Gå til innhold

Spillserier som bør gjenopplives


Anbefalte innlegg

Ah, jeg kjenner nostalgiens berusende følelse :rolleyes:

Jeg hadde (altfor) mange timer foran PCen med

  • diverse Sierra spill, spesielt Police Quest og Kings Quest. Sistnevnte åpnet opp en ny dimensjon i spillinga
  • Doom, i alle "former og farger", det ble produsert en mengde custom mods, husker bl.a. Simpsons
  • Warcraft I og II, humoren er jo mega-cool, og på LAN fungerte WC toppers sammen med Grandis, rince og øl
  • ++ m.m. ++

MEN: det er jo ikke sikkert disse hadde appelert like mye idag.... :p

 

EDIT: liste

Endret av PervoKris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar og info :) Men problemet r at når jeg skal i kamp mot fienden, så går ting altfor fort. R jeg heldig så rekker jeg kanskje å drepe et skip, men r nesten dau sjøl da. Spillet kjører problemfritt utenom. Så skjønner ikke helt hvorfor dette skjer. Var derfor jeg sku prøve dosbox e.l, men d skjønte jeg null av :blush: Så sitter her å klør i fingrene etter å spille, men men.. du har ikke en link te ekstrapakkene tilfeldigvis? eller link te nyeste utgaven av Ur-Quan Masters. Mulig jeg ikke har den nyeste utgaven og at d r der feilen ligger.

Takker for svar :)

 

Btw, håper ikke detta ble for OT ved å diskutere spillene utover d at de r ønsket som remakes/nytt spill i serien :unsure:

 

Du finner alt du trenger her: http://sc2.sourceforge.net/

 

Dersom du faktisk kjører UQM og ikke vanlig SC2, så skal hastigheten være korrekt. Du forsøker sikkert å kjempe med hovedskipet ditt, og det er slettes ingen god idé i starten av spillet, da det er tregt og svakt. De fleste fiendene vil kunne kjøre sirkler rundt deg. Skaff deg mindre småskip du kan bruke heller. Til å begynne med har du tilgang til menneskeskip fra romstasjonen, men hvis du utforsker solsystemet vårt grundig vil du kunne finne et veldig kjapt og effektivt skip.

 

Husk at kamper i dette spillet er hektiske.

Lenke til kommentar
Synes No one lives forever 1 og 2 skulle hatt en oppfølger, samme gjelder Wizards Crown fra 1986 for C64 og Atari sine 8bits. Husker jeg hadde veldig mye moro med det spillet.

 

Det var laget av Strategic simulation incorporation, eller SSI i kort varianten.

 

NOLF-serien er kanskje den morsomste noensinne. Jeg ønsker meg et nytt møte med Cate Archer mer enn noe annet.

Lenke til kommentar
Synes No one lives forever 1 og 2 skulle hatt en oppfølger, samme gjelder Wizards Crown fra 1986 for C64 og Atari sine 8bits. Husker jeg hadde veldig mye moro med det spillet.

 

Det var laget av Strategic simulation incorporation, eller SSI i kort varianten.

 

NOLF-serien er kanskje den morsomste noensinne. Jeg ønsker meg et nytt møte med Cate Archer mer enn noe annet.

Klarte ikke dy meg, måtte sende dem en email og spørre, spurte og om de kommer til å release patch 1.3 som virker med Vista64 og Winxp64.

 

Lurer på om de svarer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Jeg fikk heldigvis mitt ønske i oppfyllelse: Et nytt gobliiiiins!

 

også kommer et nytt American McGee's Alice in Wonderland! :D :D :D :D :D :D :D

 

Men hva med UFO: Enemy Unknown 2 eller X-COM: Terror From The Deep 2!? Ikke glem Colonization 2 ! (selv om Civ IV: Col er greit er det ikke samme sjarmen over det).

 

Ny EcoQuest! Ny Flight of the Amazon Queen! Dammit, altfor mange kick-ass titler som trenger oppfølgere! Ecstatica 3!

 

Og dette har jeg sagt før, en skikkelig Alone in the Dark oppfølger!

 

Edit: Gjør et søk på TDS så finner du norske omtaler av Star Control 1,2 og 3 skrevet av vår intergalaktiske astronaut Muggsopp.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opfølger til X-COM er mest sannsynig allerede under utvikling.

 

Den serien jeg lengter mest etter er Crusader: No Remorse/No Regret. Isometrisk action-orgasme. Hah! :D

 

*redigerings*

Jeg synes forøvrig en del av ønskene i denne tråden dreier seg om litt vel unge serier. NOLF? Det kom jo i går sammenlignet med f.eks. X-COM og Wing Commander, for ikke å snakke om Star Control og Mercenary.

