Gå til innhold

StarCraft II uten LAN-støtte


Anbefalte innlegg

På teltturer er det vel ment å gjøre noe i tråd med naturen. Hvis ikke kan man vel bli hjemme og spille? Og på skolen er det vel ikke så livsnødvendig å spille, du klarer vel vente til du kommer hjem?

Vi har tydeligvis forskjellige oppfatninger av hva man gjør på turer. Hvis du skal argumentere mot alt med å si at det ikke er livsnødvendig, har du veldig mye du er imot. Jeg vil ikke vente til jeg kommer hjem, jeg vil spille på skolen. Jeg synes det er dumt av Blizzard å nekte meg det.

 

Greit nok at du er en snåttunge, og dermed har bautasteiner som grunnløs sutring og mangelfulle holdninger du må forholde deg til. Jeg ser den, og ønsker samtidig å gi deg litt kudos for at du klarer å skrive noenlunde forståelig, noe som gjør at du er minst 7.

 

Klarer du ikke å opparbeide deg en forståelse av at battle.net skal brukes som verifiseringskanal? Du står fritt til å kople deg opp mot lokale etter dette (som også er verifiserte). Dette kan garantert gjøres gjennom push, edge, mobilt bredbånd, og andre tjenester som du ikke er gammel nok til å vite hva er enda.

 

Ikke kom her og insinuer at det skal være en menneskerett for deg å spille den gratis nedlastede, og crackede Starcraft 2-versjonen din på telttur.

 

Dust.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alderen min er irrelevant for hvor jeg ønsker å spille Starcraft 2, uansett kan du bare sjekke profilen min føler det er viktig å finne ut hvor gammel jeg er. Selv om jeg føler det ikke har noe å si, setter jeg heller spørsmålstegn ved modenheten din, som klarer å bryte retningslinjene og komme med personangrep i det første innlegget ditt på forumet.

 

Og jo, jeg skjønner at Blizzard ønsker at de som vil spille Starcraft multiplayer sjekker at de har de har en lovlig kopi av spillet. Likevel liker jeg ikke begrensningene det medfører for de som kjøper spillet. At det skal være en menneskerett å spille ulovlige versjoner av et spill er bare latterlig å antyde at noen mener. Jeg har tenkt å kjøpe spillet, men vil likevel kunne spille det over LAN uten å måtte gå via Battle.net først.

Lenke til kommentar
Alderen min er irrelevant for hvor jeg ønsker å spille Starcraft 2, uansett kan du bare sjekke profilen min føler det er viktig å finne ut hvor gammel jeg er. Selv om jeg føler det ikke har noe å si, setter jeg heller spørsmålstegn ved modenheten din, som klarer å bryte retningslinjene og komme med personangrep i det første innlegget ditt på forumet.

 

Og jo, jeg skjønner at Blizzard ønsker at de som vil spille Starcraft multiplayer sjekker at de har de har en lovlig kopi av spillet. Likevel liker jeg ikke begrensningene det medfører for de som kjøper spillet. At det skal være en menneskerett å spille ulovlige versjoner av et spill er bare latterlig å antyde at noen mener. Jeg har tenkt å kjøpe spillet, men vil likevel kunne spille det over LAN uten å måtte gå via Battle.net først.

 

Du påstår at du skjønner hensiktene bak det Blizzard velger å gjøre, men du er uenig, for å være uenig da?

 

Modenhet er veldig relevant i forhold til hvordan jeg velger å ta stilling til retningslinjene på forumet. Neida, jeg mener selvfølgelig: Jeg er uenig i retningslinjene, og velger dermed å bryte dem. Jeg skjønner hvorfor retningslinjene er der, men jeg ønsker samtidig å poengtere at jeg er imot dem. Høres det ut som en kjent tankegang?

 

Din spillpirat, skamme seg!

Lenke til kommentar

OK, jeg begynner å se hvor du vil med dette, og jeg klarer å tyde et visst budskap gjennom trollingen og stråmannsargumentasjonen. Du baserer tydeligvis angrepet ditt mot meg på at jeg ønsker å kunne spille en ulovlig nedlastet versjon av Starcraft 2 over LAN. Det faller desverre i grus, da jeg har tenkt å kjøpe spillet før jeg spiller det.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har noe bedre å gjøre på skolen enn å spille så bør du seriøst revurdere skolegangen din. At det kan være nedtur på togturer etc kan jeg skjønne, fair enough. Men syns også det blir for dumt å sutre nå når man ikke engang har sett hvordan bnet 2 kommer til å fungere i praksis.

Lenke til kommentar
Du påstår at du skjønner hensiktene bak det Blizzard velger å gjøre, men du er uenig, for å være uenig da?

Kanskje han er uenig fordi han ikke er enig?

 

Dersom du ikke har noe bedre å gjøre på skolen enn å spille så bør du seriøst revurdere skolegangen din. At det kan være nedtur på togturer etc kan jeg skjønne, fair enough. Men syns også det blir for dumt å sutre nå når man ikke engang har sett hvordan bnet 2 kommer til å fungere i praksis.

