Gå til innhold

Anmeldelse: ArmA II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tør fortsatt ikke kjøpe ettersom jeg ikke vet om spillet jeg laster ned er på engelsk. Antar det, men vil ha bekreftelse på det fra ett eller annet sted.

 

Ok, jeg bare hoppet i det og håper på det beste.

 

Et annet tips: Kjøp det med visa, ikke pay-pal.

Pay-pal legger automatisk til moms på beløpet. Spillet koster altså 37.62 € i norge, men 49,90€ der folk betaler moms for digitale spill. Holdt nesten på å gå i fellen, men fikk avbrutt paypal transaksjonen i siste sekund.

 

 

EDIT:

Shit. Selve download siden er på Fransk. Nå fikk jeg litt noia. AAAAH!

 

EDIT2:

Ok, hvis jeg legger til en_GB til urlen som man sendes til når man trykker på "download your game" knappen kommer man til den engelske versjonen av siden, men filene man laster ned er de samme uansett hvilken side man laster dem fra.

 

EDIT3:

Ok, ser at folk sier det er engelsk spill. Skulle vel egentlig bare mangle, men med så amatørmessig download system de hadde skulle det ikke forundret meg.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Ser ut som om patch 1.02 er på vei.

 

* Improved AI driving skills

* Lowered enemy AI skills for regular and recruit difficulty levels

* Improved Micro AI tactics, attack in pairs, path limiting to avoid passing through walls.

* Fixed multiplayer session NAT negotiation

* Improved game stability (various crash opportunities fixed)

* Multiple save slots supported

* Improved terrain shape beyond map borders

* Various campaign and localization fixes and improvements

* Modules (F7) support added in the Mission Editor

* Added option to disable various post-process effects (bloom, blur etc.)

 

Jeg kan bekrefte at NEXWAY linken gir ett engelsk spill(det er også engelske instruksjoner når man bestiller).

 

Er mye enig med anmeldelsen, ett unikt spill med stort potensiale, men desverre en del bugs.

 

Er også skuffet over at kjøretøyene er nesten like uinteressante og arcadeaktige som før.

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar
Fint om noen som har kjøpt, lastet ned og spilt ArmA II fra Nexway kan bekrefte/avkrefte om spillet er på fransk. Hvis det er tilfelle så bør vi fjerne lenken fra anmeldelsen.

Dere kan fjerne Amazon.co.uk i samme slengen. De sluttet å sende spill til Norge for en måneds tid siden.

Lenke til kommentar
Grafisk sett er ikke spillet veldig imponerende. Landskapene er på sin side delvis varierte, men det er i overkant mye høstskog inne i bildet. Når man skal lage et krigsscenario i et spill står man jo forholdsvis fritt, hvorfor ikke da dempe trausthetsfaktoren? Hvorfor ikke fokusere på å gi spilleren et flott visuelt inntrykk av området?

 

Spillet er også jevnt over litt grøtete, og har ingenting å stille opp med mot de grafisk sterkere titlene som for eksempel de senere Call of Duty- og Crysis-spillene. Jeg undres på om dette kan ha noe med at spillet ikke liker mitt GTX 295-kort, da jeg også fikk et lite inntrykk av at spillet nok kunne vært bedre optimalisert.

 

Her er ihvertfall jeg veldig uenig. Av en eller annen grunn ser Arma, stort sett, utrolig bra ut, mye pga bruk av blur effekt tror jeg. Spillet gir meg av og til fotorealistiske tendenser, graffikken er med andre ord drit bra. Crysis kan diskuteres, men for min del ingen tvil om at graffikken BANKER CoD spillene ned i grøfta.

Lenke til kommentar
Det vil vel avhenge av hvor god PCen din er. Har sjelden sett ett spill hvor det er så mye forskjell mellom laveste og høyeste grafikkinnstillinger.

 

Da har du tydligvis ikke spilt mange spill. I spill som også Crysis, er det omtrent 2 helt forskjellige spill når man har på low og Very High, i Arma er også forskjellen stor. Dessuten når man også definerer hvor bra graffikken er i et spill, må man gå ut i fra høyeste innstillinger

Lenke til kommentar

Bra nok anmeldelse for meg :)

Men grøtete? Sikker på at du hadde fillrate på 100% eller over? Visst det er det du mener med grøtete..

 

Det irriterer meg grønt at norske distributører og spillbutikker ikke har vett nok til å følge med litt mer, når det gjelder spill som ikke kommer fra Ubisoft eller EA.. <_<

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Kommer dette noen gang ut i norske butikker?

 

Gamezone har jo allerede lagt det ut for bestilling.

De forventer å få det inn om noen dager.

 

Blir vel som med ArmA Armed Assault, at det kommer litt etter realese til Norge.

Lenke til kommentar
Spillet er også jevnt over litt grøtete, og har ingenting å stille opp med mot de grafisk sterkere titlene som for eksempel de senere Call of Duty- og Crysis-spillene. Jeg undres på om dette kan ha noe med at spillet ikke liker mitt GTX 295-kort, da jeg også fikk et lite inntrykk av at spillet nok kunne vært bedre optimalisert.

 

Dette spillet banker jo Call of Duty langt ned i støvlene visuelt etter det jeg har hørt/sett! Blir jo uansett litt tåpelig å forvente at et spill som dette skal være på nivå med Crysis. Arma 2 er ikke et lineært spill med små trange baner hvor alt av grafiske finesser kan puttes inn og detaljiseres til det ekstreme. Arma 2 tar plass i et 225 km2 stort FRITT område (Chernarus) med en view distance som kan settes på til å se mange kilometer. Man hadde trengt enn PC fra NASA hvis man skulle hatt sjangs til kjøre Arma 2/Chernarus med Crysis grafikk.

Skal likevel ikke utale meg for mye om grafikken ettersom jeg ikke har prøvd spillet selv. Men etter bilder, videoer og utalelser virker jo grafikken utrolig bra. Som MrLG sier kan den komme opp i fotorealistiske tendenser :)

Rart du ikke nevner noe om animasjonene, som i motsetning til grafikken, ikke ser ut til å ha forbedret seg noe.

 

Ellers en veldig god anmeldelse :)

Endret av AndW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...