arnero_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Er helt ny her på forumet, søker hjelp da jeg har problemer med å kjøre spillet. Fikk ikke noe særlig ut av Steam Support heller. Har installert det på en noe eldre PC med følgende spec: - Hovedkort: Asus A7N8X-E, integrert audio - Prosessor: AMD Athlon XP 3200 - Minne: 1 GB - OS: Windows XP Pro SP2 - Grafikk: ATI Sapphire Radeon 9800, 256 MB - DirectX 9.0c (sjekket med dxdiag) Har sjekket spec mot minimumskrav som angitt på coveret, og også mot yougamers Gameometer. Begge testene tilsier at det burde funke. Hva skjer: Åpningsskjermen kommer opp, spillets tittel i gullskrift, hvit skrift under. Kursoren kommer også opp, og kan flyttes rundt på skjermen. Musikken begynner å spille, men nå kommer det hvite og svarte streker over skjermen. Trykker ESC et par ganger, fortsatt streker, men litt bredere. Utfra responsen virker det som menyen har kommet opp. Jeg kan fortsatt ikke se den, bare hvite og svarte streker. Noen tips til hva som er galt? I dag prøvde jeg å skifte grafikkort, satte inn et XFX Geforce 6200, også med 256 MB. Men samme feil som før. Prøvde også å starte i 1024x768 oppløsning, samme feil. På samme PC har jeg spilt både Rome og Medieval 2 i full oppløsning (1600x1200). Hvis jeg skal sutre litt mer, så tok det nesten et før Steam tillot meg å spille spillet. Og er det ikke ganske normalt at installasjonsprogrammet sjekker PC-en og advarer om eventuelle problemer?
Rider of Reason Skrevet 17. mars 2009 Skrevet 17. mars 2009 Funker alle andre spill og programmer greit? Og har du alle de nyeste driverne?
Partridge_InnleggNO Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Så utrolig svært som Empire er kan jeg utvilsomt tro at det kjører særlig bra med 1 GB minne. Men det er sikkert ikke det som er problemet ditt akkurat nå.
arnero_InnleggNO Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Skrevet 18. mars 2009 Funker alle andre spill og programmer greit? Og har du alle de nyeste driverne? Alle andre spill og programmer fungerer greit. Har oppdatert drivere for hovedkort og grafikkort, men skal sjekke de andre delene av systemet også, takk for tipset. Så utrolig svært som Empire er kan jeg utvilsomt tro at det kjører særlig bra med 1 GB minne. Men det er sikkert ikke det som er problemet ditt akkurat nå. Det tviler jeg også på, all den tid systemet mitt bare oppfyller minimumskravene Men hadde vært greit å få en smak på spillet før jeg eventuelt starter med voldsomme oppgraderinger.
Nesumar Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Nye RAM-brikker er ikke en voldsom oppgradering da... tror du kan få et greit sett på god størrelse til en helt grei pris idag
codex83 Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 (endret) før jeg bytta skjermkort og la i 2gb extra ram så sleit min pc litt med det spillet... din pc VIL slite, selv med alt på low. Men ellers, har du nyeste skjermkort drivere installert ? Endret 18. mars 2009 av CodeX
Schwing Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 jepp,, den maskinen vil slite nesten uansett på dette spillet. Og dersom den sliter med å laste menyen, så vil den iallefall få problemer på overgangen fra campaign-map til battle-map. Spesielt i byer og ved strre slag. Spillet mitt funker fett på full guffe med mitt oppsett, men innimellom så opplever jeg alikevel at spillet krasjer innimellom pga minne-problemer. Mulig at det er litt dårlig optimalisering på spillet foreløpig, og at det muligens vil bli rettet på noe av dette ved en evt patch, iallefall så kan det virke som om det er en memory-leak ett eller annet sted. Tror uansett at du må oppgradere maskinen din. Minne og skjermkort er nok essensielt.......men fortrinnsvis så kunne du vel trengt en full overhaling. :rolleyes:
arnero_InnleggNO Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Skrevet 19. mars 2009 Takk for alle tips. Jeg har sjekket at alle relevante drivere er oppdatert. Skal prøve å få lånt meg minnebrikker, hvis det heller ikke funker er veien til ny PC kort. Ny PC er på tegnebrettet, må vel bare innse at dette kreves. Jeg MÅ jo bare spille dette spillet, har gledet meg som en unge!
arnero_InnleggNO Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Skrevet 22. mars 2009 Hepp igjen. Da har jeg bestemt meg for å bygge ny PC med det ene mål for øyet å kjøre ETW best mulig. Har laget ny tråd for dette: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=2354 Takknemlig for råd fra alle dere som kjører spillet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå