Gå til innhold

Kom du inn på skolen du søkte?


AtleBer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sjanse har du nok, men hvor stor er vanskelig å si. For omtrentlig fem eller seks år siden stod jeg på venteliste på musikklinjen ved Langhaugen Videregående i Bergen. Jeg endte til slutt opp som nummer tre på ventelisten (begynte på nummer 10 tror jeg). Jeg kom desverre ikke inn. Det samme skjedde når jeg søkte på siviløkonomi ved Norges Handelshøyskole, var nummer to på ventelisten. Så da ble det et semester med forberedende fag istedenfor (examen philosophicum).

 

Idag går jeg på bachelor i informasjonsvitenskap ved Universitetet i Bergen. Har gått ett år (to semestre) på informasjonsvitenskap nå og skal begynne på tredje til høsten. Om to år (fire semestre) kan jeg søke på mastergrad i informasjonsvitenskap, og der er karakterkravet varierende, men ikke så alt for høyt. Så håper jeg har gode nok karakterer ved slutten av bachelorstudiet til å komme inn på master.

Lenke til kommentar

Jeg har siste året av bacheloren min i antikk historie (arkeologispes.) i år, dvs. 5. og 6. semester. Så, inn kommer jeg uansett, det ble avgjort da jeg kom inn på bachelorprogrammet for .. Noe som virker veldig lenge siden. Arkeologi var imidlertid ikke helt slik jeg hadde sett det for meg - altfor ensidig fokus på selve gjenstandsmaterialet, og ikke nok på de historiske implikasjonene de medfører - så jeg kommer til å ta to år av graden om igjen så snart denne er ferdig, og velge historiespesialisering. Da har jeg to bachelorgrader, og kan sikkert undervise i historie med et eller annet pedagogikkurs. Så får jeg heller styre med master mens jeg jobber.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jeg søkte Bjørnholt medier og kommunikasjon, kom ikke inn, og er nr 15 på venteliste. HELDIGHVIS hadde jeg søkt om plass på Akademiet (privatskole) ved siden av. Sogn hadde vært litt hardt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Jeg søkte Bjørnholt medier og kommunikasjon, kom ikke inn, og er nr 15 på venteliste. HELDIGHVIS hadde jeg søkt om plass på Akademiet (privatskole) ved siden av. Sogn hadde vært litt hardt.

 

Hva mener du med at sogn hadde vært hardt?

 

Sogn er jo en av de dårligste skolene i landet. Bygglinja har 0 i snitt hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...