Gå til innhold

Empire: Total War - Dumme skip?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å spille Empire: Total War, og selv om jeg ikke akkurat er noen verdensmester i strategispill, skulle jeg tro jeg klarte en så enkel oppgave som å manøvrere ett skip på åpen sjø.

Jeg har begynt med det første single player scenarioet, og har bygget meg en shipyard. 5-6 skip er ferdig bygd, men området jeg kan bevege meg på er begrenset til ca 1 cm utenfor land. Prøver jeg å flytte skipet lengre, får jeg beskjed om at jeg er dum - som tror at båter kan seile på land.

Vel, det ser ut til å være både bølger og mer enn nok av vann der jeg prøver å styre skipet mitt.

Så hva er feil? Hva må jeg gjøre for at mine skip kan seile ut på havet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vedder hodet mitt på at du ikke har fått med deg at spillet er turnbasert på kartet :) Så du kan gjøre bare noen få steg om gangen før du må gå over til neste dag :D

Skrevet

Om han har laget skipyard og 5-6 skip må det ha gått flere turns allerede, så det vet han nok ;p

Aner ikke selv, mistet fort lysten i empire. Syns alle enhetene var for like så stoppet etter første brett i campaign, så skip har jeg ikke prøvd.

Skrevet
Vedder hodet mitt på at du ikke har fått med deg at spillet er turnbasert på kartet :) Så du kan gjøre bare noen få steg om gangen før du må gå over til neste dag :D

Det har jeg fått med meg, det er ikke det som er problemet :p Jeg kan manøvrere båtene så mye jeg vil innenfor dette lille området...

Skrevet

Jeg har nå en soldat som er stuck bak fiendens landegrenser. Han nekter å bevege seg i noen retning...

stupid_soliders.JPG

Så har jeg disse skipene som tror havet er mindre enn ett badekar

stupid_ships.JPG

Så har jeg et annet idiotisk skip som har funnet havet, men nekter å kunne seile inn til land igjen

another_stupid_ship.JPG

Forskjellen på skipene er at det første ble bygget når det bare var shipyard, og ikke en dockyard.

Hjelp? :)

Skrevet

jøss... Kanskje du bør prøve et annet lag som er smartere? xD

Har ikke spilt spillet enda, men prøvd å ødelegge shipyarden/Dockyarden og lage den på nytt?

Skrevet
jøss... Kanskje du bør prøve et annet lag som er smartere? xD

Har ikke spilt spillet enda, men prøvd å ødelegge shipyarden/Dockyarden og lage den på nytt?

Jeg kan ikke selv velge hvor shipyarden blir bygd. Den er liksom låst i den posisjonen.

Jeg har aldri hatt valget om å velge lag, da jeg spiller campaign, og alt handler om starten av USA...

Skrevet

1.3 patchen løyser nesten alle problema, eg har ikkje opplevd nokon sidan eg fekk den, men viss den ikkje har ordna det for det, så meld det til CA og håp at dei løyser det i neste patch.

Skrevet
1.3 patchen løyser nesten alle problema, eg har ikkje opplevd nokon sidan eg fekk den, men viss den ikkje har ordna det for det, så meld det til CA og håp at dei løyser det i neste patch.

Det eneste kjipe er at jeg må starte hele gamet på nytt osv da.

Men jeg får konkludere med at dette faktisk er en bug.

Takk for alle svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...