Gå til innhold

PS3 vs PS3 Slim


Zudrani

Anbefalte innlegg

vet ikke om det finnes en om dette fra før av, men:

Hva mener folk, er slim bedre enn den vi har nå?

Er det smart å selge den vi har nå for å kjøpe en slim eller ikke?

 

Positive og negative ting :)

 

Jeg mener at slimen ser faktisk helt ok ut, jeg har ikke noe peiling på noe annet enn utsende så langt x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel den tykke litt annerledes. Det er ikke store forskjellene men linux ikke kan installeres på ps3 slim. Man får på den måten f.eks ikke brukt ps3'en som en pc på samme måte.

 

Mellom en 80gb og en ps3 slim er det ikke noen argumenter for eller i mot, men er valget mellom en 60gb og en slim er det enklere. Da blir det en 60 gb!

 

Linker også til en artikkel hos vg.no angående forskjellene mellom slim og den gamle:

 

Dette mister du med ps3 slim

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Nå er vel den tykke litt annerledes. Det er ikke store forskjellene, men med den store og tykke kan man skifte ut hardisk på en mye enklere måte enn på slim, samt at linux ikke kan installeres på ps3 slim. Man får på den måten f.eks ikke brukt ps3'en som en pc på samme måte.

 

Mellom en 80gb og en ps3 slim er det ikke noen argumenter for eller i mot, men er valget mellom en 60gb og en slim er det enklere. Da blir det en 60 gb!

 

Linker også til en artikkel hos vg.no angående forskjellene mellom slim og den gamle:

 

Dette mister du med ps3 slim

 

Og hvor har du så dette i fra?

 

Du tror ikke den luken i fronten brukes til noe vel?

 

post-104-1098724014_thumb.jpg

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Som nevnt, "Install Other OS" (med andre ord Linux) er tatt vekk på Slim. Om du er avhengig av Linux på PS3-en, bør du med andre ord beholde den du har.

 

PS3 Slim har også mulighet for bitstream av HD-audio over HDMI, tidligare dekoda den dette sjølv og sendte som LPCM. Liten til ingen forskjell for dei fleste anna enn at det fancy lyset på forsterkaren din for True-HD/whatever no lyser :p

 

Og skifte av harddisk er, som Urgelol nevner, fortsatt enkelt. Luka er no i front, to skruar så skal visst det vere gjort.

 

Andre store forskjellar er det visst nok ikkje. Litt mindre straumforbruk, litt mindre og lettare (men faktisk ein drøy cm djupare). Det kan jo dukke opp fleire forskjellar når den kjem for sal og folk får undersøkt litt, men det er nok berre mindre endringar/forskjellar.

Lenke til kommentar
Skjul
Nå er vel den tykke litt annerledes. Det er ikke store forskjellene, men med den store og tykke kan man skifte ut hardisk på en mye enklere måte enn på slim, samt at linux ikke kan installeres på ps3 slim. Man får på den måten f.eks ikke brukt ps3'en som en pc på samme måte.

Mellom en 80gb og en ps3 slim er det ikke noen argumenter for eller i mot, men er valget mellom en 60gb og en slim er det enklere. Da blir det en 60 gb!

Linker også til en artikkel hos vg.no angående forskjellene mellom slim og den gamle:

Dette mister du med ps3 slim


Og hvor har du så dette i fra?

Du tror ikke den luken i fronten brukes til noe vel?

post-104-1098724014_thumb.jpg


Tok det ifra artikkelen til vg som jeg linker til nederst. Jeg tar kritikken mot meg og jeg refererte mer angående harddisken.
Men en kan se bort i fra punktet rundt vanskelig skifting av harddisk, og beklager veldig for feil informasjon
Lenke til kommentar
Vurderer og kjøpe en ps3.. ganske sikkert, men hva er prisforskjellen mellom slim og vanlig.

Er det verdt og kjøpe slim med tanke på alt du mister vs penger du sparer?

 

Du mister vel ikke noe særlig utover det at Slim ikke kan kjøre Linux. Du får derimot en mindre maskin som bruker mindre strøm. Nå skal egentlig PS3 Phat være satt ned til samme prisen som Slim kommer med, men usikkert om det gjelder i Skandinavia. Gjelder hvertfall ikke i Sverige.

 

Jeg hadde hvertfall valgt en Slim om jeg skulle hatt en ny PS3 nå.

Lenke til kommentar
Hvordan funker det å bruke en US versjon av PS3 slim i norge? er jo noe rundt 1000kr billigere der enn EU versjonen tror jeg.

 

Må vel skaffe en annen strømkabel.

Enkelte Blurayfilmer har regionkoding og i de tilfellene må du kjøpe filmer fra USA

Alle DVDer har regionskoding så derfor må alle kjøpes fra USA.

 

Eneste forskjellene jeg kan komme på. PS3 spill er som kjent regionsfrie.

 

Edit: Usikker på om du trenger en tv som støtter NTSC med en amerikansk PS3. Alle nyere flatskjermer gjør hvertfall det.

Endret av Pesico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...