Gå til innhold

Divine Divinity 1+2 , kommentarer og råd !


Anbefalte innlegg

Takker for raskt svar Bulletus :) Jepp, har sett at de har det over hodet, men er ikke alltid det hjelper da jeg som sagt ikke vet hvor de er på kartet. Og når det er så mange quests er det ikke lett å holde orden på alle npc-er :p Men er som sagt ikke noe krise, er vandt til slikt fra Gothic. Er bra at fiendene dør for alltid når du dreper dem. Har slitt kraftig med Goblins Warrior level 4, så hadde vært litt kjipt om de respawnet når jeg endelig har drept dem :p

 

Husk å bruk endel points på lockpicking ! Er endel snadder i kistene rundt omkring.

Spar på skillpoints og statpoints , noen ganger er det lurt å spare.Man må ikke bruke alt på en gang ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at det tar litt tid før en levler. Og får du bare to skillpoints når du levler? Har brukt 2 points i lockpick, men ser ut som at jeg må ha 5 før jeg lærer å åpne kister?

 

Edit: Er visst i level 5, men har ikke brukt noen statpoints enda. Har 16 til gode, så da blir det nok litt lettere. Så ikke det før nå :p

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Virker som at det tar litt tid før en levler. Og får du bare to skillpoints når du levler? Har brukt 2 points i lockpick, men ser ut som at jeg må ha 5 før jeg lærer å åpne kister?

 

Edit: Er visst i level 5, men har ikke brukt noen statpoints enda. Har 16 til gode, så da blir det nok litt lettere. Så ikke det før nå :p

 

Må bruke ca 4 points i lockpick før du kan åpne de fete kistene i dalen ;) , er mange hemlige ganger under jorda der også. Møter mye jævelskap der nede da.

Lenke til kommentar

oi oi oi. Dette spillet stjal alt for mange timer i går, men fikk da endelig tak i dragen.

Liker spillet veldig mye, men får jo en følelse av at jeg burde spilt det første.

 

Det første spillet er jo starten for Loren i denne trilogien, men fortvil ikke ! Les bøkene du finner på veien der endel av historiene forklares og mange andre ting ! Viktig å lese bøker da disse også kan inneholde clues og hemligheter ! Ikke glem mindreading ! Jeg vet dette er exp kostbart , men du kan finne ut hva folk tenker og hvorfor de snakker som de gjør.

Er ikke musikken vakker Fiber ?

Det første Divine spillet er en Diablo/Baldurs Gate isometrisk oldschool rpg og en helt annen (fantastisk opplevelse) du kan ta senere ;).

Det er jo helt vildt at vi betaler så lite for denne perlen når masse annet søppel der ute koster 3 ganger så mye ;)

Hovedgrunnen til at jeg liker dette spillet er nok at det er som Oblivion; man dodger ranged/magic manuellt , åpen verden og meeget vakker 3d grafikk og knallsterk musikk, men SAMTIDIG så har det gamle rpg-elementer som stats og skills og et nokså fint skade/armour system.

En flaske portvin og DD2 , da koser jeg meg ;)

 

Hvor har det blitt av deg i Everquest2 da ? Bullgrim er nå lvl 22 og 26 AA points ;)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Aner ikke desverre. Men vet du hva jeg skal gjøre i Lovis Tower? Skriver det i spoiler.

Har kommet inn en dør langt oppe i tårnet. Og når jeg kom inn sa hun damen som gjorde meg til drage at Lovis var nær. Men det er bare et rom med noe lysende greier i midten. Kommer ikke bort der og ser ingenting annet i rommet. Er ikke mulig å gå ut igjen der jeg kom fra heller. Kan også si at jeg var helt på toppen og traff på et skjelett som jeg tradet med og fant en blå kule som het Lovis Loot da jeg trykket på en knapp i det rommet som brenner.

 

 

 

Edit: Jeg fant ut av det.

det lå et lik gjemt der med en scroll som jeg måtte ha

 

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Aner ikke desverre. Men vet du hva jeg skal gjøre i Lovis Tower? Skriver det i spoiler.

Har kommet inn en dør langt oppe i tårnet. Og når jeg kom inn sa hun damen som gjorde meg til drage at Lovis var nær. Men det er bare et rom med noe lysende greier i midten. Kommer ikke bort der og ser ingenting annet i rommet. Er ikke mulig å gå ut igjen der jeg kom fra heller. Kan også si at jeg var helt på toppen og traff på et skjelett som jeg tradet med og fant en blå kule som het Lovis Loot da jeg trykket på en knapp i det rommet som brenner.

 

 

 

Edit: Jeg fant ut av det.

det lå et lik gjemt der med en scroll som jeg måtte ha

 

 

Bra ;)

 

Bare nevner at det er "mat"nyttig å drepe høner og lign for mat, digg å krypskyte høner med bua :D

Lenke til kommentar

Aner ikke desverre. Men vet du hva jeg skal gjøre i Lovis Tower? Skriver det i spoiler.

Har kommet inn en dør langt oppe i tårnet. Og når jeg kom inn sa hun damen som gjorde meg til drage at Lovis var nær. Men det er bare et rom med noe lysende greier i midten. Kommer ikke bort der og ser ingenting annet i rommet. Er ikke mulig å gå ut igjen der jeg kom fra heller. Kan også si at jeg var helt på toppen og traff på et skjelett som jeg tradet med og fant en blå kule som het Lovis Loot da jeg trykket på en knapp i det rommet som brenner.

 

 

 

Edit: Jeg fant ut av det.

det lå et lik gjemt der med en scroll som jeg måtte ha

 

 

Bra ;)

 

Bare nevner at det er "mat"nyttig å drepe høner og lign for mat, digg å krypskyte høner med bua :D

 

Har merket det selv. Sliter med å få nok potions, så da er det greit å drepe høner slik at HP stiger mye raskere. Men apropro høner, det er en fyr jeg traff som er avhengig av en spesiell høne.

Dør den så dør han. Har funnet denne hønen, men får ikke tatt den med meg eller gitt beskjed til han hvor den er. Kan drepe den, men da dør han også.

Tror ikke det er en quest for det har ikke kommet i questloggen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Var blitt skremmende vanskelig synes jeg. Skrudde det ned på easy for å se om det hjalp, men får enda bank :(

 

Det er mange muligheter ! Er det grupper, så stikk av og lokk dem ut en etter en !

Hønemannen ja, jeg tok livet av alle hønene hans B) . Det handler om å overleve !

 

En annen ting , syka du ut skelettet ? haha ! Han i tårnet.

Lenke til kommentar

Hvis jeg liker rollespill som gothic 3, Oblivion og Risen, vil jeg da like Divinity 2?? Jeg så litt av gameplayet på youtube, men klarer fortsatt ikke å bestemme meg. Er det å anbefale hvis du liker de spillene jeg nevnte over?

 

Det er ingen garanti for at du vil like Divinity II - Ego Draconis. MEN det er en stoor sjanse for at du får en "aha ! " opplevelse og liker spillet veldig godt !

Hvis man er glad i epler , er det stor sjanse for at man liker pærer også ;)

160 kroner på Steam er jo ikke den største risken i livet, men alt er relativt ;)

Til den prisen , så KNUSER Divinity II - Ego Draconis alt - etter min mening !

 

Og har du spilt gothic 3, Oblivion og Risen - så er det å hoppe over D2 en stor skam !

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...