Endret av ancient_scars
Lenke til kommentar

Slike artikler varmer ett gammelt gamerhjerte! :love:

 

Skulle gjerne sett flere spill i Might and Magic-serien.

Might and magic VII: For Blood and Honor var -og er, for meg, den perfekte RPG.

Jeg vil faktisk sidestille det med Zelda. :ph34r:

 

M&M hadde elementer i seg som så og si ingen spill i sjangeren har maktet å gjøre etter dem.

 

Ta for eksempel inventory skjermen: Ingen spill har til dags dato klart å lage en såpass detaljert og til de grader forsegjort inventory.

Might and Magic er kanskje det eneste spillet i sjangeren som har klart å få til denne delen av spillet bedre enn Blizzard (?).

Beskrivelser og historikk er det på hver eneste armor og alle våpen. Vi får til og med vite litt om smeden, og modellene er utrolig detaljerte.

 

Tror nok aldri jeg kommer til å glemme følelsen jeg fikk etter å ha løpt hals over hode fra trollene i Tatalia, og i prosessen fått tak i min første Noble Plate Armor. :lol:

 

Spells var også genialt gjennomført.

Var litt av en frihetsfølelse man fikk, etter å ha blitt master i air magic og fikk kjøpt "Fly" (kombineres med Meteor Shower og trollene i Tatalia ^_^ )

 

Gode tider.

 

Jeg kunne skrevet flere sider med lovord om M&M, bare så synd at de ramponerte serien med det elendige Might and Magic IX. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Den serien jeg lengter mest etter er Crusader: No Remorse/No Regret. Isometrisk action-orgasme.

 

 

Her har du litt oppfrisking for å døyve tørsten, omtale av Crusader: No Remorse. Hadde vært konge med en oppfølger her, utvilsomt.

Lenke til kommentar
At Freespace 2 var det siste store rombaserte actioneventyr som kom må kallast ein sannheit med modifikasjoner. Bra var det, men det siste store som kom var nok Independence War 2 i 2001.

http://en.wikipedia.org/wiki/Independence_War_2

http://www.youtube.com/watch?v=hq8P_27BnQA

 

Og er det ikkje "space combat" nok, har ein alltids Tachyon The Fringe frå 2000.

Men er mogleg artikkelforfattare ikkje definerer det som eit bra spel. Prøvde det aldri sjølv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tachyon:_The_Fringe

Må det egentlig kalles en sannhet med modifikasjoner?

-Jon

Lenke til kommentar

Kult å se at Battle Isle ble nevnt i artikkelen, digget den spillserien (samt History 1914-1918 som brukte samme motor). Incubation var også en oppfølger, men var litt annerledes da man spilte personer i stedet for kjøretøy og båter etc.

 

Kom også til å tenke på Midwinter! Et gammelt spill på Amiga hvor man var på en snødekt øy og fartet rundt på ski og snøscootere, vervet andre mennesker på øya som du også kunne styre. Dette var et strategi/ski-, snøscooter- og hangglidersimulator/"FPS" i ett, hvor man også måtte ta vare på menneskene du fikk med deg, ikke så ulikt som i UFO. Det kom en oppfølger Midwinter II hvor man kunne kjøre biler og fly, men denne var på langt nær så innlevende som det første spillet. En oppfølger/remake av originalen med dagens grafikk kunne bli veldig bra!

Lenke til kommentar
Den serien jeg lengter mest etter er Crusader: No Remorse/No Regret. Isometrisk action-orgasme.

 

 

Her har du litt oppfrisking for å døyve tørsten, omtale av Crusader: No Remorse. Hadde vært konge med en oppfølger her, utvilsomt.

 

Den omtalen er jo helt på tryne. 2 i karakter. Og kritikken om spillbarhet og grafikk. Det spillet var helt eksepsjonelt da det kom. Det var langt forut for sin tid. Hmm... Lurer på om anmelder blander det litt for mye sammen med moderne titler. Teknologisk var det ikke mye lenger man kunne tyne spill den gangen. Interaktiviteten med omgivelsene var det heller ingen andre samtidige spill som var særlig bra på. En av de tingene jeg digget med Crusader var all eksplosjonene. Alt smeller. Hele tiden. Konge, spør du meg. :)

 

Det er heller ingen andre spill som egentlig kan sammenlignes med Crusader. Side stepping, siderulling, stupe kråke, hoppe, gå løpe, krøke seg ned og bevege seg i knestående. Ingen moderne, sanntid isometriske spill har dette.

 

Jeg har et lite håp om da det skal dukke opp på GoG, men rettighetene tilhører EA så det er nok lite trolig. Nuvel...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...