Gå til innhold

DVD mer populært enn nedlastning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Robin

Ehhh... Ja et kjøp av en DVD er mye dyrere enn et kjøp av en film på nett, så derfor bruker vi (eller US) kanskje mer penger på DVD enn f.eks streaming. Det finnes mange gratistjener for de over dammen, som Hulu osv.

 

Så er DVDen mer populær pga av en kjøper 12 sesonger av Friends på DVD, der over 200.000 har sett samme episoder gratis på nett?

Lenke til kommentar
Ehhh... Ja et kjøp av en DVD er mye dyrere enn et kjøp av en film på nett, så derfor bruker vi (eller US) kanskje mer penger på DVD enn f.eks streaming. Det finnes mange gratistjener for de over dammen, som Hulu osv.

 

Så er DVDen mer populær pga av en kjøper 12 sesonger av Friends på DVD, der over 200.000 har sett samme episoder gratis på nett?

Hvem kjøper 12 sesonger av "Friends" ?? Kjøper man en DVD så får man også ekstra materiale og kan se filmen når man vil. Prisene på DVD er så rimelige nå at det å laste ned er ikke bryet verdt! De hastigheter her i Norge på internet er for dårlig og ustabil for "streaming". :)

Lenke til kommentar

Hastighetene i norge er overhodet ikke ustabile og dårlige. Jeg vil si at de fleste har over 5 Mbit, og i tillegg er fiberkabler på full fart til privat bruk.

 

Til forskjell er det faktisk flere innbyggere i USA som er villig til å betale en lav pris for modemhastighet, og til og med tremenningen min spurte om jeg brukte høyhastighetsnett eller modem hjemme. Det er et ganske dumt spørsmål å spørre her i norge.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at de fleste har over 5 Mbit, og i tillegg er fiberkabler på full fart til privat bruk.

I beg to differ. Ingen av mine venner eller familie har noe særlig bedre enn min linje, og den er 3200/350. Norges bredbånd er ikke så sinnsykt som de med gode linjer tenker seg. Greit nok at man kan få et godt nett, men da betaler mabn også godt. Vanligvis er ikke hastighetene så veldig å skryte av.

Lenke til kommentar
Gjest Robin

Poenget mitt er at hele testen er basert på hva du bruker penger på.... Ikke hvor mange filmer du ser på de enkelte medie. DVS det er ikke mulig å påstå DVD er mer populær enn nedlastning. Hvis Teknofil har eid et lite gram av kritisk sansning, så ville overskriften vært: USA bruker mer penger på DVD enn nedlastning. Og som jeg sa... Ja, kjøp av DVD er fortsatt dyrere enn nedlastning.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...