Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lage Avrunding på avatar (Photoshop):

 

 

Skjul
Startbildet

408058.jpeg

 

Først må du ha en ferdig avatar uten stroke. Etter at du har det kan du markere avataren din også gå opp i Select > Modify > Smooth og deretter skrive inn et tall du ønsker. I tutorialen her brukte vi 10, men for å få den så avrundet som vi gjorde det her må du gjøre det samme 2-3 ganger for at den skal bli så avrundet.

 

408061.jpeg

 

Når dette er gjort kan du bare hviske bort det du ikke skal ha. Deretter legge til stroke som hvist i den andre tutorialen.

 

Da skal du få noe lignende dette:

 

408063.jpeg

 

HUSK: Når du lagrer avataren din burde du helst lagre i .png, .gif går også. Men hvis avataren din inneholder noen form for gradient gjennomsiktighet, inneholder et bilde eller lignende må du bruke .png for å gjenspeile avataren som du ser den her riktig på nett. Som dere ser på bildet har det blitt hvitt der vi kuttet bort men det er grunnet at jeg lastet bildet opp på bildr.no og der konverterer dem bildet ditt til .jpeg

 

Edit: Måtte legge til det avsluttende bildet som vedlegg

Endret av Vaenas
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvis du er kreativ, har sans for tegning/maling, men har lyst til å utøve dette på en litt mer «moderne» måte, så skal du lese videre. Laget denne guiden for en stund tilbake, så hvis noe er utdatert må dere bare si ifra.

 

Digital maling i Photoshop

 

320531.jpeg 320533.jpeg 320535.jpeg

 

Skjul

 

Digital maling i Photoshop

 

Først kan jeg vise noen eksempler på hva man etterhvert kan ende opp med.

 

320531.jpeg 320533.jpeg 320535.jpeg

 

Alt som skal til er egentlig bare et snev av kreativitet, og en god del øvelse. Men jeg skal hvertfall hjelpe deg litt på veien!

 

Først og fremst, dette går ut i fra Photoshop, fordi det er det jeg kan mest om. Photoshop har alt en trenger for å male digitalt. Her skal jeg gi deg tips om brushes, farger, og ett lite dytt inn mot hvordan man utøver dette.

 

En ting du absolutt burde ha hvis du skal gjøre dette, er å ha ett tegnebrett. Det går med en vanlig mus, men det blir veldig knotete, og veldig vanskelig generelt, dere har sikkert prøvd å tegne med musa før? Et annet problem blir også at «pen pressure» ikke finnes med en mus, noe som kan være et stort problem.

Tegnebrett

 

Wacom Bamboo One A6

Hardware.no - Prisguide - Wacom Bamboo One A6

Fra 359 kr får du et brukbart brett, som passer fint til å begynne med. Det er noe lite, så har du mulighet til å punge ut litt ekstra anbefaler jeg ikke dette.

 

Wacom Bamboo Fun Medium A5

Hardware.no - Prisguide - Wacom Bamboo Fun Medium A5

Fra 1500 kr får du et helt greit brett, ligner litt på Bamboo One, men er litt større, og mer behagelig å bruke.

 

Wacom Intuos3 A5

Hardware.no - Prisguide - Wacom Intuos3 A5

Fra 2700 kr er dette ett ganske stort prishopp fra den forrige, men også veldig mye bedre. Absolutt å anbefale.

 

Wacom Cintiq 21UX

Hardware.no - Prisguide - Wacom Cintiq 21UX

Vel, dette er bare for å nevne, fordi denne svir i lommeboka. 25000 kr må du ut med for å få fatt på en slik en. Denne er hva proffene bruker, Pixar, Disney osv. Har ikke prøvd den, men gjett om jeg har lyst til det!

 

 

Har du fått deg et tegnebrett kommer litt brushes og slikt her nå, for å gjøre det å male på en pc litt enklere.

Brushes

 

Skisse brush

Det er mange som liker å skissere før man begynner å male, og her er en brush som passer flott til det. Klar og oversiktlig.

 

Brush Presets:

Master Diameter 4px

Brush Tip Shape:

Roundness 100%

Hardness 100%

Spacing 25%

Dual Brush:

Diameter 25px

Spacing 25%

 

Airbrush

 

Smoothing

Malekost

Her er en versjon som er populær å bruke for å male.

 

Brush Presets:

Master Diameter 14px

 

Brush Tip Shape:

Angle 90°

Roundness 12%

Hardness 100%

Spacing 3%

 

Shape Dynamics:

Size Jitter 0%

Control - Pen Pressure

Minimum Diameter 75%

Angle Jitter 0%

Control - Initial Direction

Minimum Roundness 25%

 

Other Dynamics:

Opacity Jitter 0%

Control – Pen Pressure

 

Smoothing

 

Farge palette

 

Denne er det ikke jeg som har laget, men Norke fra deviantart.com. Den er veldig bra, og passer kjempe bra for folk som er nye på "markedet"

 

320540.jpeg

 

Denne kan lastes ned på denne siden.

 

Komme i gang

Så, for å komme i gang skal jeg vise hvordan man kan bruke brushene som vist ovenfor. Du kan eksperimentere selv også.

 

Skisse brushen er veldig enkel, for det er nemlig bare å tegne, som om det var en blyant eller tusj.

 

320554.jpeg

 

Et eksempel på hvordan man kan fargelegge/male med "malekosten" er vist her.

 

320556.jpeg320557.jpeg320559.jpeg

320560.jpeg320561.jpeg320562.jpeg

320563.jpeg

 

Det man gjør er at man først lager en skisse av det du skal male. Så legger man grunnfarge, bare helt klare farger. Så tar man denne "malekost" brushen og legger på mørkere/lysere farger der du vil de skal være, der man har en lett press med pennen blir det lysere (lavere opacity) av seg selv, og presser man litt hardere blir det mørkere. For å få til en overgang fra lys til mørk tar man i bruk "Eyedropper tool" på det lyse, for så å tegne videre utover, eyedropper tool igjen på det som nå skal være enda lysere, så tegner man videre utover, helt til du får til en fin overgang.

 

For å forklare dette litt bedre legger jeg til en liten guide av Fox-orian.

 

320567.jpeg

 

Så kom jeg ikke på mer, er det noe du lurer på så er det bare å spørre ;D

 

 

Kan jo også legge til noe av det jeg har laget med hjelp av prinsippene ovenfor!

 

387145.jpeg387153.jpeg386665.jpeg

Endret av Era
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...