Gå til innhold

Trøbbel med skjermoppløsning


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Har et spørsmål som for meg virker rimelig random, eller så er det bare min kunnskap som svikter. Uansett trenger jeg hjelp :)

Problemet oppstod etter at jeg kom hjem fra et LAN for noen uker siden.

 

Når jeg starter maskinen min er bildet i 4:3 med den riktige oppløsningen, husker ikke helt hva, og sitter på jobben nå,så får ikke sjekka, men oppløsningen er iallefall riktig, men bildet er feil. Det jeg må gjøre er å gå på skjerminstillinger og sette oppløsningen et hakk ned, for så å sette den et hakk opp igjen. Bildet blir fint og alt er som det skal, men jeg kan jo ikke holde på sånn <_< Bildet blir også stilt til 4:3 om jeg tabber ut av et program som kjører fullscreen, men om jeg avslutter det på riktig måte blir bildet som det skal. I tillegg vises alle 4 inngangene på skjermkortet som aktive i skjerminstillingene, altså skjerm nummer 1 er solid svart farget, og de 3 andre er grå'et ut (om dere skjønner hva jeg mener?)

Det er kun 1 skjerm jeg bruker, men jeg mener det bare var litt random at det plutselig var 4 skjermer på skjerminstillingene, sånn helt uten videre, og at bilde stadig går til 4:3. Jeg har 2 ASUS HD4850 kort i CF, om det er til noe hjelp.

 

Er det noen som har hatt noen lignende problemer?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...