttig kan man faktisk slippe unna for en relativt billig penge!

Er oppriktig lei meg for at jeg ikke disponerer et digitalt kamera, dermed har jeg ingen mulighet til å legge ut bilder av mitt oppsett som i stor grad er egenprodusert.

Om ønskelig, kan jeg imidlertid formidle et screenshot av diverse resultater i 3D-marks etc, men det kan jeg jo komme tilbake til?

Regner med at jeg nok provoserer noen nå, men det er faktisk meningen!


Mvh

Eldstemann i forumet(?)



 

Heisann "Gamling"..

 

Jeg får vel ta første steget blant de provoserte som leser dette innlegget.

For det første så kan jeg ikke være enig at vannkjøling er det eneste som gjelder når man skal ha en tilnærmet lydløs maskin. Det finnes mange gode vifter på markedet nå som gir god kjøling og som samtidig er stillegående, ofte mer stillegående enn viftene som blåser på radiatoren. Vi kan blant annet nevne Zalman CNPS 5005-Cu, Zalman CNPS 6000-Cu og Alpha PAL 8045, som selges på netconnection.no, microplex og 3dfx. Alle disse kan kjøres helt ned i 20dB, og da er det mye annet som overdøver 'støyen' som avgis fra viften.

 

Jeg tror ikke at det lenger er støy fra prosessor som er problemet. Harddisker, gpu kjøler, chipset kjøler, strømforsyninger og andre vibrasjoner støyer som regel mer enn hva en relativt stillegående CPU vifte gjør, og da hjelper ikke vannkjøling. Og heller ikke utlegget, som fort kan komme opp i noen tusenlapper.

 

Hilsen en ikke altfor ung eller gammel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...