Gå til innhold

Retrospillmusikk - Hva er deres favoritter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dr. Wiley's castle på Megaman 2 og nevnte Moon Theme fra Ducktales er vel mine favoritter. Dog ikke den remixen som er postet før her...

Musikken fra Megaman 2 er vel i særklasse best.

Endret av radiohodet
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette var starten på et legendarisk eventyr. Dette spille kasta jeg bort mange timer på i min barndom... :) (Tristram - Diablo)

Og dette, om kanskje ikke favoritten, var også med på å stjele all fritiden til meg og en kompis i barndommen (Heroes II - main theme)

http://www.youtube.com/watch?v=kUF3skzq3Dw...feature=related

Og denne introen er legendarisk (Baldurs Gate - Intro)

Endret av LeChuck
Skrevet (endret)

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

denne musikken gir meg gåsehud... finnes ikke et større øyeblikk i noe spill en

da Arieth dør

i FF7... :cry:

Endret av LeChuck
Skrevet

Musikken i The Legend of Zelda: Ocarina of Time er bare episk. Etter alle disse årene sitter musikken fra Zelda-spillene som støpt inne i meg.

Skrevet

Mange goe forslag her, må si meg enig med at Mega man (2 eren i mitt tilfelle) og ducktales bringer gode minner. Og selvsagt snipp og snapp og super mario spillene.

Men for å være erlig syns eg amigaen hadde best musikk :) Nesten umulig å ramse opp spill til amigaen uten at spillene har noen klassiske lyd spor :)

Skrevet
Mange goe forslag her, må si meg enig med at Mega man (2 eren i mitt tilfelle) og ducktales bringer gode minner. Og selvsagt snipp og snapp og super mario spillene.

Men for å være erlig syns eg amigaen hadde best musikk :) Nesten umulig å ramse opp spill til amigaen uten at spillene har noen klassiske lyd spor :)

Musikken i The Last Ninja 1 må være noe av det bedre jeg har hørt. At de fikk så bra toner ut av en C64 ser jeg på som ikke annet enn en bragd.

Skrevet (endret)

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

Turtles in time, Big Apple 3 a.m. :D

oooo, gåsehud :w00t:

og den legendariske pausemusikken fra battletoads

type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"> Endret av LeChuck
Skrevet

Gunsmoke (NES) - Etter ca. 1 minutt kommer den beste delen:

http://www.youtube.com/watch?v=PaoRBIcHAKc

Contra (NES):

Metroid Prime (GC) - Ikke så gammel, men nærmer seg 7 år:

Final Fantasy 7 - One Winged Angel (PS):

Super Mario World (SNES):

http://www.youtube.com/watch?v=1LLOEvhsgOg...feature=related

Chip & Dale (NES):

Outrun (C64):

http://www.youtube.com/watch?v=MBHYsIEetQY

Zelda - A Link to the Past (SNES):

http://www.youtube.com/watch?v=F2KYrEI5JZY

Sparkster (Rocket Knight) (Megadrive/SNES):

Skrevet
her må jeg nok si det meste fra donkey kong serien (med unntak av 3'rn)

spesielt må jeg nok si Aquatic Ambiance fra DKC 1:

http://www.youtube.com/watch?v=4PIijGwV5JY

Ja, DKC-serien har sykt mange gode sanger. De har jo også blitt berømte for musikken ved siden av, noe de var et av de første spillene til å bli. Er ikke sikker på om det har blitt gitt noen priser for spillmusikk, men i så fall så er mange av låtene fra DKC klare vinnere.

Zelda er forøvrig <3 musikk det også, men DKC er og forblir best.

Skrevet

Turtles in time, Big Apple 3 a.m. :D

oooo, gåsehud :w00t:

og den legendariske pausemusikken fra battletoads

pausemusikken fra battletoads er bare så kul! :D

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Husker jeg digga siste boss låta fra Yoshi's Island, den var ganske epic.

Gjorde til og med et forsøk å remixe den :p haha

Annet enn det liker jeg generelt mye fra MegaMan X serien *kremt* noe som kanskje syns godt pga bildet mitt også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...