Gå til innhold

Windows Vista: Explorer crasher


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har da en rimelig (ikke insane) bra laptop.

15p24nk.jpg

 

Her er specs.

 

Så over til problemet. Jeg er en av de som ikke liker Vista, men foretrekker XP for den stabilitet og ikke så store ressursforbruk. Jeg mener fortsatt at laptop'en min takler Vista, men jeg har hatt noen problemer med OS'et i seg selv.

 

Et av de er at når jeg logger på, så svarer ikke explorer (msn popper opp som vanlig og alt), så jeg må åpne oppgavebehandling ->> prosesser ->> avslutt explorer.exe ->> Ny oppgave..->> Starte explorer.exe herifra.

 

Da funker den igjen.

 

AVG finner ikke noe virus når jeg scanner eller noe sånt. Har 500 GB harddisk, 80 / 220 GB ledig på C:/, 190 av 230 på D:/. (Har en tredje harddisk som heter HP recovery for om jeg vil reset'e pc'en som gjør det til 500 GB)

 

Noen ting jeg kan gjøre, eller bør jeg bare reset'e pc'en med engang, evt. vente til Windows 7? :p

 

Er ikke noen mester på pc, men kan mitt, litt over gjennomsnittet. Har en onkel som kan en del men har ikke spurt han enda. Han er også en som IKKE liker Vista :)

 

På forhånd takk :)

 

EDIT1: Kanskje ikke så relevant, men skjermkort: NVIDIA GeForce 9600M GT, 2.3 GB totalt minne, 512 MB dedikert.

Endret av Johnandre93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...