Gå til innhold

Grøssere/skrekkfilm


kim_edward

Anbefalte innlegg

Noen her som vet om noen bra Grøssere eller skrekkfilmer?

 

Har sett en del filmer, men har fortsatt ikke funnet den filmen som skremmer meg.

 

Filmene jeg har sett som jeg husker:

 

The grudge 1-2

The ring 1-2

The Shining.

Fragile a ghost story.

Pet Sematary 1-2.

Land of the dead.

Dawn of dead.

Jeepers Creepers.

The hills have eyes 1-2.

The Orphanage.

Pulse.

Black Christmas.

Dead Silence.

the exorcism of emily rose.

Chainsaw massacre.

Villmark.

Saw 1-4.

House of Wax.

Wrong turn 1-2

The blair witch project 1-2

Amityville horror.

Friday 13th.

 

Håper at noen der ute kan dele sin filmerfaring med meg. Gjerne Thrillere også B)

Endret av kim_edward
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Down of dead.
Sikker på at du ikke mener Dawn of the Dead?

 

 

[Rec] er en ganske vanlig skrekkfilm med zombielignende vesen men den skremmer bedre enn de fleste.
Vanlig? Den er POV (filmet på samme måte som Cloverfield)! Hele filmen er en fake dokumentar, på spansk til og med. Aldri blitt så vettskremt av en film før, alt virker helt autentisk og ekte. ^_^

 

 

Jeg så the grudge her om dagen, og må si jeg ble vettskremt flere ganger....
The Grudge? Tammeste skrekkfilmene jeg har sett. Eneste som skjer er at det er noen støgge, kjipt sminka japser som lagger saaakte mot kameraet og lager morsomme lyder. Den eneste scenen som var virkelig skummel i hele serien (hakke sett 3'ern enda though) er transformers-grudgen i 2'ern når hu støgge

skolerådgiveren

viser seg å være en grudge. Jeg ble paranoid av den scenen.

Lenke til kommentar

The Grudge, ja. Den amerikanske utgaven av nummer to var smått patetisk. Lo så tårene trillet.

 

Samme gjelder forresten Tales of terror. Lo så mye at jeg hadde pustevansker. Og teknisk sett var den overraskende dårlig. Jeg kunne gjort det bedre selv.

Endret av Wildheart
Lenke til kommentar

Mente Land of the dead, den nye som kom i 2005. Den var grei som Action film men ikke grøsser.

Down of dead har jeg også sett, så la den inn i den lista øverst nå.

 

Har også sett japanske versjonene av både grudge 1-2 og the ring 1.

Endret av kim_edward
Lenke til kommentar
[Rec] er en ganske vanlig skrekkfilm med zombielignende vesen men den skremmer bedre enn de fleste.
Vanlig? Den er POV (filmet på samme måte som Cloverfield)! Hele filmen er en fake dokumentar, på spansk til og med. Aldri blitt så vettskremt av en film før, alt virker helt autentisk og ekte. ^_^

 

Mente vanlig til at det var zombiegreier :p

Som jeg sa, så skremmer den bedre enn de fleste :)

Lenke til kommentar
Jeg så the grudge her om dagen, og må si jeg ble vettskremt flere ganger....
The Grudge? Tammeste skrekkfilmene jeg har sett. Eneste som skjer er at det er noen støgge, kjipt sminka japser som lagger saaakte mot kameraet og lager morsomme lyder. Den eneste scenen som var virkelig skummel i hele serien (hakke sett 3'ern enda though) er transformers-grudgen i 2'ern når hu støgge

skolerådgiveren

viser seg å være en grudge. Jeg ble paranoid av den scenen.

 

Nå blir jeg fort vettskremt av skrekk filmer, så den tammeste dere vet om, kan virke som den skumleste for meg. Mye pga. at jeg ikke har fått utviklet nok erfaring rundt skrekkfilmer, da jeg har sett veldig få.

Lenke til kommentar
Jeg så the grudge her om dagen, og må si jeg ble vettskremt flere ganger....
The Grudge? Tammeste skrekkfilmene jeg har sett. Eneste som skjer er at det er noen støgge, kjipt sminka japser som lagger saaakte mot kameraet og lager morsomme lyder. Den eneste scenen som var virkelig skummel i hele serien (hakke sett 3'ern enda though) er transformers-grudgen i 2'ern når hu støgge

skolerådgiveren

viser seg å være en grudge. Jeg ble paranoid av den scenen.

 

Nå blir jeg fort vettskremt av skrekk filmer, så den tammeste dere vet om, kan virke som den skumleste for meg. Mye pga. at jeg ikke har fått utviklet nok erfaring rundt skrekkfilmer, da jeg har sett veldig få.

 

 

Syns du er heldig jeg :) men for noen så er det vel noe helt motsatt av hva jeg syns..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Er veldig uenig at Saw filmene karaktiriseres som grøsser/skrekkfilm. Ikke er de skumle, ikke skvetter du (såvidt jeg kan huske). Og det er en eneste lang splatterserie.

 

Den skumleste filmen jeg har vært borti, må enten være Jeepers Creepers for en god del år siden, eller 1 Ubesvart Anrop for også en god del år siden. Ganske så ung da jeg så begge. Spesielt Jeepers Creepers "jingelen" har satt merker.

 

Lenke til kommentar
@Sadfez: Har hørt at serien faller mer mot "torture" sjangeren.

 

Har kun sett et par skrekkfilmer i mitt liv, den siste var "The Hills Have Eyes, Unrated". Er pysete når det gjelder skrekkfilmer, men jeg har skrekkelig lyst (:p) til å se The Shining/Ondskapens Hotell. Noen som kan fortelle hvor skummel den er på en skala fra 1/10?

The Shining finnes ikke skummel. Ekstremt skuffende, 6/10 som dramathriller, 3/10 som skrekkfilm.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...