Gå til innhold

Alpha PAL8045 @ Microplex?


mFaFa

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen erfaringer (eller synspunkter for den saks skyld) om denne kjøleren. Skal ha en AthlonXP 1600+ om ikke lenge. Trenger litt ok kjøling da vettu ;D Har sett tester av Alpha'en. Ribba er tydeligvis veldig veldig bra. Sammen med kjempevifte på 7000rpm slo den Swiftechs monster av en kjøler (alphaen er vel større men..) På microplex.no selger de denne med Papst 8412NGH (80x80x25mm) vifte. Den er oppgitt til 37db. Det følger også med rheostat. Slik at man kan regulere volte'n vifta får fra 12v til 8,5v....

 

Jaja.. Håper noen har noen meninger =) Det er viktig for meg at jeg ikke får et jetfly! Da er det jo fint at det følger med rheostat da.. men dog? Vil den bråke mye lissom? Har planer om å ha 2 stk. Zalman 80x80x25mm (20db @ 5,5v) i kabbet... De bråker jo ikke særlig da.. Men ikke noe vits hvis cpu kjøler bråker det dobbelt :smile:

 

Alpha PAL8045 på microplex.no -> trykk her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm! Jehg hadde tenkt å gå for Thermal Integration

TI-V77L http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...28&GrpID=1&s=pl men denne så jo veldig bra ut! Gå for den du! :smile:

 

_________________

Mvh Magne. >>[email protected]<<

----------------------------------------

Yeha! 1214MHz! FAEN! For varmt! :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2001-10-15 06:16 ]

Lenke til kommentar

Vi har nettopp mottatt Alpha 8045 fra MP for testing, og jeg håper å ha en test på den i begynnelsen av neste uke - kommer litt an på om testerer får ny maskin tidsnok eller ikke :wink:

 

Både 3DfxCool og Microplex har den, Microplex er noe dyrere men den eneste som gir med rheostat - en virkelig kjekk sak på det monsteret...

Lenke til kommentar

Eller hvem kan egentlig være den beste av Alpha og Thermal kjølerne? Thermal har jo en veldig bra løsning på mønstret på kjøleribben. dessuten er den billigere. Men.....ikke vet jeg :smile:

 

_________________

Mvh Magne. >>[email protected]<<

----------------------------------------

Yeha! 1214MHz! FAEN! For varmt! :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2001-10-15 14:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-15 14:10, Flakkman skrev:

Eller hvem kan egentlig være den beste av Alpha og Thermal kjølerne? Thermal har jo en veldig bra løsning på mønstret på kjøleribben. dessuten er den billigere. Men.....ikke vet jeg :smile:


_________________

Mvh Magne. >>[email protected]<<

----------------------------------------

Yeha! 1214MHz! FAEN! For varmt! :razz:


[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2001-10-15 14:18 ]


 

Vel. Noe som er helt sikkert er at Alpha 8045 (microplex.no) denger den Thermal Integration kjøleren du anbefalte! :wink: hehe.. det er jeg sikker på!

 

Noe som jeg syns var litt rart var at komplett.no sier "Viften skårer høyt på alle tester pga ekstremt god kjøling, lavt støynivå og god pris" ...VEL "Noise Level 42.5 dBA" Er vel litt rart av komplett data sier at denne kjøleren har lavt støynivå. 42,5dB er ikke spesielt lavt.. tro meg. Men prisen var veldig veldig god =) det skal den ha..hvis den ikke kjøler helt elendig... men heelt elendig kan den umulig gjøre.

Lenke til kommentar

Ja. Hehe.. kanke tenke meg å ha en Delta Black Label i boksen. Derfor vil jeg ha den Alpha'en de selger hos microplex.no nuh. Den selges med Papst 8412NGH og rheostat! Man kan da regulere volt'en fra 12V ~ 8,5V. Da går det jo ann trur jeg.. På 12V er Papst vifta oppgitt til 37dB.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-26 18:51, mFaFa skrev:

Ja. Hehe.. kanke tenke meg å ha en Delta Black Label i boksen. Derfor vil jeg ha den Alpha'en de selger hos microplex.no nuh. Den selges med Papst 8412NGH og rheostat! Man kan da regulere volt'en fra 12V ~ 8,5V. Da går det jo ann trur jeg.. På 12V er Papst vifta oppgitt til 37dB.


