Gå til innhold

Battlefield 1942 krasjer i ett sett


Anbefalte innlegg

Dro frem Battlefield 1942 igjen, etter en stund hvor jeg har latt det være. Lastet ned 1.4 patchen og satte i gang, men det ble ikke så stas som jeg trodde.

Satte i gang med en bane, og ting gikk greit i et drøyt kvarter, før spillet hang seg. Har Windows 98, så ctrl+alt+del holder selvfølgelig ikke for fem flate øre. Dermed er det reset-knappen som må gjøre sitt. Prøver igjen, og nå går det knapt fem minutter før spillet krasjer ut til desktop. Dette skjer en del ganger, så jeg starter på nytt, og det samme skjer igjen. Det må legges til at den også noen ganger klikker på gamlemåten, slik at reset er eneste mulighet.

Blar igjennom manualen, og jeg får vite at slikt kan skyldes antivirus-program som kjører i bakgrunnen. Jeg skrur av disse, men problemene fortsetter som før. Dermed sier de at jeg må installere nye drivere. Hvorfor jeg må gjøre det når spillet kjørte fett før på noen eldgamle utdaterte drivere er for meg et stort spørsmålstegn, men jeg installerer den siste Detonator driveren, 44.03, som går for mitt skjermkort (Geforce 4 Ti4600). Starter spillet på nytt, og i et øyeblikk tror jeg at dette hjalp, men nei da. Plutselig sitter jeg tilbake i desktoppen, og alt er som det ikke skal være.

Kan ikke forstå hva som er galt. Da jeg spilte før med 1.0 og 1.1 før jul gikk ting strålende, men nå er alt på tverke. Noen som har vært borti det samme problemet og vet hva som må gjøres? Jeg står nemlig tom for ideer, og synd er det, for Battlefield er det tøffeste multiplayer-spillet jeg har vært borti. En skam å være nødt til å legge dette på hylla, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv brukt 98 lenge, og den sikreste måten å bli kvitt slik oppførsel er rett og slett å reinstallere windows. Den egentlige kilden til problemet er ofte komplisert og vanskelig å finne/rette på, og 98 har det med å 'råtne opp' etterhvert som man bruker det. Når jeg hadde 98 regnet jeg med å måtte reinstallere av og til, og det tar bare 10-20 minutter å få alt klart på en moderne PC. Bare sørg for å ha aktuelle drivere (lyd, skjerm, nett, directx, annet stæsj) inne på disken og klare til install før du begynner.

Lenke til kommentar

Jo da, jeg har for lengst forstått av Windows 98 er fryktelig ustabilt, og skulle minst vært reinstallert, men det har sine ulemper. Først og fremst fordi jeg har fylt maskinen full av skit i løpet av to år, og en del av dette skulle jeg gjerne tatt vare på. Må legges til at jeg ikke har brenner. En kamerat av meg kan oppbevare noe av det mens jeg installerer f.eks Windows 2000, men langt ifra alt. Vil bli en masse savegames som går rett vest, uten at jeg har fullført dem. Det er ganske bittert. Fallout-spillene og flere andre gamle spill fungerer jo heller ikke på disse operativsystemene, eller finnes det patcher som gjør at Fallout 1 og 2 går på 2000 og XP?

 

Har 384 mb ram. Det gikk helt flott før. Tror ikke dette er problemet.

Lenke til kommentar
Jo da, jeg har for lengst forstått av Windows 98 er fryktelig ustabilt, og skulle minst vært reinstallert, men det har sine ulemper. Først og fremst fordi jeg har fylt maskinen full av skit i løpet av to år, og en del av dette skulle jeg gjerne tatt vare på. Må legges til at jeg ikke har brenner. En kamerat av meg kan oppbevare noe av det mens jeg installerer f.eks Windows 2000, men langt ifra alt. Vil bli en masse savegames som går rett vest, uten at jeg har fullført dem. Det er ganske bittert. Fallout-spillene og flere andre gamle spill fungerer jo heller ikke på disse operativsystemene, eller finnes det patcher som gjør at Fallout 1 og 2 går på 2000 og XP?

 

Har 384 mb ram. Det gikk helt flott før. Tror ikke dette er problemet.

 

Det er grunnen til at folk flest partisjonerer opp en egen partisjon til operativsystemet. :)

Lenke til kommentar

Du kan jo reinstallere 98 oppå den gamle installasjonen, da får du beholde alle settings, programmer og alt annet på disken. Det er ikke alltid det hjelper, men det er jo bedre enn å formatere og elgge inn alt på nytt.

Det er også mulig å slette windows-katalogen uten å miste programmer/spill, men de må ofte reinstalleres igjen etterpå. Det krever også at man kan litt DOS for å få inn windows igjen, og installasjonen bør ligge inne på harddisken pga at man mister CD-supporten i DOS.

(Det kan forsåvidt ordnes med en bootdiskett)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt det samme problemet som deg, El the Sensei. Men Battlefield på min PC ble ustabil etter at jeg la inn 1.4 patch`n. Før var den 100% stabil. La inn den siste oppgraderingen, og etter det så har det bare vært krøll. Vet ikke om andre har lignende erfaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...