Gå til innhold

Test FIFA 10 i september


Anbefalte innlegg

spilte 5 kamper mot cpu i går og 12 kamper 4 player:)

 

adriano nevner nok mye av det som er ålreit.

 

kjappe frispark er genialt!

 

kan nevne et par småting jeg la merke til som adriano ikke nevnte.

 

høye gjennombrudd funker mye bedre

virker som spillernes hastighet ikke har like mye å si. (har jeg inntrykk av hva hvertfall:P)

mye lettere å scoore ved å bruke lobb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3min per omgang.

 

Har ikke merket at høye gjennombrudd funker bedre. Det var jo evig lett på 09, så vanskelig å se hvordan det kan bli lettere. Har merket at forsvarerne surrer det mer til på høye gjennombruddspasninger though(bommer på ballen, faller etc.).

 

Har heller ikke merket at det er mye lettere å lobbe. Dette var jo, som høy gjennombruddspasning, alt for enkelt på 09, så finner det litt vanskelig å tro at det er enda lettere enn før.

 

Spillet er vel såpass bankers at EA ikke kan gå inn og gjøre forandringer nå, men de burde virkelig ha gjort noe med keeperne. De står alt for langt ute, og slår tilnærmet alltid ballen til corner hvis man skyter mot nærmeste fra skrått hold. Er litt skuffet over manglende fremgang på AI-en til keepere og utespillere.

Lenke til kommentar

tja i 09 om du ikke bruker høye gjennombrudd i en one-two pass situasjon så hadde de en tendens til å bare fly random langt fram og ofte bare bli keeper mat. (kan jo selvsagt variere om du har alt på auto eller manuelt på settings)

 

lobbingen var enkel i 09 ja, men føler kanskje keepern var raskere i 09, i fifa 10 har man så god tid og det kan føles ut som keepern er treigere bort til deg eller at han er mindre i forhold til 16 metern. Kanskje også en sammenheng med at han står såpass langt ute som du sier. Mulig det er derfor man føler man kan lobbe i så og si alle situasjoner og scoore.

 

føler også keeper ai burde vært bedre. men merket også om man spiller på beginner så blir keeperne cappa til 64 overall. mens når jeg valgte middelsvanskelighetsgrad så fikk valdez 83(som jeg antar er vanlig)

Lenke til kommentar

tja, spørs vel litt hvor mye man spiller og slikt. jeg synes det var en ganske enorm forskjell fra 07 (som var det siste av det masse produserte oppgulpet som ikke hadde kommet med noe nytt siden fifa2k3 eller 2k4?) til 08. 08 hadde et helt annet tempo, det gikk faktisk ganske så sakte, det var ny grafikk motor og spillerne hadde kontakt med hverandre på en helt ny måte. Be a pro kom vel også som var en helt ny måte å spille fifa på. overganen til 09 var kanskje ikke like stor, spesielt siden man hadde UEFA euro i mellomtiden som ble som en bro mellom spillene, men slenger du på fifa 08 og 09 på hver sin skjerm ved siden av hverandre vil man lett se at fifa 09 har en helt annen opplevelse. et gameplay med sykt mye mer flyt:)

 

men uansett, har ikke mest å si. det viktige er at fifa10 virker lovende så langt og et steg i riktig rettning:) gleder meg!

Endret av zell
Lenke til kommentar

IMO var FIFA 09 det klart beste fifa-spillet noensinne, naturligvis grafikkmessig, men også gameplaymessig. Jeg trodde det var perfekt, men jeg begynte å ane at jeg hadde tatt feil når EA annonserte de nye funksjonene FIFA 10 kom til å ha. Dette ble bekreftet da jeg prøvde FIFA 10-demoen, forskjellene er ikke store, men de små som er der har kun forandret spillet til det bedre, gleder meg til det kommer ut, det er allerede forhåndsbestilt! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...