 

http://www.netconnection.no vil også snart selge 8045 med papst vifte og rheostat til en billigere pris enn MP har. De selger forøvrig ribba uten vifte billigst i Norge også for tida

Lenke til kommentar

Quote:


vil også snart selge 8045 med papst vifte og rheostat til en billigere pris enn MP har. De selger forøvrig ribba uten vifte billigst i Norge også for tida


 

Netconnection selger Alpha m/enermax vifte og artic silver til 795 kroner! Microplex selger 696 kroner m/papst vifte, og artic silver koster 79 kroner.

 

Med andre ord:

Netconnection: 798 kr

Microplex: 775 kr

 

Forøvrig så kaller Netconnection sin Alpha pakke for tilbud! Det sier jo litt om prisnivået til webshopen!

 

Det er ganske sterkt gjort å si at Netconnection er billigere enn Microplex. Sjekk opplsyningene før du kommer med sånne bastante utsagn.

Lenke til kommentar

LES innlegg du vil svare på skikkelig før du svarer. Det jeg sier er at SNART, altså en gang i framtiden, så vil Netconnection også begynne å selge Alpha'en med papst vifte og rheostat. Dette er noe netconnection har sagt til meg og da sa de at dette vil de 99% sikkert selge billigere enn microplex

 

Forøvrig selger netconnection også ribba uten vifte billigere enn det Microplex gjør(Netconnection selger den billigst i Norge). Jeg sa bare at akkurat denne pakka med 8045+papst+rheostat vil bli billigere hos netconnection enn hos MP.

 

netconnection har for øvrig billigere frakt enn Microplex.

 

Som du sikkert ser sjekker jeg fakta før jeg kommer med mine utsagn.

 

_________________

I like it I'm not gonna crack

I miss you I'm not gonna crack

I love you I'm not gonna crack

I killed you I'm not gonna crack

 

Nirvana - Lithium

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-10-28 14:42 ]

Lenke til kommentar

For min del holder jeg meg til microplex =) jeg skal bestille masse annet shit derfra också. Og da vil det seff lønne seg å ta mest mulig fra microplex (hvis ikke prisforskjellene er veldig store da, men det er de da ikke..) med tanke på porto og slikt. Og for ordens skyld :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Netconnection selger Alpha + Enermax + Arctic for 695,- , ikke 795,-. Så da koster alpha + vifte like mye som hos micro, og du får i tillegg arctic med på kjøpet... porto er billigere, og du kan betale med visa og slipper oppkravsgebyret..

Har mailet litt frem og tilbake med netconnection folkene, og supporten der er upåklagelig.. De svarer kjapt på mailer og virker veldig hyggelige..

Lenke til kommentar

hmmm.. positivt! Men for min del skal jeg ha mer enn bare en kjøler =) så derfor blir det nok microplex.no på meg, siden netconnection.no ikke akkurat har MYE :wink: hehe.

 

BTW; microplex.no har gjort et VELDIG positivt inntrykk på meg, så jeg kommer nok til å være trofast mot dem =) liker sjappa liksom.. pluss at de informerer mye om det de selger, og har uavhengige produkt-tester under.. det er positivt! Også virker det som de "står bak" det de selger.. Før, da hw.no hadde forumet hos delphi, var det jaggu meg en fra microplex som svarte meg på spm. om TaiSol CGK760.. det var veldig positivt! Han sa de hadde kontaktet produsent for å vite ditt og datt (om den de kjøpte av dem var med den modifiserte viften eller ei, etc...!)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 21:09, rolfhansen skrev:

Netconnection selger Alpha + Enermax + Arctic for 695,- , ikke 795,-. Så da koster alpha + vifte like mye som hos micro, og du får i tillegg arctic med på kjøpet... porto er billigere, og du kan betale med visa og slipper oppkravsgebyret..

