Gå til innhold

Tre heldige Age of Conan-vinnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men Wikipedia sier det er 7 spill - de 6 dere nevner der, men med et Conan til NES fra 1989.

 

Edit: kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Conan_the_Barbarian#Video_games

Jeg tror spillet som bare refereres til som "Conan" fra Mindscape i realiteten er det samme spillet som går under navnet "Conan: The Mysteries of Time". Så det er ikke utenkelig at en Wikipedia-bruker har redigert litt raskt i svingen.

 

Hvis man gjør litt næmere research, så ser man at skjermbilder fra det såkalte "Conan"-spillet fra 1989 og "Conan: The Mysteries of Time" fra 1991 er identiske, inkludert copyright-linjer i tittelskjermen. Man ser at Mindscape har copyright 1990, mens utvikler System 3 har copyright på koden i 1989. Vi snakker altså om det samme spillet ellers omtales som "Conan: The Mysteries of Time" og utgitt i 1991.

 

Det finnes forøvrig en annen Wikipedia-liste som ikke innholder dette "Conan"-spillet fra 1989: http://en.wikipedia.org/wiki/Conan_(game)#Video_games

 

Bruktbilen: Spørsmål er ikke automatisk dårlige fordi de krever litt kunnskap, eller hvis Wikipedia i noen få tilfeller skulle vise seg å ta feil :-)

Endret av TST
Lenke til kommentar
Gratulerer til dem som vant! Men Wikipedia sier det er 7 spill - de 6 dere nevner der, men med et Conan til NES fra 1989.

 

Edit: kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Conan_the_Barbarian#Video_games

 

EDIT: Ser admin har vært ute før meg nå... men står allikevel fast på at 1989 er det orginale og at 1990 utgivelsen er en port som det står på wiki... da er det naturlig at de ligner. Men er ny tittel og annen plattform. Det er litt gråsone.

 

Jeg stusset også på svaralternativene etter å ha googlet meg til wiki siden. Kan noen fra gamer.no begrunne hvorfor riktig svar er 6? skal jo være 7?

 

Dere oppgir at riktige svar er:

Conan: Hall of Volta (Datasoft, 1984)

Conan: The Mysteries of Time (Mindscape, 1990)

Conan: The Cimmerian (Virgin, 1991)

Conan (TDK, 2004)

Conan (THQ, 2007)

Age of Conan (Eidos, 2008)

 

Wiki siden oppgir:

Conan: Hall of Volta (Datasoft, 1984)

Conan (Mindscape, 1989)

Conan: The Mysteries of Time (Mindscape, 1990)

Conan: The Cimmerian (Virgin, 1991)

Conan (TDK, 2004)

Conan (THQ, 2007)

Age of Conan (Eidos, 2008)

 

Jeg har uthevet data som ikke stemmer overens med hverandre... Er en gråsone her, for 1990 utgivelsen er en port ser det ut som, av spillet kom kom ut året før... men et spill er et spill. Har en annen tittel og. Kommentar?

Endret av Larsey
Lenke til kommentar
Bruktbilen: Spørsmål er ikke automatisk dårlige fordi de krever litt kunnskap, eller hvis Wikipedia i noen få tilfeller skulle vise seg å ta feil :-)

Det er derfor naturlig for meg å tro at vi her snakker om det samme spillet

 

Spørsmål som det der har som regel et korrekt svar, når man kan diskutere svaret og man må se hvordan man skal tolke det man finner så blir det til et dårlig spørsmål.

 

Uansett, svarte 6 fordi jeg kom på den korrekte wikipedia siden som gamer.no.

Lenke til kommentar
står allikevel fast på at 1989 er det orginale og at 1990 utgivelsen er en port som det står på wiki... da er det naturlig at de ligner. Men er ny tittel og annen plattform. Det er litt gråsone.

Hvis det er en port, så teller det uansett ikke. Da er det sammenlignbart med for eksempel Resident Evil 4, som vi vil omtale som én utgivelse i en spillserie/lisens, selv om det ble portet fra GameCube til PlayStation 2, og deretter til Wii. Det er fortsatt det samme spillet, selv om det har fått en undertittel og ny kontrollmulighet.

 

Men det betyr i så fall at vi bør fjerne "Conan: The Mysteries of Time" til fordel for "Conan" fra 1990 :-)

 

Bruktbilen: Spørsmål er ikke automatisk dårlige fordi de krever litt kunnskap, eller hvis Wikipedia i noen få tilfeller skulle vise seg å ta feil :-)

Det er derfor naturlig for meg å tro at vi her snakker om det samme spillet

 

Spørsmål som det der har som regel et korrekt svar, når man kan diskutere svaret og man må se hvordan man skal tolke det man finner så blir det til et dårlig spørsmål.

Point taken. Greit, spørsmålet kunne vært bedre. Retter forøvrig til "Vi snakker altså om det samme spillet." :-)

 

Syns det er utrolig bra at vi har så engasjerte lesere, som virkelig sier fra. Jeg vet om mange nettsteder med mye feil, hvor leserne aldri påpeker noe som helst. Dette er det som gjør oss bedre hele tiden :-)

Endret av TST
Lenke til kommentar
Syns det er utrolig bra at vi har så engasjerte lesere, som virkelig sier fra. Jeg vet om mange nettsteder med mye feil, hvor leserne aldri påpeker noe som helst. Dette er det som gjør oss bedre hele tiden :-)

Og jeg syns det er utrolig bra at dere tar "kritikk" på en så profesjonell måte. Det er dette som gjør dere til Norges beste spillside. Keep it up!

Lenke til kommentar
Syns det er utrolig bra at vi har så engasjerte lesere, som virkelig sier fra. Jeg vet om mange nettsteder med mye feil, hvor leserne aldri påpeker noe som helst. Dette er det som gjør oss bedre hele tiden :-)

Og jeg syns det er utrolig bra at dere tar "kritikk" på en så profesjonell måte. Det er dette som gjør dere til Norges beste spillside. Keep it up!

 

Meget enig... jeg var bare ute etter å krangle :p ;-)

Lenke til kommentar

Synd jeg kunne alle svarene uten å vinne premien. Men, det er da helt greit. Kanskje det var noen uerfarene "gamere" som aldri har prøvd spillet før som vant. Det hadde jo vært det beste, kanskje jeg møter på nye spillere :D

 

Men, uansett.. Gratulerer til alle dere 3 heldige vinnerne :D

 

Cya in Hyboria ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...