Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Webdesign

Her skal dere lage et valgfritt webdesign, den skal være funksjonell i den grad at ting er fornuftig altså den må ikke være klar for bruk på nett, det skal bare være designet. Lykke til og innleverings fristen er den 13. juli og stemmefrist er til 15. juli.

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tema passer meg utmerket ettersom jeg har jobbet med et design i det siste. Jeg og en kompis har lenge hatt lyst til å lage en modifikasjon til source motoren.

 

Her er en liten synopsis til modden:

 

Synopsis

Spillet utformer seg på futuristiske arena-aktige brett der spillere med identiske drakter og identiske våpen (kun fargeforskjeller.) kriger mot hverandre. Brettene skal variere i størrelsen fra små til middels og anbefalt antall spillere er fra 2 til 10. Kampene avsluttes når tiden renner ut (tidsberegnet spill) eller første mann til X antall ”kills” av motspillere blir nådd (”kills”beregnet spill)

 

Alle spillerene får kun et våpen med to funksjoner. Det kan skyte sjokkbølger som slenger motstandere i luften. Spillere dør når de faller utenfor brettet, blir skytt inn i ”burnpads” eller blir tilstrekkelig skadet av vanlig kollisjon med vegg, tak, bakke eller lignende. Den andre funksjonen er et kortvarig skjold, som beskytter spilleren mot sjokkbølger.

Utenom disse funksjonene kan våpenet også brukes som håndgemeng – dette skader ikke motspillere, men desorienterer dem i en kort periode.

 

Timing blir et viktig element for å vinne med disse tre aksjonene.

 

Nøkkelord om hvordan ”Shockwave” skal være for brukeren i ferdig form:

* Hektisk

* Morsomt

* Underholdende

* Annerledes

* Stilfult

 

Her er designet i photoshop:

post-19-1098386688_thumb.jpg

 

 

Trykk her for en delvis fungerende versjon av siden satt opp med html og css.

Lenke til kommentar

Wow den hørtes kul ut. Det var en veldig flott side, men kan jeg komme med noen konstruktiv kritikk. Ville jeg sagt at hvis du fikk noe inn på siden som reprenseterer Shockwave sånn som en Bølge eller annet du kan komme på så hadde det vært bra. Selv når jeg designer pleier jeg å bryte boksene. Profesjonelt sett er dette en bra side. Men design messig blir den rask kjedlig.

Lenke til kommentar

Kan si meg enig i at det er litt "kjedelig" og "oppbrukt" design - skal prøve å gjøre det mer spennende og annerledes. Noen forslag?

 

Logoen oppe til venstre skal forestille sjokkbølger som kommer mot deg, "bølgene" oppe til høyre og nede i footeren håpet jeg også at skulle assosiere litt med sjokkbølger (sjokkbølger som holder på å falme). Er kanskje litt lite tydelig. Får vel jobbe videre på det aspektet av siden også :)

 

Takk for tilbakemelding.

Endret av Rekviem
Lenke til kommentar

Siden vi fortsatt er innenfor fristen benytter jeg anledningen til å komme med et bidrag til konkurransen/skamløs reklame for hobbyprosjektene mine.

 

Bildet er et utkast til prosjektsiden på websiden jeg holder på å sette opp. Det er "programmer art", så det når ikke helt opp i konkurranse med proffe designere, men det er jo gøy læll.

 

 

post-171-1098441219_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...