Gå til innhold

Hvem har de beste 1.partsutviklere av Sony, Microsoft eller Nintendo?


Toman18

1.partsutviklere avstemming  

4 stemmer

  1. 1. Hvem av dem har de beste 1.parts utviklere

    • Sony
      31
    • Microsoft
      20
    • Nintendo
      24
    • Vet ikke hva en 1.partsutvikler er
      2
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer såklart Sony, og har ikke så mye med nå å gjøre, men med gode barndoms minner med blant annet Crash Bandicoot, spyro the dragon, twisted metal(er vel av santa monica studios?) og gran turismo.

 

Fortsetter seg fint inn på ps2, and so on. At en del av disse står så tro til sony og ikke vil løsrive seg beviser en del!:) Men men, folk kan si imot meg, alt jeg prøver å si er Sony sine førstepart utviklede spill er blant de beste for meg!

Lenke til kommentar

Microsoft har gått skikkelig på rompa her. De har vært for opptatt med å "stjele" spillserier som var kjent på Playstation merket enn å ta vare på de gode utviklerne som enten var under MGS paraplyen eller lagde gode eksklusive spill for dem. Tenker da spesielt på DICE, Bizzarre Creations, Bungie (selv om Halo ikke er ett ultragodt spill så selger den millionvis med eksemplarer).

 

Sony på sin side har tatt vare på utviklerne sine og sikkert bare ledd av framgangsmåten som Microsoft har brukt og jeg håper att siden Sony også har System 3 som utvikler for spill på sin konsoll att det vill komme ett nytt Last Ninja spill fra herrene i System 3.

Lenke til kommentar

Må vel si meg enig i at Sony har flere gode 1.partsutviklere enn Microsoft på papiret. På den andre siden har Microsoft sikret seg en del eksklusive titler fra utviklere som de ikke eier, som Alan Wake, Gears of War og Mass Effect (konsoll eksklusive hvertfall). Kanskje Microsoft ville være tjent med å kjøpe flere utviklere, men når man tenker på de utgiftene som ligger i å lage store spill i dag så er jeg ikke helt sikker på at det er utelukkende en lønnsom affære for MS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...