Har mailet litt frem og tilbake med netconnection folkene, og supporten der er upåklagelig.. De svarer kjapt på mailer og virker veldig hyggelige..


 

De satt ned prisen 01.11 :wink:

 

mFaFa:

 

litt pirking: Du setter ikke en Delta Black Label på en Alpha PAL8045. Black Label vifta til Delta er en 60x60mm vifte, mens Alpha'en er en 80x80mm ribbe og dermed bruker du selvsagt ikke en Black Label :wink:

 

så microplex: Enig, har handla der jeg også og det er en meget seriøs sjappe(om enn litt treige), men personlig vil jeg ikke at de skal få monopol på den type varer sammen med 3dfxcool. Så lenge Netconnection selger visse varer billigere og vi enda ikke har hørt skumle historier angående kundebehandlinga dems, vel da må de jo fram i lyset.

 

Nei til monopol :wink:

Lenke til kommentar

Et lite apropo til priser og hvorhenne å kjøpe og sånn.

 

Jeg har en enkel regel, der det er billigst/tilbudet passer meg best. Selvfølgelig ligger man unna webshops med dårlig rykte på seg/treig utsendelse og sånt, ellers bare gå for det som er billigst. Spez kjøleribber og vifter til CPU og pc generelt koster flesk, se på Swiftech's monsterkjølere med monsterpriser. Vel er de bra...meeeen får da værra grenser til prisnivå. Sånn sett er jeg glad Alpha kom med 8045'n som er minst like bra og koster betraktelig mindre! :smile:

 

Anyway, når vi alt lever i et kapitalistisk og markedsstyrt samfunn so why not utnytte det til fulle!

 

Mvh DFN

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-06 21:55, Anders Leipsland skrev:


litt pirking: Du setter ikke en Delta Black Label på en Alpha PAL8045. Black Label vifta til Delta er en 60x60mm vifte, mens Alpha'en er en 80x80mm ribbe og dermed bruker du selvsagt ikke en Black Label


 

"Ja. Hehe.. kanke tenke meg å ha en Delta Black Label i boksen. Derfor vil jeg ha den Alpha'en de selger hos microplex.no nuh. Den selges med Papst 8412NGH og rheostat! Man kan da regulere volt'en fra 12V ~ 8,5V. Da går det jo ann trur jeg.. På 12V er Papst vifta oppgitt til 37dB."

 

Det var det jeg sa.. "Kanke tenke meg å ha en Delta Black Label i boksen. Derfor vil jeg ha den Alpha'en de selger...".

 

Har jeg sagt at jeg skulle sette på en Delta Black Label på Alpha PAL8045 ribba? Vet da jo at Alpha'en skal ha en svær 80x80mm vifte =))

 

[ Denne Melding var redigert av: mFaFa på 2001-11-07 12:06 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2001-10-15 06:16, Flakkman skrev:

Hmmm! Jehg hadde tenkt å gå for Thermal Integration

TI-V77L
men denne så jo veldig bra ut! Gå for den du! :smile:


_________________

Mvh Magne. >>[email protected]<<

----------------------------------------

Yeha! 1214MHz! FAEN! For varmt! :razz:


[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2001-10-15 06:16 ]


 

Nåja.

Jeg har XP 1600+ og Thermal Integration vifta. Og i følge mine standard temp målere ligger cpu temperaturen på 60 ved normal drift og 70 ved stress. Jeg bestilte ny vifte jeg som kommer om noen dager. Jeg har forresten to 80x80mm kab. vifter, hd vifte og ps vifta for kabinettet, som ligger på +2 i forhold til romtemperatur.

 

Mvh

 

Kristian

Lenke til kommentar

Jeg bruker Alpha 8045 på min 1400 266fsb processor, og jeg har en lydløs YSTech vifte på (32db) - Det som er bra med denne kjøleribba er at den presterer det samme uansett hvor stor vifte du har på.. Den Papst vifta presterer bare 2 grader mer enn en Delta Black Lable vifte.. Har testet dette selv, og det er derfor jeg bruker denne lødløse vifta.. Det er 20C i rommet her, og da ligger den på 38C@1540mhz med en lydløs vifte.. Dette er jo meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...