Gå til innhold

Fant en CPU


Izex

Anbefalte innlegg

Rotet i (rote)-skoffa og fant en AMD prosessor i sånn liten CPU embalarsje boks, hvordan finner jeg ut hvilken type og hvor mange Mhz den er når jeg ikke har noen anelse om hvilken det er?

 

Når man kjøper ny CPU må man jo stille den litt inn i BIOS'en (multiplyer og fsb) og det er jo om å treffe sånn høvelig på rett Mhz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eeeh sa det var AMD...De har da ikke SÅ mange varianter? Går vel for det meste i Socket A såvidt jeg vet ;)

 

Var en Duron og videre står det på kjernen D800AUT1B - AKCA0115EPCW Eller no sånnt, og et lass med mere bullcrap

 

Går utfra det er en Socket A - AMD Duron 800Mhz med mine Einstein hjerneceller i full galopp...

 

Det var he|vete å få av den gamle "goopen" fra kjernen så jeg får bruke det til en slags unskyldning for ikke å ha funnet det ut før nå.

 

Hva kan så en såpass slapp prosessor brukes til? Noen som driver museum?

Lenke til kommentar
Hva kan så en såpass slapp prosessor brukes til? Noen som driver museum?

 

Mye man kan bruke det til...

Har en Duron 650 som jeg bruker til HTPC (home theater PC), den er dog foret med 512 MB RAM, kjører WinXP så det suser. Ingen problem what so ever. Har og en Celeron 600 som jeg bruker i en maskin som bare er i bruk til å brenne plater, samt en Duron 1300 som jeg kjører Windows 2003 server på. Alt i samme nettverk. Så den kan brukes til så mangt siden den ikke er SÅ slapp egentlig.

Lenke til kommentar

Fant hovedkort også jo :D men det står på hva det er så det var ikke så morsomt :p Får spikre på en 200GB disk hvis det går og det den takkler av ram og lage HTPC kanskje...eller bare en lagrings PC i nettverket hehe

 

Hmm begynner å få noen maskiner nå, tror jeg har deler til å lage 5-6 maskiner, men mangler litt skjermer og keyboards da :lol:

 

Takk for hjelpen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Fant hovedkort også jo :D men det står på hva det er så det var ikke så morsomt :p Får spikre på en 200GB disk hvis det går

eh, finner en 'middle-of-the-art' i rotekassa ( skal ikke mange år tilbake ), så hører tråden nesten til i 'Søppel' i nåtid.

 

Tipper du kom på bedre tanker dengang 'griseriet' var aktuelt - kanskje i kaostid/brytningstid, men plenty av ressurser til litt av hvert, som andre også nevner :wink:

 

Skal ligge en Celly 1.7/ 1 pIII450 og 2 stk. pII350 et sted her - er kanskje mer 'normaltilstand' i heimen nå for tiden ? Hvis ikke... :oops:

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...