Revurdere skolegangen fordi han ønsker å fylle dødtid? Høres litt drastisk ut. Og vet ikke hvor effektiv din skolegang har vært, men jeg har vært borte i mye dødtid. Siste året nå hadde jeg tre 2-timerspauser i uka. Plassert midt i dagen. Noen vil kanskje stirre i veggen, men da burde de seriøst vurdere om de har fritids?

 

Anyhow. LAN-funksjon... Jeg er ingen strategispillfan og kommer nok ikke til å kjøpe SC2. Om droppinga av LAN har noe å si på salget får vi jo se.

 

Woody hos GUcomics tar opp saken. Og du får lese nok en morsom tegnerute av ham.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet, det eneste som skjer er at du registrerer ditt LOVLIGE KJØPTE spill på battlenet FØR du får bruke LAN mulighetene. WOW! Hvis du leser dettte her så har du nett og kan dermed gjøre det! Hvis du hadde tenkt å spille ditt pirat spill over LAN så kan du like greit begynne å samle på hagegnomer ^^

Lenke til kommentar
Dersom du ikke har noe bedre å gjøre på skolen enn å spille så bør du seriøst revurdere skolegangen din.

Har du hørt om studieøkter man ikke har noe å gjøre i, midttimer, friminutt osv? Jeg tviler på at du satt med hodet ned i en bok hvert eneste sekund av skoledagen din.

Lenke til kommentar

Har det noe sted blitt bekreftet at det blir Lan muligheter så fort man har logget seg på BattleNet? Om noen kan vise til det hadde det vært supert, hvis ikke er det jo en del folk her som baserer sine argumenter på indisier.

Jeg lurer strengt tatt på om man må være tilkoblet nett hele tiden eller om det er nok å registrere seg på battlenet og logge inn så kan man spille på lan f.eks. resten av dagen eller noe i den duren. Hvis du alikevel må være tilkoblet nett for å kunne spille over lan kan de jo stort sett drite i å ha lokal spill som en mulighet siden man da like gjerne kan spille over nett.

 

Jeg og kamerater er ofte på stor lan (20-30 personer) på brygga hos en kamerat av meg, og nett tilgang er begrenset på det beste. Selv sitter jeg med mobilt bredbånd, så det er ikke noe problem for meg, men om noen ikke har nett tilgang vil de jo ikke kunne spille med resten av lanet (og jeg vet at mange som kommer på det lanet dropper nett tilgangen sin hjemme til fordel for det sosiale i ett lan på brygga).

 

Jeg blir frustrert over begrensningene man blir tredd på for å hindre piratkopiering (om noen vil kalle meg en pirat er de hjertelige velkommne til å komme å se på veggen jeg har fylt med spill). Først var det HL2 som krevde nett tilgang, noe som passet helt fantastisk dårlig da jeg bodde i utlandet og ikke hadde nett. Og nå dette, jeg ser for meg at løsningen vil komme i fra community eller i fra en crack/hack/mod fra diverse ymse sider hvor lisens rettighetene henger løst. Det er trist når det er de som KJØPER spillet som må slite, mens de som laster ned er de som slipper unna.

Lenke til kommentar

Kan vi droppe piratstemplinga? Bare fordi man ikke syns et tiltak mot piratvirksomhet ikke er av de bedre så betyr det ikke at man er en pirat. Hvis det er faktum så burde en god del av gamermiljøet erklære seg pirater etter kritikken av Spore's DRM. Apropos DRM og Spore. Spillselskapet fikk merke godt på kroppen at å gå aktivt ut mot pirater ikke lønner seg. Spore ble som kjent rekordkopiert.

Lenke til kommentar

Drar ikke frem Spore som et salgseksempel. EA sa de ville hindre pirater med DRM. Pirater tar det som utfordring og spillet ble det mest populære spillet å laste ned. Sier ikke at det samme skjer med SC2, men å gå aktivt mot pirater har hatt en negativ følge før.

Lenke til kommentar

Hvis man er misfornøyd med avgjørelsen er det vel bare å la være å kjøpe spillet? Er ikke sånn at designvalg fra utvikleren sin side rettferdiggjør piratkopiering.

 

Hele saken er en ikkesak, og det blir fullstendig absurd å tro at et firma som har hatt en av de aller største internettsuksessene noensinne ikke vet hva de gjør når de gjør internett obligatorisk for å spille sc2 på lan.

 

Blizzard har selvfølgelig sett like klart som alle andre at Warcraft 3 spilles på LAN i det uendelige, og tar som en logisk slutning at når folk er på LAN så har de god nok internettforbindelse til å spille starcraft 2. Når de gjør battle.net obligatorisk, så oppnår de DRM, og de kan også legge til ekstra funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Ofte når jeg er på LAN-party, så hender det at nettet faller og ikke kommer opp igjen før om alt fra et minutt til et par timer. Kompisene mine og jeg brukt da å ta oss en aldri så liten match i Warcraft 3 (ja, hele gjengen eide spillet lovlig). Ville helst hatt muligheten til å gjøre det samme i Starcraft 2. Ellers er det vel ikke så mye man taper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...