Gå til innhold

Min erfaring med Jasper chipsettet.


blackcom

Anbefalte innlegg

Hadde en eldre XBOX uten HDMI. Denne Solgte jeg til GAME sjappa for 600 uten hardisk. Så kjøpte jeg en Arcade versjon til 1700 i samme butikken. Forsikret meg at den hadde Jasper Chipsettet ved og titte på strømforsyninga. Så puttet jeg min gamle hardisk på min nye Arcade og startet opp. Alt funket, savegames, live etc.

 

I realiteten betalte jeg dermed 1100 for og oppgradere til Jasper og HDMI. God deal spør du meg.

 

Overgangen fra Component til HDMI var ikke -så- stor bortsett fra mindre korn i bildet dersom man gikk veldig nærme tv'en. Positivt uansett.

 

Derimot ang støy..wow, boksen støyer mye mindre. Om man i tilleg laster inn spillet til hardisken er støynivået MEGET tollererbart.

 

Hittil meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Elite selv, med 120 GB HD; og det første jeg gjør er og installere spillet på HD når jeg får det....

 

Veldig fornøyd, etter at man kunne installere spill, før bråka jo den som ern skutresker :p

 

men bra deal du har ordna ja, må være fornøyd med den :)

 

men jeg har vel ikke Jasper, har vel den før(selv om jeg ikke husker navn) :p

 

Jonas :)

Lenke til kommentar
Hadde en eldre XBOX uten HDMI. Denne Solgte jeg til GAME sjappa for 600 uten hardisk. Så kjøpte jeg en Arcade versjon til 1700 i samme butikken. Forsikret meg at den hadde Jasper Chipsettet ved og titte på strømforsyninga. Så puttet jeg min gamle hardisk på min nye Arcade og startet opp. Alt funket, savegames, live etc.

 

I realiteten betalte jeg dermed 1100 for og oppgradere til Jasper og HDMI. God deal spør du meg.

 

 

Du kunne kjøpt arcade for 999 på Gamestop, så hadde du spart 700 til. Om den har Jasper chipset vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har en 120 GB HD med Jasper. Så lenge spillet er installert på hardisken er det få støyplager og jeg legger ikke merke til det når jeg spiller, selv hvis volumet er lavt. Ikke noe problem her.

 

Men jeg må legge til at det bråker alt for mye når den leser fra DVD. Da er det plagsomt. Jeg kommer aldri til å spille et spill uten å ha installert det først.

 

edit: dette er min første X360, så jeg vet ikke hvor ille det var med tidligere versjoner.

Endret av Foucault
Lenke til kommentar

Dumt man kun kan få tak i denne kabelen ved kjøp av 120GB HDD eller hvis man eier en Elite. Trenger sårt en kabel og det er få som sender utenfor US på ebay. Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne lettest mulig, eventuelt om det er noen som kunne lånt meg en slik kabel i én dag eller to.

 

Edit: Kabelen skal ikke brukes til å lage modifiserte gamesaves, men flytte innhold fra gammel hdd til ny.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...